Jeg mangler en tand – CGEM

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Jeg mangler en tand – CGEM

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 10 måneder siden af henrik. This post has been viewed 264 timesschneider. This post has been viewed 264 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

henrik.schneider
    Deltager
      • Nova

ahhh, der er knækket en tand af på et tandhjul for min RA-motor.

Nogen der lige har sådan en liggende?

Montering – CGEM

hoest
      Deltager
        • Nova

Hej Henrik
        Jeg købte for en fire år siden en my motor + et motorkort til min Cgem hos Astro Optics det skaffede Mogens fra Celestron. Du kan nok ikke være heldig at finde et nyt fiberhjul.

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Mon ikke det er muligt at finde en løsning her: Tandlæge

henrik.schneider
          Deltager
            • Nova

Takker jer begge, “tandlægen” kan sagtens være en mulighed ifbm. med renovering af gearkassen.

Jeg syndes det er øv at skulle købe ny motor og gearkasse bare pga. et enkelt tandhjul, men det kan da blive eneste løsning.

Idag opdagede jeg dog at min motor og gearkasse på min gamle CG-5 adv. er de samme, og den montering ligge alligevel på hylden for tiden, så der blev stjålet fiber hjul derfra 😉

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

Nååååå, så forstår jeg bedre at det koster en tand nu og da

Anyway, nu er alle gear checked for løse genstande (cykler og barnevogne)

og så håber jeg bare på godt vejr imorgen aften, så monteringen kan få first light hos mig.

Det lille afstandstykke, som jeg ingen ide har om hvor kommer fra, har da taget nogen knobs.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Jeg mangler en tand – CGEM' er lukket for nye svar.