Jeg leder

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Jeg leder

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af kimmerrild. This post has been viewed 27 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

kimmerrild
    Deltager
      • Main Sequence

Jeg leder efter en post “herinde” omkring en der fik et større antennesanlæg fra et skib. Jeg er næsten sikker på at vedkommende som fik dette anlæg, postede herinde, men jeg kan virkelig ikke finde denne post.

Jeg ville gerne vide hvad projektet blev til, eller hvad planen er og hvad man regner med at kunne bruge den til

Mvh Kim Merrild

Jannick Petersson
      Deltager
        • Main Sequence

Tror det er denne her du tænker på.

http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=12412

kimmerrild
        Deltager
          • Main Sequence

Nemlig.

Perfekt..

Jeg har ikke været så aktiv på forumet i næsten et år, grundet studie, men har Henrik fået gjort noget ved dette setup? Det er et projekt jeg vil følge tæt 😀

Der er de lokale radioamatør foreninger han kan trække på. Der er masser af mennesker derude med specialviden, og de jeg kender gør også i programmering, så de kunne være gode at have inde over et projekt som dette.

henrik
          Deltager
            • Nova

Nej det tror jeg desværre ikke han har haft tid til endnu.

Henrik (en anden Henrik altså)Henrik2015-04-12 00:40:50

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

Hej Kim

Du har helt ret, det var mig der fik dette udstyr og planerne står stadig ved magt.

MEN jeg har alt for mange projekter igang, og alt for kort tid, derfor har jeg ikke nået i mål med min oprindelige plan om at få støbt sokkel og og opsat antenne i Q1-2015.

Teknisk set er der ikke de helt store udfordringer, men som sagt tiden er et problem……

Kender du/eller i andre til nogen der har tid og lyst til at “lege med” så kunne vi sagtens lave en arbejds weekend, men igen først skal sokkelen støbes og derefter kan vi inden for 1-2dage begynde at modtage signaler.

Målet med dette projekt er 3 delt.

1. HLOG Radioastronomi i samarbejde med radioastronomi grupper i England og Slovinien, dette samarbejde er i gang og NÅR jeg får antennen at op køre kan jeg også begynde at bidrage med data til den fælles database.

2. Opbygning af automatiseret observationer med radio teleskopet.

3. Udvidelse af parabolen fra nuværende 2.5meter til 5meter.

I tillæg til dette er der selvfølgelig også opbygning af det optiske observatorie.

MEN som i andre sikkert også kender til kan arbejdet komme ind som en generende faktor i hobbyen.

kimmerrild
              Deltager
                • Main Sequence

Jeg er selv i gang med en uddannelse som tager vel nok 60+ timer om ugen, og jeg skal være far om et par måneder.

Ja!! Real life tager bare alt for meget af ens interesse fritid 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Jeg leder' er lukket for nye svar.