Jones-Emberson 1

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jones-Emberson 1

• Dette emne har 577 svar og 39 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 12923 times
Viser 15 indlæg - 181 til 195 (af 578 i alt)
  • Forfatter

edbbob
    Deltager
      • Super Nova

@Stauning: Jeg prøver i dag at få styr på hvad vi har mest af, og hvad vi mangler. Jeg tror vi primært mangler Ha, hvis vi skal have det hele med, specielt den sydlige del. Det vil jeg dog sige, er med massive forbehold, da jeg slet ikke har set effekten af de nyeste data…

@Thomas: Jeg synes også det er vildt fedt Der er ikke rigtigt noget mål for, hvor længe vi holder ud endnu, men jeg synes klart det kunne være sjovt, med et nyt tilsvarende projekt, når vi er færdige med JnEr1.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

@Thomas – Tror vi bliver ved til sidste mand vil over på noget nyt…

@EDBBOB – Prøv at regne lidt på det, kan jo også være jeg skal tage noget Ha eller måske forsætte med LRGB?

michaelr
        Deltager
          • Super Giant

Hej begge

jeg vil også gerne have et praj om hvad der mangler, jeg kan sætte kikkerten til at køre på 5 minutter, så skyder den 7 timer i rap fra kl. 21.15 hvor flippet er.

Jeg vil tro vi allermest mangler OIII, så sig lige til hvis jeg skal skyde mere af det. Ellers vil jeg køre Ha og så skal vi iøvrigt måske smide de første Ha frames ud som jeg tog uden at have helæt styr på guideren?

edbbob
          Deltager
            • Super Nova

Hej alle

Jeg tror vi har rigeligt OIII lige forløbigt. Det vi for mig at se mest mangler er Ha og luminans.

Ha’en er jeg heller ikke helt sikker på endnu, men der ligger meget detalje i den, så jo mere jo bedre.

Luminans er mest for at få feltet dybere, og galakser lidt blødere i kanten. Det er her skarpheden ligger.

Her er en ny temp version, hvor de fleste data er kommet med. Jeg har solen i øjnene så den er sikkert håbløs.

Prøver at lave en ny stack pakke senere.

Vh

Morten

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Har oploadet filer med korrekte flats til dropbox mappen..

Julius
              Deltager
                • Nova

Utrolig hva dere får til, dette er spennende å følge med på Thumbs%20Up

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Hej Morten

Nu begynder det at ligne noget Thumbs%20Up

Vi var også ude i går. Der er kommet mere luminans og HA i kassen.

Her er den samlede luminans: http://tocobs.org/toc/L_Master_03_11.jpg

Her er de nye masters:

mvh

Torben

Torben Taustrup2013-03-12 19:13:08

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

@Torben – er de taget med Newton’en? Tænker på der “mangler” spikes 🙂

@Morten – så vi skal altså op på 45*4 = ca 200 timer før vi fordobler vores SNR nu … Flot, det må være målet ShockedMStauning2013-03-12 19:38:06

Torben Taustrup
                    Admin
                      • Neutron star

Joh, der er skam spikes – se de kraftige stjerner Smile

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

edbbob
                      Deltager
                        • Super Nova

Hej Torben og Michael

Fedt! Luminans! Og mere Ha! Det ser virkelig godt ud.

Det bliver lagt på senere. Det ser ud til at vejret peger i retning af skæret bag monitoren.

Jeg mangler også at lægge de gamle TOC data på.

Vh

Morten

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

@Torben – Hmm de er bare ikke vildt kraftigte, ligner mere noget jeg fik ind med C8’eren 😉

@Morten – glæder mig til at se hvad du kan hive ud af det…

@Alle – Hvis man vil, må man meget gerne sende mig evt calibreteret enkelt filer, så lægger jeg dem på nettet – så alle kan vælge at lave deres egen stakke type. Eller vil det være for meget?

Torben Taustrup
                          Admin
                            • Neutron star

Jeg har lige prøvet at lægge L og H sammen. Det giver lidt flere detaljer:

Torben

edbbob
                            Deltager
                              • Super Nova

Her er lige en ny version, med mindre støj og lidt skarpere:

EDBBOB2013-03-15 01:12:33

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Sådan skal det bare behandles Thumbs%20UpThumbs%20UpThumbs%20Up

edbbob
                                Deltager
                                  • Super Nova

Tak Michael

Som de siger: Den fede dame har ikke sunget endnu.

På denne version, har jeg mest arbejdet med stackingen, og har ikke brugt hverken wavelets, denoise eller sharpen. Der er meget at hente i feltet endnu, og de tre klareste stjerner kan få meget flottere spikes, og blive en del skarpere og blødere.

Håber det er ok at jeg uploader lidt midlertidige versioner. Jeg vil på et tidspunkt prøve at samle op på hvordan jeg har samlet billedet, og skrive lidt om det.

Vh

Morten

Edit: En sjov detalje. Da jeg var færdig med billedet, lagde jeg det over på min iPad. Den har en Enhance funktion, som hev alle farverne frem. Her havde jeg knoklet i dagevis, og så var det bare et klik på en autofunktion…EDBBOB2013-03-15 10:41:57

Viser 15 indlæg - 181 til 195 (af 578 i alt)
                                • Emnet 'Jones-Emberson 1' er lukket for nye svar.