Iris – igen

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Iris – igen

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 2 måneder siden af denjnie. This post has been viewed 69 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

denjnie
    Deltager
      • Planet

Endu en Iris 🙂

I løbet af November fik jeg godt 6 timer af iris. Seeing var ikke god – det var et par relativt lyse og fugtige aftener -så jeg har gået og ventet på, at kunnet supplere med optagelser fra en bedre aften.

Da denne aften antageligt lader vente på sig, må det blive sådan, så her kommer billedet

Jeg er nogenlunde tilfreds med resultatet. Dog har mit 1100Da pludselig introduceret de berygtede “tårer” under de stærkeste stjerner, hvilket jeg er noget utilfreds med

Jeg har ikke retoucheret disse, da jeg ikke lige har kunne komme i tanke om en let metode hertil ?

75×240 + 35×120, Canon 1100Da

Behandlet i PI og LR

Iris Nebula by JensNielsen, on Flickr denjnie2016-12-26 19:29:53

kenneth.sneis
      Deltager
        • Super Giant

Fin Iris, og en behandling jeg liker godt

Går å lurer på å fange den selv. Trenger bare ett værskifte først …

Edit: for meg forsvinner problemet med stipene under stjernene ved å benytte filter. CLS clip filter fungerer fint.Kenneth Sneis2016-12-26 21:30:30

denjnie
        Deltager
          • Planet

Tak Kenneth – Jeg var ikke klar over “tricket” med et CLS filter. Det kan være, at jeg skal have et sådant på ønskesedlen

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Iris – igen' er lukket for nye svar.