Jupiter 24-05-2017

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jupiter 24-05-2017

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 9 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 139 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

webweichel
    Deltager
      • Nova

Hej,

Her lidt Jupiter fra igår taget med FC-100DF 4X TV barlow og QHY5C-II ca. 40 fps. Tynde skyer og træer i vejen 😉 derfor tidshop.

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Det er sjovt du prøver med din Takahashi og det slipper du godt fra selvom der skal barlowes meget. Så selv på Jupiter i går ved 2230 tiden med C8’eren og seeingen var til tider god selvom den blev forværret. Så bl.a. skyerne inde i SEB som sikkert er forårsaget af GRS, der roder rundt som en ske i suppen.

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

clauskaf
        Deltager
          • Nova

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Jeg var ude i går aftes og forsøge at kigge lidt på Jupiter med min 63mm Zeiss, men seeingen var super elendig og til tider var Jupiter kun en ulden kugle, helt uden bælter eller andre detaljer. Månerne var uldne som store snefnug… Jeg opgav ret hurtigt, da der ikke var udsigt til forbedringer. Der var også en del slørskyer, så jeg kunne ikke kigge efter supernovaen.

Thomas, Bornholm

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Jupiter 24-05-2017' er lukket for nye svar.