Jeg kigger på fugle

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Jeg kigger på fugle

• Dette emne har 5 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 8 måneder siden af landbo. This post has been viewed 311 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

dorthe
      • Asteroid

Jeg fik en fuglekasse med kamera i gave engang men det har aldrig virket ordentligt. Har så købt et par andre mini “spion” kameraer stadig uden at få det til at virke

Nu har jeg så bestemt mig for at købe et udendørs overvågningskamera, som jeg vil sætte op i min fuglevoliere og streame på min hjemmeside.

Problemet er bare: Hvad skal jeg kigge efter?

Har set noget der hedder fx 1300tvl, hvad er det? 6 mm lens osv

På forhånd tak for hjælpen

landbo
      Deltager
        • Nova

Dorthe wrote: Jeg fik en fuglekasse med kamera i gave engang men det har aldrig virket ordentligt. Har så købt et par andre mini “spion” kameraer stadig uden at få det til at virke

Nu har jeg så bestemt mig for at købe et udendørs overvågningskamera, som jeg vil sætte op i min fuglevoliere og streame på min hjemmeside.

Problemet er bare: Hvad skal jeg kigge efter?

Har set noget der hedder fx 1300tvl, hvad er det? 6 mm lens osv

På forhånd tak for hjælpen

Vil ikke anbefale du køber et analogt kamera men derimod et Ethernet baseret kamera (IP kamera) i full HD som eks. dette. http://golbong.dk/product_info.php?products_id=29 Det kræver dog du har en computer til at køre den medfølgende software. Køber du et analogt, som du spørger ind til, skal du samtidig have en DVR og slutte kameraet til, så du kan se et billede på en computer eller skærm.

Linsens brændvidde er sammen med sensorens fysiske størrelse (L*B i mm) bestemmende for hvor meget “zoom” det har på billedet. DVS. en 3mm linse giver et stort synsfeldt, modsat en 12 mm linse der har et begrænset synsfeldt. Det kamera jeg har linket har en indstillig zoomlinse, der kan indstille efter det ønskede synsfelt.

Der kan dog også købes overvågningskamera der er udstyret med motore, så de kan rotere og peje op/ned. Det hele kan styres fra en computer. Dog kooooster de typisk en del mere end et fast overvågningskamera, hvis der skal være en smule kvalitet tilstede.

Undgå de billige kamera som supermarkedskæderne og byggemarkederne somme tider avatere med. De har typisk en opløsning på 640*480 og kan normalt ikke levere mere end 15 frames pr sek i den opløsning, hvilket ikke er meget. Farverne kan også være underlige idet man ikke har råd til at sætte et indskifteligt IR filter i til dagsynet.

Håber du blev klogere, ellers må du spørge ind til …………… Landbo2016-06-29 21:01:13

dorthe
          • Asteroid

Image Sensor 1/3″Sony CM16BR CMOS

Horizontal Resolution 1000TVL, Low Illumination, DWDR,DNR, PM, MD

Pixels PAL: PAL: 962(H)x504(V) NTSC: 962(H)x504(V)

Television Standards PAL/ NTSC

IR LED 12PCS of 5mm IR LED

IR Distance 15m

Lens Built-in 3.6mm/F2.0 Board Lens

Waterproof Yes

Sync System Internal

Usable Illumination 0.01Lux/F2.0

IR Power On CDS Auto Control

S/N Ratio ≥65dB (AGC OFF) ≥54dB (AGC OFF) ≥48dB (AGC OFF)

Gamma Correction 0.45

Video Output Composite Signal (1.0Vp-p, 75Ω)

Scanning System PAL: 625 Lines, 50 Field/Sec; NTSC: 525 Lines, 60 Field/Sec

Electronic Shutter Auto: PAL 1/50-1/100,000Sec; NTSC 1/60-1/100,000Sec

White Balance Auto

Power Supply DC 12V

Dimension 60 x 50(H) mm

landbo
          Deltager
            • Nova

Dorthe wrote: Image Sensor 1/3″Sony CM16BR CMOS

Horizontal Resolution 1000TVL, Low Illumination, DWDR,DNR, PM, MD

Pixels PAL: PAL: 962(H)x504(V) NTSC: 962(H)x504(V)

Television Standards PAL/ NTSC

IR LED 12PCS of 5mm IR LED

IR Distance 15m

Lens Built-in 3.6mm/F2.0 Board Lens

Waterproof Yes

Sync System Internal

Usable Illumination 0.01Lux/F2.0

IR Power On CDS Auto Control

S/N Ratio ≥65dB (AGC OFF) ≥54dB (AGC OFF) ≥48dB (AGC OFF)

Gamma Correction 0.45

Video Output Composite Signal (1.0Vp-p, 75Ω)

Scanning System PAL: 625 Lines, 50 Field/Sec; NTSC: 525 Lines, 60 Field/Sec

Electronic Shutter Auto: PAL 1/50-1/100,000Sec; NTSC 1/60-1/100,000Sec

White Balance Auto

Power Supply DC 12V

Dimension 60 x 50(H) mm

Hvad TVL kan du læse dig til her: https://en.wikipedia.org/wiki/Television_lines

Det vil nok hjælpe dig meget, hvis du fortalte lidt om på hvilket apparatur du havde tænkt dig og studere dine fugle. Landbo2016-06-29 21:53:52

dorthe
              • Asteroid

jeg havde tænkt mig at streame det til min hjemmeside

landbo
              Deltager
                • Nova

Dorthe wrote: jeg havde tænkt mig at streame det til min hjemmeside

Så er det da helt oplagt, du skal have et IP kamera i stedet for de gammeldags analoge udgaver, son jeg vil regne som at tage en solid omvej over Skagen, for og hente billederne/videoen hjem.

Nu når du tænker pmeraå stremning vil jeg skyde på du skal satse på et IP kamera der understøtter ONVIF, som er en standart der gør det nemt og “læse” kameraet idet det er den samme kode der bruges til de forskellige kamera. Link til ONVIF Og link til GOLBONG’s danske FAQ side hvor du bl. andet finder kode til hvordan du skal implementere et ONVIF kamera.

Problemer med kodningen kan jeg dog ikke hjælpe med.

Det er bare og gå i gang. Landbo2016-06-30 22:54:54

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Jeg kigger på fugle' er lukket for nye svar.