Jeg er blevet visuel!

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Jeg er blevet visuel!

• Dette emne har 6 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af lehmann. This post has been viewed 94 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Min datter ville se stjerner nu i aften, så kamera og elektronik måtte vige pladsen.

På med en 6″ Meade akromat, som jeg nærmest ikke har prøvet. Den yder rigtig fint visult! Faktisk bedre end min 8″ Newton – Og så er den rimeligt børnevenlig, med okularet i fornuftig højde.

Ditte fik set Mars, Saturn, M42, M3 og NGC 4565.

Saturn er jo altid en kæmpe succes hos børn. Ved 266X kunne Casinis deling svagt anes.

M42 er super i 6″. Ditte udbrød: “Den har du da fotograferet, plejer den ikke at være rød”Star

M3 synes hun også var rigtig flot, men NGC 4565 var lidt kedelig “Nærmest bare lidt dug”

Nu er dattern gået i seng, så jeg tror lige jeg tager en time eller 2 med noget visuel galaksejagt i hælene på Løven.

k_holst2010-04-02 22:56:30

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Hej Kim

Skøn fortælling, børns begejstring er herligt!
        Hvor gammel er din datter ?
        Det lyder som om hun følger godt med i hvad du laver om natten Star
        Mon ikke der kommer en fornuftig naturvidenskablig intelligent ung dame ud af det!

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Ti hi, ja ja da, visuelt er nu også ganske underholdende ind imellem…
          Sætter lidt op på altanen, der er ikke meget at fange lige syd, men måske et par hobe.

mr.mox
            • Nova

Og det er lige præcis hvorfor jeg holder af at komme ud på biblioteker og skoler og vise frem!

Anonym
              • Nova

Hei Kim !

Du er heldig som har noen nær deg som er interresert i din hobby !

Her hos meg er det kun meg selv, nåja min sønn har jo kikket litt sånn for å være høflig !

k_holst
              Deltager
                • Nova

Ditte er 10 år. -Og nej! Hun er ikke meget interresseret i astronomi, men af og til vil hun gerne lige kigge lidt. De billeder jeg laver vil hun dog gerne se.

Vi sidder lige og taler lidt om hvad vi så og fandt en tegning der illustrerer fint det vi så på NGC 4565:

Sketch and Details by Aleksander Cieśla

Jeg kan iøvrigt anbefale ASOD (Astonomy Sketch Of the Day) http://www.asod.info/

Mange af tegningerne er rigtig gode til at illustrere hvad man kan se visuelt. Læg dog mærke til hvilket instrument tegneren har brugt så du ikke tror din 70mm refraktor kan vise samme billede som en 20″ Dob Wink

k_holst2010-04-03 11:03:28

lehmann
                  • Super Giant

TommyF wrote: Ti hi, ja ja da, visuelt er nu også ganske underholdende ind imellem…
                  Sætter lidt op på altanen, der er ikke meget at fange lige syd, men måske et par hobe.

Uha Tommy så længe det ikke er sorte huller LOLTongue
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Jeg er blevet visuel!' er lukket for nye svar.