Jeg er rimelig pissed off!

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Jeg er rimelig pissed off!

• Dette emne har 14 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af henrik. This post has been viewed 326 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

ninos
      • Asteroid

Hej alle!

Nu har jeg haft mit teleskop siden Mandag, og det har stadig ikke været klart nok til at jeg har gidet og taget udenfor. Ikke andet end skyer og skyer og skyer. Det er virkelig ved at gå mig på, kan eksplodere hvert et øjeblik!Angry

Mvh Ninos

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Join the club! Censored
        Jeg købte et dyrt mount for 3 måneder siden og har stadigvæk ikke haft det under stjernerne….

*Grrr*

ksondergard
        Deltager
          • Giant

Roooolig nu Ninos

Sådan er det at købe nyt udstyr, der skal gå laaaaaaaaaaaange tid før man kan få lov at bruge det….. pga. vejret.

Du har vel bemærket visse “spydigheder” til folk der her på forumment fortælle at de har købt nyt udstyr… (alt sammen venligt ment)KSondergard2008-12-06 22:21:41

hoest
          Deltager
            • Nova

Du Lars
            Vi bliver nok nødt til at stoppe det køberi af udstyr der bliver længere og længere mellen de klare dageDisapprove

ksondergard
            Deltager
              • Giant

Se nu bare det lille bitte teleskop som Høst bære på sine skulder på sit billede, da han købte det var han skyld i dårligt vejr i MEGET laaaaaaang tid, ikke sandt Høst ???

hoest
              Deltager
                • Nova

joEmbarrassed

hoest
                Deltager
                  • Nova

Hej Lars. Har du fået dit stativ til monteringen færtigt.Approve

Lars Malmgren
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej Henning,

Ja det er i store træk færdigt.
                    Men jeg skal lave nogle justeringer/forbedringer.

Bla. så har de små “fødder” jeg har sat på benene for kort gevind.
                    De kan ikke justeres tilstrækkeligt meget, så det er vanskeligt at nivelere mountet på hældende underlag. De skal skiftes ud med lange gevindstænger.
                    Og så skal adapterpladen laves om, da jeg har boret skruehullerne sådan, at jeg ikke kan se polaris igennem mountes gennemgående hul. Den nye adapter plade skal hullerne laves, så mountet er drejet 60 gr i forhold til den jeg har nu. På den måde vil de ene af mountets ben også skulle pege mod nord. Som det er nu skal et ben pege mod syd. Nord er alt andet mere logisk (for mig)…

Men hvis det blir klart i weekenden, så er det færdigt nok, til at jeg nok skal få det i brug LOL

hoest
                    Deltager
                      • Nova

lyder spændene vi hører vel mere når weekenden er ovre

andreas.v
                      Deltager
                        • Main Sequence

Jeg har haft et UHC filter i 3 uger nu, som jeg slet ikke har fået testetAngryCensored

Vi trænger gevaldigt til noget godt vejr!! Det er ved at blive slemt nu!

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Kunne lige skimte et par stjerner og Jupiter i nat, men kun i ca 15 min, ellers som vanligt helt lukket.

andreas
                            • Super Giant

Jeg har også lige været gennem Roskilde, hvor Karlsvognen var synlig, det kan være der kommer spredte stjerner på himlen i aften Star

Hvis der er en sammenhæng mellem nyt udstyr og vejret, kan det jo være at den økonomiske krise bringer noget godt med sig.Confused

soeren
                              • Main Sequence

Husk nu et ANDEN skal være frisk i morgen Thumbs%20Up

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

Tja, der var da lige et par timer har til aften, men så lukkede det også igen ved 22:30 tiden

henrik
                                Deltager
                                  • Nova

Njaeh.

Hvis vi skal gribe det nogenlunde videnskabeligt an, at afgøre om der er en sammenhæng mellem indkøb af udstyr og ovserskyet skal man huske at gøre det statistisk signifikant; Dvs. at for at få et passende

konfidensinterval i et arbitrært udfaldsrum, skal der jo 500 observationer til.

Så hvis vi nu starter med at investere vildt og voldsomt og observerer det resutrende vejr over 500dage (observationen (J/N) er jo det daglige vejr) kan vi bagefter undlade at gøre det i en tilsvarende periode og observere vejret.

Jeg tvivler på at vi finder en signifikant sammenhæng, men …

Henrik2008-12-08 10:06:15

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
                                • Emnet 'Jeg er rimelig pissed off!' er lukket for nye svar.