Jones-Emberson 1

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jones-Emberson 1

• Dette emne har 577 svar og 39 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 12921 times
Viser 15 indlæg - 166 til 180 (af 578 i alt)
  • Forfatter

edbbob
    Deltager
      • Super Nova

Kan se i er godt igang allerede

Fik lige en tiltrængt morfar, men er ved at stille op. Det ser fint ud, og SMHI ser også lovende ud.

Prøver at få nogle lange RBG, hvis ellers dimserne vil lege.

@Morten: rimeligt imponerende høst på 45 min

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

For dem der har lyst…

Så er her hvad der er kommet ind iaften som en LRGB stak, behandl efter behag 😉

Stakket som en SUM, der er brugt darks, bias og flats.

80min L, og 40min RGB i 10min subs..

edbbob
        Deltager
          • Super Nova

Spændende Michael

Jeg prøver stadig at få dimserne til at lege med. Der er rundt regnet intet, som ikke driller i aften Stress!!!

F.eks. fokus og guiding som driver, klodsede Morten som skubbede til kikkerten, noget arbejder som regner i baggrunden (skal være færdigt), som giver støj, mm. Stædighed betaler sig, men nogen gange er denne hobby ren fustration.EDBBOB2013-03-12 00:45:02

edbbob
          Deltager
            • Super Nova

Wow Michael! Det ser VIRKELIG godt ud!!!

Tak for inspiration og motivation. Var lige ved at give op, men nu værker’en EDBBOB2013-03-12 01:01:16

mikael_joe
            Deltager
              • Super Nova

MStauning wrote: For dem der har lyst…

Så er her hvad der er kommet ind iaften som en LRGB stak, behandl efter behag 😉

Stakket som en SUM, der er brugt darks, bias og flats.
              80min L, og 40min RGB i 10min subs..

Den er sgu nice.

michaelr
              Deltager
                • Super Giant

Jeg fik 7 timers OIII gode data.

Der er dog en “gradient” af støj mod venstre som også var på de tidligere serier. Morten eller MS eller andre, har i en idé om hvad det kan være?

https://www.dropbox.com/sh/juul0daok4ly0f3/pzKj-BgnZZ

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Hmm ser lidt underligt ud Michael, men da det kommer “nede fra” kunne det have været noget kunstlys… Men da den jo står ganske højt tvivler jeg, selv om dine FITS fortæller at den stod fra en højde på 55¤ ned til 28.. Hvis ellers det passer kan det jo godt være bylyset vi ser, det er jo lidt under 100 ADU i snit mellem nord og syd på din baggrund taget på ½time.

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Her er hvad jeg kan finde ud af at hive ud af nattens data (skal dog lige have brugt nogle andre flats, har ikke fået oploadet de rigtigte til job-PC’en).

Der er 7x 10min RGB, samt 10x10min Lum. Oploader masters når jeg kommer hjem og får brugt de rigtigte flats.

edbbob
                    Deltager
                      • Super Nova

Nattens høst:

15x900_RGB

Prøvede at skyde darks, og sammenlignede en BPM stack med en dark kalibreret stack. Det giver absolut ikke mening, men de er praktisk taget ens.

@Stauning: Megaflot! Kunne du lokkes til at lave en ren Luminans stack? Jeg har lidt mere tid i dag, så jeg vil prøve at lave en ny ny version.

Vh

Morten

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Uploader lige dem jeg har lavet det billede af til Dropbox mappen… Husk der er brugt de forkerte flats (derfor den bue ude i siden)..

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

GABbbb langsomt internet her… Kan kun hente med 4,63kb/s lige nu Angry Så tager lige noget før jeg kan se din høst..

edbbob
                          Deltager
                            • Super Nova

Vi er oppe på over 38 timers data nu!

Edit: Vi er oppe på over 45 timers data nu! EDBBOB2013-03-12 11:43:16

edbbob
                            Deltager
                              • Super Nova

Jeg vil prøve noget nyt i dag, og lade PixInSight stacke de forskellige stacke vi har indtil videre. PI burde være bedre til at vurdere SNR end mit øjemål.

Specielt mine data varierer meget. Jeg kan godt se på jer andres data at jeg har meget at lære endnu. Til gengæld har jeg allerede lært utroligt meget. Tak for det!EDBBOB2013-03-12 10:03:02

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Også er du jo god til behandlingen, jeg kan ikke få det frem du gør..

PS ville det ikke være kanon hvis MichaelR tager noget mere OIII?

MStauning2013-03-12 10:09:53

astrojensen
                                Deltager
                                  • Neutron star

Jeg synes, det her er et vildt fedt projekt.

Skal det køre, så længe det kan, indtil de lyse nætter? Eller kommer der et nyt objekt?

Thomas, Bornholm

Viser 15 indlæg - 166 til 180 (af 578 i alt)
                                • Emnet 'Jones-Emberson 1' er lukket for nye svar.