Jones-Emberson 1

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jones-Emberson 1

• Dette emne har 577 svar og 39 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 12913 times
Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 578 i alt)
  • Forfatter

edbbob
    Deltager
      • Super Nova

@Michael&Michael: Det er virkelig gode billeder i har fået lavet!

Her er lige en sidste version for i aften (lys gamma):

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Den sidste er måske lige lidt vel voldsomt behandlet, men viser klart at der er muligheder i det vi har gang i – Bemærk lige den galaske vi har med ! Alt den INDE i nebulaen!!!

Ser lige om jeg kan lave en Blik mellem dit og PixInsights..

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Her — Kopier til PC og sæt til Loop afspil:

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Oki ved nærmere tjek kan jeg finde mindst 6 galasker inde i nebulaen…

edbbob
            Deltager
              • Super Nova

Hej Michael

Ja, det var svært ikke at blive lidt ivrig til sidst, så den sidste var mere for at vise hvor meget der ligger i jeres Ha data. De ser rigtigt fine ud. Noget andet er at der er nyt land for mig med Ha, så det skal jeg lige finde ud af at blende sammen. Jeg må have sådan et Ha filter (og et mono kamera). Har arb i dag, men går videre senere. Så må jeg prøve at få hovedstjernen og galaksen blå. (Der er faktisk indtil flere galakser inde i nebulaen).

De stacks jeg har lagt ovenfor, er de bedste bud indtil videre. Vil i gerne have alle de rå fitsfiler?

Vh

Morten

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Jeg vil være tilfreds med master staks.

Som et PS.. Det var ikke min lukker men et lille hul der havde mistet sin klap.. Derfor er der også en lille gradient på mine lights DeadMStauning2013-03-08 09:15:54

edbbob
                Deltager
                  • Super Nova

Ok, jeg lægger en zip over i vores fælles Dropbox. Ellers er der link et par etager oppe.

Gradienten er supernem at fjerne. Du skal se nogen af mine stacks Jeg gjorde det, at jag lavede hver enkel stack, og derpå adderede dem sammen. Så Bliver det nemmere at lave de enkelte stacks flade inden man blander dem sammen:

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Nu er jeg jo ikke verdens mester i at behandle billeder, så den graf der siger mig intet…. Men det lyder godt Approve

edbbob
                    Deltager
                      • Super Nova

Grafen er et “node tree”. Det skal forstås sådan, at billederne i toppen er de enkelte stacks, og så strømmer billederne igennem hver enkel node, som kan være en colorcorrector, et blurfilter, en keyer osv.

Jeg glæder mig virkelig til at slette det og begynde forfra senere. Det virker som om, man skal gøre det en 4-5 gange før man får føling med ens data

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Se sagde jo det lyder godt Wink

nvc
                        Deltager
                          • Super Giant

.. imponerende samlet eksponeringstid, prøvede lige med RGB sekvensen 24*900 og Ha data 8*1800,

og en size 100%, crop,
                          Mvh. Niels

nvc
                          Deltager
                            • Super Giant

H’mm, det ser ud til at gratisimage.dk er meget langsom i dag …

edbbob
                            Deltager
                              • Super Nova

Flot arbejde Nils! Sidder også og leger med billedet.

Gratisimage.dk kender jeg ikke, men navnet får mig til at huske engang, lige efter Berlin murens fald, hvor jeg indkvarterede mig på Hotel Boheme i Prag. Det hotel ka jeg godt advare imod

Jeg er kun igang med nebula endnu, feltet, galakser og farver, bliver næste punkt:

edbbob
                              Deltager
                                • Super Nova

Obs! Det er en forkert Stauning stack jeg har fået lagt i pakken. jeg laver en ny, og kommer med et link.

pur
                                Deltager
                                  • Giant

Fedt projekt. Kunne det tænkes at der var flere af dem på vej ? Kunne være spændende at være i.

Hvilket program bruges der til at få de forskellige stacks til at passe sammen ?

Vh

Henrik

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 578 i alt)
                                • Emnet 'Jones-Emberson 1' er lukket for nye svar.