Jones-Emberson 1

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jones-Emberson 1

• Dette emne har 577 svar og 39 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 12914 times
Viser 15 indlæg - 466 til 480 (af 578 i alt)
  • Forfatter

nvc
    Deltager
      • Super Giant

åhh jo Torben, og 117 andre ting er foretaget fra stacks til det viste billede.

Jeg forestiller mig at det endelige billede kræver brug af ‘brutto stacks’ til stjernebaggrund (mindre mørk baggrund end vist på billedet og med min. støj) og en bedre maske enten via kraftig blur af masken og/eller feathering teknik er nødvendig for at få en bedre/større glidende overgang.

Mvh. Niels

nvc2013-04-19 16:46:17

edbbob
      Deltager
        • Super Nova

Nu har jeg lavet en zip med alle mine lights, darks(stacks), flat(satcks) og en master bias. Mere kan jeg ikke klemme det sammen.

Der er små 30 timer, så filen fylder 1,7GB.

Den kommer til at ligge her:

RGB Morten Balling

OBS!!! Der går ca til kl 19 før filen er uploadet til Dropbox!

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

@ Morten – Kanon.

paul
            • Nova

MStauning wrote: @ Paul – jeps CCD Inspektor kan sammen med CCDSoft udligne kruminger. Og sortere efter FWHM. MaxIm kommer ikke ind i billedet der, men den kan faktisk også… Det kræver bare at man plate solver det hele, så kan den.

Er også sikker på SNR vil gå op når stakken bliver ens – den bliver ikke flad, bare ens.

Hmm eneste problem i den opsætning, vil være at få konen med på ideen… Men man kunne jo købe et stykke jord af naboen, har et øje til stykket bag ved os (kun ca 8.500 kvm). Se så kunne der godt stå en 10-12 teleskoper der 😉

Tak for info Michael, ja det CCD software er noget lækkert men dyrt software, men måske pengene værd.

Måske vi skal vente med at købe en teleskoppark og jord indtil vi får indført skyfrie nætter, god seeing og nattemørke i hele DK. 🙂

edbbob
            Deltager
              • Super Nova

@Paul

Selvom man absolut godt kan se på vores data at det er bedre at stå ude på landet , hvor det er mørkt, har vi alligevel en stor mængde data skudt fra KBH/Lyngby

@Stauning

Har du fået data fra nogle af de andre? Ellers kunne jeg måske foreslå dig at starte med dine Lum data. Uden at nogen har turdet sige det højt, fornemmer jeg lidt at man gerne vil have skarpere og mindre dominerende stjerner i det endelige billede. Jeg fik leget lidt mere i går, og på de kraftige stjerner kan jeg trække dem en del mindre, men en stack sorteret på FWHM kunne være interessant i den sammenhæng.

edbbob
              Deltager
                • Super Nova

Her er en ny mere “økologisk” version:

EDBBOB2013-04-20 13:58:31

nvc
                Deltager
                  • Super Giant

ser godt ud Morten

edbbob
                  Deltager
                    • Super Nova

Tak Niels

edbbob
                    Deltager
                      • Super Nova

Widescreen på hovedet:

Det er et meget effektivt trick at dreje billedet, engang imellem, mens man arbejder på det. Det gør det nemmere at kigge kritisk på det man laver. På en eller anden måde stirrer man sig blind undervejs…EDBBOB2013-04-20 16:05:08

edbbob
                      Deltager
                        • Super Nova

Eller drejet så spikes ligger lodret. Ekstra curves og lidt noise reduction i PS.

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Widescreen på hovedet er bedst synes jeg.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

Ja, widescreen på hovedet virker som kompositionen hviler.

edbbob
                            Deltager
                              • Super Nova

Tak, og helt enig med beskæringen. Sidste version for i dag, men mere ilt og mindre støj:

EDBBOB2013-04-21 00:22:11

michaelr
                              Deltager
                                • Super Giant

For hulen Morten, den virkelig flot!!!!! Super processering, der er godt sket en fantastisk udvikling, godt gået:-)

Bh

Michael

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

Nå, men sender du den så til APOD Morten – eller er der flere sko vi skal prøve? Wink

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 15 indlæg - 466 til 480 (af 578 i alt)
                                • Emnet 'Jones-Emberson 1' er lukket for nye svar.