Den sidste er måske lige lidt vel voldsomt behandlet, men viser klart at der er muligheder i det vi har gang i – Bemærk lige den galaske vi har med ! Alt den INDE i nebulaen!!!
Ser lige om jeg kan lave en Blik mellem dit og PixInsights..
Ja, det var svært ikke at blive lidt ivrig til sidst, så den sidste var mere for at vise hvor meget der ligger i jeres Ha data. De ser rigtigt fine ud. Noget andet er at der er nyt land for mig med Ha, så det skal jeg lige finde ud af at blende sammen. Jeg må have sådan et Ha filter (og et mono kamera). Har arb i dag, men går videre senere. Så må jeg prøve at få hovedstjernen og galaksen blå. (Der er faktisk indtil flere galakser inde i nebulaen).
De stacks jeg har lagt ovenfor, er de bedste bud indtil videre. Vil i gerne have alle de rå fitsfiler?
Som et PS.. Det var ikke min lukker men et lille hul der havde mistet sin klap.. Derfor er der også en lille gradient på mine lights MStauning2013-03-08 09:15:54
Ok, jeg lægger en zip over i vores fælles Dropbox. Ellers er der link et par etager oppe.
Gradienten er supernem at fjerne. Du skal se nogen af mine stacks Jeg gjorde det, at jag lavede hver enkel stack, og derpå adderede dem sammen. Så Bliver det nemmere at lave de enkelte stacks flade inden man blander dem sammen:
Grafen er et “node tree”. Det skal forstås sådan, at billederne i toppen er de enkelte stacks, og så strømmer billederne igennem hver enkel node, som kan være en colorcorrector, et blurfilter, en keyer osv.
Jeg glæder mig virkelig til at slette det og begynde forfra senere. Det virker som om, man skal gøre det en 4-5 gange før man får føling med ens data
Flot arbejde Nils! Sidder også og leger med billedet.
Gratisimage.dk kender jeg ikke, men navnet får mig til at huske engang, lige efter Berlin murens fald, hvor jeg indkvarterede mig på Hotel Boheme i Prag. Det hotel ka jeg godt advare imod
Jeg er kun igang med nebula endnu, feltet, galakser og farver, bliver næste punkt: