ISS er fake…

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC ISS er fake…

• Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 1 måned siden af astrojensen. This post has been viewed 128 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

astrojensen
    Deltager
      • Neutron star

…Hvis man altså skal tro på denne Youtube video.

https://www.youtube.com/watch?v=HBlhOSgE6bc

Var der nogen, der sagde konspirationsteori? LOL

Jeg orker slet ikke at indlade mig på en diskussion på siden, om hans totalt fejlagtige ideer om teleskoper osv.

Sommetider ville jeg ønske, jeg kunne bygge en slags “omvendt Noa’s ark” til alle stupide idioter på jorden og så eksportere dem ud i kosmos, så vi kunne slippe af med dem.

Thomas, BornholmAstrojensen2016-02-07 11:11:23

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Jamen så bliver der jo kun dig og mig tilbage Thomas…

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

God ide Thomas, lidt som i HG2G med frisørerne, hvor der ikke var brændstof med til nedbremsningen 😉

/Rudi B. Rasmussen

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

God ide Thomas, lidt som i HG2G med frisørerne, hvor der ikke var brændstof med til nedbremsningen 😉

Det var lige præcis den, jeg tænkte på.

Thomas, Bornholm

jakob1234
            Deltager
              • Nova

Hmmmm det simpelthen for dumt det der…. Desværre har jeg masser af unge på mit værksted der ville lappe den video i sig som “sandheden”.

Langt de fleste som jeg har i lære, er også 100% overbeviste om at mars, månelanding og alt det andet vi har udforsket, er en konspiration via NASA (og det er ALT sammen filmet i et studie).

Jeg prøvede en dag at forklare en af mine lærlinge grundende til alle de tosser som har fundet “beviser” for at månelandingen var fake, hvordan alle disse “beviser” kan forklares ud fra alm. videnskabelige principper (samt det faktum at der er reflektorer placeret på månen).

Efter vi havde snakket lidt, siger han “ja det kan jeg da godt se alt det der, men jeg tror stadigt ikke på det).

SUK! SUK! SUK!

dennis.torsten
                • Main Sequence

Jacob…måske du skulle gå hårdere til værks overfor dine lærlinge, og forklare dem at “dumhed” er fyringsgrundlag (haha)

Nå spøg til side ! Det nytter ikke noget ! Det er en forgæves kamp ! Vi må bare erkende at sandheden er for de få, og derfor mere værdsat !

Vi skal tilbage til Thomas’ løsning i hans første indlæg

jakob1234
                Deltager
                  • Nova

Ja, absolut – Måske skal idioterne selv bygge arken (de ved trods alt ikke hvad den skal bruges til).Smile

Og det er jo netop det sjove – det er ikke altid fordi de ikke kan lave et håndværk eller forstå komplekse ting, det er kun lige disse emner – som af en eller anden årsag falder til “jorden” for dem.

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Jeg tror, fornægtelsen i bund og grund handler om angst. Angsten for at erkende, at verden er større og mere kompleks, end det, man umiddelbart kan se lige omkring sig, eller til nød det, som man kender nogen, der har set. Det er det samme med fladjordsfanatikerne.

Mange af disse anti-rumforsknings konspirationsteorier er jo ekstremt ulogiske og virkelighedsfornægtende og meningen med at fornægte at rumforskning overhovedet finder sted er for mig særdeles svær at forstå, da denne forskning i sig selv er totalt upolitisk og overhovedet ikke kan bruges til nogen som helst form for undertrykkelse, medmindre man ser fornægtelsen som et udtryk for angst for at erkende at man selv er totalt ubetydelig i et nærmest uendeligt univers.

Det er også morsomt/tragisk at se, at videnskaben ofte bliver anklaget for at være en slags hermetisk organisation af mystikere, der nidkært gemmer deres hemmeligheder og forsøger at vildlede almindelige mennesker, når videnskaben netop øser gratis ud af sin viden, der frit kan anvendes af alle. En del af forklaringen ligger nok i, at folk helt enkelt ikke forstår hvad videnskab er, eller hvordan den arbejder.

Jeg tror først, vi slipper af med alle disse fladjordsfanatikere og rumforskningsfornægtere, den dag, vi har fået en rumelevator, så alle kan komme på en tur i rummet og arbejde deroppe bliver almindeligt, så de fleste pludselig får en bekendt eller et familiemedlem, der arbejder med det.

Men man kan ikke vide sig sikker. Idioter er som bekendt rigtig gode til at formere sig.

Thomas, BornholmAstrojensen2016-02-07 13:51:57

juel
                    Deltager
                      • Moon

Som underviser for unge og gennem samtaler med folk i almindelighed er min erfaring heldigvis, at der er ganske langt mellem rumforskningsfornægtere og anden konspiratorisk godtfolk.

Jeg møder stor interesse for at lære mere om videnskab i almindelighed og astronomi i særdeleshed.

Langt de fleste af mine elever ville, som jeg, opleve ovenstående video som et meget morsomt indslag.

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Dejligt at høre og heldigvis er mine egne oplevelser også, at videnskab i al almindelighed nyder stor opbakning hos danskerne.

Thomas, Bornholm

astrojensen
                        Deltager
                          • Neutron star

Ekstremt aktuelt:

https://www.youtube.com/watch?v=G583Uoua1WA

Den første er hyleme genial!

Thomas, Bornholm

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'ISS er fake…' er lukket for nye svar.