Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.

• Dette emne har 129 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af bjoerk. This post has been viewed 3733 timesjensen. This post has been viewed 3733 timesnova. This post has been viewed 3733 times
Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 130 i alt)
  • Forfatter

nightsky
    Deltager
      • Neutron star

Forlængerledning

Der bliver vist to stationer hvorfra man kan få strøm. Du bør nok have 30 meter med og evt. dele med andre på vejen.

nive
      Deltager
        • Super Nova

Ok Thumbs%20Up

Kompedal Starparty
        Deltager
          • Main Sequence

Programændring

ATM Hands-on er flyttet til 19:30 lørdag

Introduktion til astronomi, lørdag er flyttet til 16:10

Foredragsholdere

Første foredragholder er nu landet og afhentet i lufthavnen – Olivier Thizy, direkte fra Grenoble, Frankrig.

Forhandlere:

Følgende forhandlere for travlt med at vise udstyr frem, da vi forventer klart vejr ind i mellem…

AstroQCam

TrackTheStars

Astro A/S

Shelyak Instruments

Kompedal Starparty

michael.bertelsen
          Deltager
            • Nova

Hej Niels.

En kabelrulle eller to er som regel ikke helt af vejen – så er der måske lidt til deling hvis der er nogen der ikke har lang nok ledning med, eller hvis hovedstikkene skulle være optaget.

Mvh

Michael

Kompedal Starparty
            Deltager
              • Main Sequence

Gode nyheder

Det vælter ind med tilmeldinger – det tyder på at vi slår sidste års rekord.

Kompedal Starparty

michael.bertelsen
              Deltager
                • Nova

Fedt!LOL

Kompedal Starparty
                Deltager
                  • Main Sequence

Sidste vejrudsigt for Karup onsdag kl. 20.00 – Der er kun en ting at sige KANON

Kun dug kan ødelægge lidt af fornøjelsen.

Det gode vejr og det spændende program har åbenbart rykket lidt på folks planer i det sydlige. Vi får nu flere tilmeldinger fra Tyskland.

At emnet spektroskopi er på dette års starparty, har bredt sig.

Jack Martin, medforfatter på Practical Amateur Spectroscopy, ivrig og dygtig amatør astronom, forfatter til ny bog om spektroskopi, sender os de bedste ønsker om et godt starparty.

Desuden har han meldt sin ankomst til næste års starparty. Han sender også spektroskopisk stjernekort fra hans nye bog, som vi kan prøve under starparty.

Damian, ferskendrengen, ønsker os et godt starparty og håber han kan komme næste år og holde foredrag. Hvis altså der ikke kommer en Barbados tur i vejen lige som i år.

midtjysk2009-09-16 20:56:58

Kompedal Starparty

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Det her bli’r så super fedt, jeg kan slet ikke beskrive det…

Thomas, Bornholm (Midlertidigt Ulstrup)

nightsky
                    Deltager
                      • Neutron star

Husk shorts og solcreme til dag timerne – varmt tøj til natten, vi er nede omkring 4 gr.

Jeg har nu pakket og er klar til at køre til årets starparty torsdag eftermiddag.

Har taget rigeligt med sol teleskoper med – der er chance for en solplet fra cyklus 24 omkring d. 20 sep. Se Spaceweather

bjoerk.jensen.nova
                      Deltager
                        • Giant

Hej alle .

Jeg kommer fredag sidst på formiddagen. Håber vi ses alle mand på den store observationsplads.

Jeg ser frem til at dyrke noget vildt visuel, – foto/fortovs astronomi.

Jeg ser også frem til ATM afdelingen af træffet.

Jeg medbringer en Losmandy G11 med en 8″f/4 Newton.

Clear Sky’s

Bjørn Sandåker
                        Deltager
                          • Neutron star

Wieben wrote: Hvordan er det med kørsel på pladsen?

Nightsky wrote: Torsdag stiller vi op, så vi kan nok lave en undtagelse på pladsen.

Gjelder dette bare torsdag, Lars? Jeg er litt usikker, siden dette er mitt første starparty. Kan man kjøre bilen inn på plassen (mens det er lyst, selvsagt) og parkere der man skal sette opp f.eks. teltet? Eller skal man parkere på utsiden av bommen, på parkeringsplassen?

Bjørn T. Jønsson2009-09-17 09:17:09

Mvh,
                          Bjørn

wieben
                          Deltager
                            • Nova

Hej Bjørn,

Sidste år var det sådan at man parkerer ved siden af teltet. Jeg håber det også er sådan i år. Så har man jo sit gear samlet et sted, og tørvejr til teleskoper når man går i seng.

Wieben2009-09-17 09:33:07

nightsky
                            Deltager
                              • Neutron star

Man kan sagtens parkere ved telt/camper – intet problem

nu er der kun 7 timer og 30 min til MAF STARPARTY 2009

wieben
                              Deltager
                                • Nova

Er der nogle der tager en hørtørrer med man evt. kan låne til at blæse dug væk fra spejlet?

Lars Malmgren
                                Deltager
                                  • Super Nova

@Heine, ja jeg har en gammel en med 😉

Så er det næsten afgang, vi ses!

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 130 i alt)
                                • Emnet 'Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.' er lukket for nye svar.