Jones-Emberson 1

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jones-Emberson 1

• Dette emne har 577 svar og 39 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 12927 times
Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 578 i alt)
  • Forfatter

joergen.k
    Deltager
      • Nova

MORTEN: fuck janteloven vi skal sku gøre som vi vil.

nive
      Deltager
        • Super Nova

Flot fælles projekt med et imponerende resultat Thumbs%20Up fortsæt endeligt

htj
          • Planet

Hej

Jeg synes også det er meget imponerende resultat i har fået. Det er ikke en object man ser særlig tit, og det er – ud fra hvad jeg kan – et meget svært objekt. Lidt googling viser at der ikke taget vildt mange billeder af det, og mange af dem har ikke den opløsning og detaljer som jeres har. Ville helt klart smide den på CN / SGL, og det kan vel ikke skade at sende den mod APOD.

/Henrik

edbbob
          Deltager
            • Super Nova

Jeg synes også helt sikkert vi skal prøve at sende den til APOD, men hvis vi liiige kunne få en enkelt god nat mere

CN må også meget gerne se den, og evt høre historien bag, men jeg kender ikke CN så godt, så hvis der er en anden, som har lyst til at lægge den op der, ville det være perfekt.

Vh

Morten

edbbob
            Deltager
              • Super Nova

jørgen k wrote: MORTEN: fuck janteloven vi skal sku gøre som vi vil.

Det er sgi da nye toner derude fra det kulsorte nattemørke (bøhland)

michaelr
              Deltager
                • Super Giant

Morten

Jeg har i øvrigt 7 timers OIII liggende, skal bare have taget nye flats, da jeg har haft kameraet af teleskopet, siden de første serier. Jeg håber at få dem klar i dag, så får du dem.

Mvh

Michael Rask

Mads
                Deltager
                  • Giant

Utrolig flot samarbejde i har haft gang i, se så at få den på apod ))))

Mads

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Vil da lige give EDBBOB medhold i at vi nok lige skal se om vi ikke kan hive lidt mere ind, før vi sender den til APOD – så det er vores færdige vi sender…

@MichaelR – Kanon, har selv ligget så meget på langs at jeg ikke fik udnytte den klare nat der kom ud af nowhere.

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Bare lige så har Bernard Miller også været ude og lege med den:

edbbob
                      Deltager
                        • Super Nova

Det kan være vi kan få hans Fits filer?

Rimelig fed kikkert han har!EDBBOB2013-03-18 11:38:59

Lars Malmgren
                        Deltager
                          • Super Nova

Metsavainio har postet en JE-1, se her >
                          http://astroanarchy.blogspot.fi/2010/02/planetary-nebula-pk-164311-finalized.html

Jeg reklamerede lidt for jeres projekt på hans facebook side Wink

Lars Malmgren2013-03-21 02:23:19

edbbob
                          Deltager
                            • Super Nova

Hej Lars.

Jep, den kender jeg godt. Undervejs i projektet er jeg efterhånden stødt på en del JnEr1’ere J-P’s udgave af PuWe1 er jeg mere imponeret over. Den er ikke bare svær, men nærmest umulig.

Jeg er 101% arbejdsramt i disse dage, men regner med at komme videre med billedbehandlingen i starten af næste uge. Har fået leget lidt ind imellem, og der er både mulighed for at komme op i opløsning og få væsentligt mindre støj, med de data vi allerede har.

Fortsættelse følger

Lars Malmgren
                            Deltager
                              • Super Nova

Her er hans svar >

J-p Metsavainio This
                              is not an easy target. Matt has done a wonderful job with only 3,5h of
                              H-a data. Maybe an extreme narrow 3nm filter helps a little. Lasse, what
                              a great project. I’ll be watching it with great interest!

michaelr
                              Deltager
                                • Super Giant

Ok så har vi næste projekt!

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

Lars Malmgren wrote: Metsavainio har postet en JE-1, se her >
                                  http://astroanarchy.blogspot.fi/2010/02/planetary-nebula-pk-164311-finalized.html

Jeg reklamerede lidt for jeres projekt på hans facebook side Wink

Hej Lars

Godt initiativ. Det er et fint billede han har lavet – der er masser af signal, men opløsningen er ikke så god som vores Wink

Forresten, hvordan gik det med APOD-planerne?

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 578 i alt)
                                • Emnet 'Jones-Emberson 1' er lukket for nye svar.