Jones-Emberson 1

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jones-Emberson 1

• Dette emne har 577 svar og 39 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 12922 times
Viser 15 indlæg - 406 til 420 (af 578 i alt)
  • Forfatter

gert
    Deltager
      • Giant

det er godt nok imponerende flot 🙂

mvh. gert

paul
        • Nova

Ja ja ja ja ja, selv den lille galakse inde i hullet er synlig.

edbbob
        Deltager
          • Super Nova

Tak

Det begynder at ligne noget. Man kan med lidt god vilje se armene på den blå galakse bag tågen. Opløsningen kan jeg nok få 10-20% op, når jeg får lavet et nyt felt.

LAB color har været ligesom at få en ny arm.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Kanon – endda uden korte expos af stjernerne.. Mangler lige lidt klart vejr, så skal jeg få lavet nogle.

edbbob
            Deltager
              • Super Nova

Hej Michael

Ingen stress Jeg går nu i gang med at lave en anden version, hvor jeg kun koncentrerer mig om at få “pæne” stjerner. Den skal så lægges sammen med nebulaen vha en maske.

Vh

Morten

michaelr
              Deltager
                • Super Giant

Hej Morten

Imponerende resultat kun overgået af din fantastiske vedholdenhed. Det flot at du klemmer på og forsøger at finde en vej til at så meget ud af det. Meget stor respekt for det kæmpe arbejde du har lagt i det!

Bedste hilsner

Michael

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Udmærket Morten Thumbs%20Up – er vi ikke ved at være der?

Jeg har for sjov prøvet at sammenligne vores data med de samlede data for at se, hvor stor forskel der er på grænsemagnituden.

Der er ikke en markant forskel – kun mht. baggrundsstøjen.

APOD – clear the front page Smile

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

edbbob
                  Deltager
                    • Super Nova

Jo, vi begynder at være der. Her er en sidste version for i dag. Der er stadig et par småting, men nu skal jeg lige hvile hjernen og øjnene lidt Tager et sidste kritisk kik på den i morgen, laver et par færdige beskæringer, og ja, så skal den ud på nettet…

Og husk: Tålmodighed er en dyd, men med stædighed kommer man længere

EDBBOB2013-04-17 11:54:40

jesperg
                    Deltager
                      • Super Nova

Enestående fantastisk arbejde

En klar kandidat til APOD, S&T, Astronomisk Guide og alt muligt andet – godt gået.

JesperG2013-05-12 17:44:02

Jesper G.

edbbob
                      Deltager
                        • Super Nova

Mange tak Jesper

paul
                          • Nova

Kanon billede Morten med stor dybde og fine små galakser, imponerende du har formået at klippe klistre så forskelligt råmateriale sammen. Også hatten af for al den tid du har investeret i projektet.

Paul2013-04-17 12:21:34

Mogens.Bildsøe
                          Deltager
                            • Nova

Suverænt billede!!

er ret betaget af den blålige ‘haze’, som udfylder rummet mellem skallen og centralstjernen- nogen forklaring på hvad det er??
                            Prøv også at se den grønne kanal, som kan ekstraheres via MaxIm’s “split tricolor” funktion: creme de la creme, hvis man også er til b/w billeder!

Hilsen Mogens B.

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star
                              Den blålige farve må være oxygen.

I øvrigt – hvis jeg må være lidt pedantisk, så bør billedoverkanten være ret nord. Billedet skal så roteres 11 grader med uret.

Mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

erikgu
                              Deltager
                                • Nova

Aldeles nydelig. Jeg la inn linken til bildet tatt på Carlo Alto tidlig i denne posten. Jeg trodde ikke det var mulig at dere skulle kunne nærme dere det men det har dere klart.

GratulereClap.

Erik G

Erik G

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

I øvrigt – læg lige mærke til dybden boys. Forklaringen er selvfølgelig, at den er taget fra flere forskellige vinkler Big%20smile

Torben

Viser 15 indlæg - 406 til 420 (af 578 i alt)
                                • Emnet 'Jones-Emberson 1' er lukket for nye svar.