J-P har fået ny kikkert!

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC J-P har fået ny kikkert!

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af edbbob. This post has been viewed 38 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

edbbob
    Deltager
      • Super Nova

Jeg syntes godt nok også der havde været stille omkring en af mine store helte, J-P Metsavainio, men det tror pokker. Hans elskede gamle LX200 (den med tørklædet) havde brændt RA motor og styring af. J-P var grædefærdig, og skrev på hans blog at han ikke havde råd til nyt udstyr, og at han derfor var nødt til at stoppe med astrofotograferingen

Nu lader det til at AstroSweden mfl. har sponseret ham med et nyt setup. Når man tænker på hvad han fik ud af den gamle gaffelrig, kan jeg næsten ikke vente på at se hvad han kan få ud af hans nye setup:

Ny kikkert! Astro Anarchy blog

En lille solstråle historie fra en ellers barsk verden

Frank Larsen
      Moderator
        • Super Nova

Ha – en lidelsesfælle.

Lækkert setup han er ved at få gang i der. Er spændt på hvad han får ud af Lodestar X2 og starlight Xpress AOG – baseret på mine egne erfaringer kan det kun blive godt med hans erfaring.

Håber også selv jeg snart kan komme ud med en opgraderet udgave af min egen AOG. Jeg holder mig dog til de “desperate DIY” løsninger lidt endnu – de passer til mit niveau

Fedt når de store firmaer vælger at hjælpe kunder i nød – er jo verdens bedste reklame for dem…

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Det var da noget af et sponsorat!

til AstroSweden!

Thomas, Bornholm

edbbob
          Deltager
            • Super Nova

Det nyeste billede fra J-P er helt fantastisk, og som sædvanlig med ham, indgår der også en vis portion humor:

a-furious-cosmic-horse-gets-blinded

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'J-P har fået ny kikkert!' er lukket for nye svar.