Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.

• Dette emne har 129 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af bjoerk. This post has been viewed 3736 timesjensen. This post has been viewed 3736 timesnova. This post has been viewed 3736 times
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 130 i alt)
  • Forfatter

astrojensen
    Deltager
      • Neutron star

“Var lige forbi DMI igen. Om muligt er udsigten blevet lidt bedre.

Husk solcreme”

Ooooooh! To dage endnu! Holder vejret, så bliver det her da danmarkshistoriens fedeste starparty!

Thomas, Bornholm

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Selv om vejret ikke holder, er og bliver det Danmarks fedeste starparty. Læs kommentar på http://www.starparty.dk

Som jeg også skrev på en anden kanal:

Glem nu alt om havearbejde, familiefester, fodbold osv. Kom til årets største og bedste astro begivenhed. MAF Starparty 2009

Den store 30″‘er og nogle mellem 18 – 20″ teleskoper står klar til observation fra torsdag aften. Husk nu at medbringe eget grej.

Den sene morgenmad nydes mens man lystigt fortæller om nattens store oplevelser ved teleskopet.

Om dagen er vi sikkert lidt trætte, men vi skal bare til nogle af de spændende foredrag og workshops.

Når klokken bliver 18.00 samles vi rundt om den store grill til hygge og aftensmad. På den måde lader vi op til endnu en nats observation fra et ægte mørkt sted.

Hvis man har lyst kan man tage en lille lur på sit dejlige 4 mands værelse og være sikker på at andre ikke kommer og vækker en.

Demo af udstyr får vist en helt ny betydning hvis dette vejr holder

Nightsky2009-09-15 12:34:16

wieben
        Deltager
          • Nova

Det bliver bare super fedt.

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Ord kan ikke rigtig beskrive hvor hyped jeg er lige nu…

Thomas, Bornholm

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Astrojensen wrote: Ord kan ikke rigtig beskrive hvor hyped jeg er lige nu…

Hvis ikke amatør astronomer ser dette, er jeg sikker på at de syntes vi er NØRDER.

Jeg tror forhandlerne får travlt med at vise udstyr frem til langt ud på natten.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Lars – Min kone er overbevist !!! Jeg er NØRD..

wieben
                Deltager
                  • Nova

Det er min kone også blevet overbevist om at jeg er……specielt efter at jeg ønskede mig en pandelampe i fødselsdagsgave.

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Pandelampe… Håber den skal være RØD…

wieben
                    Deltager
                      • Nova

Hej MS. Den var faktisk hvid, men lidt rødt folie kan klare det. Den er primært til opsætning ved Maglesø.

ksondergard
                      Deltager
                        • Giant

Spejdersport har en pandelampe der både kan lyse hvidt og rødt, og mener at den koster 98,- Kr

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Håber stadig at man kunne have visuelle og PC folk lidt opdelt, jeg tager mit læhegn med og håber det tager det værste lys fra PCen og kører med natskærm, men alligevel, man vil jo helst ikke ødelægge noget for de visuelle…

nightsky
                          Deltager
                            • Neutron star

Hejsa

Vi gør alt hvad vi kan for at alle kan være der.

Vi opfylde brandmyndigheders krav først og disse er skærpet lidt i forhold til andre år fordi vi har vokseværk.

Det betyder at telte og camping vogne sandsynligvis skal være i hver sin ende af pladsen eller på anden måde adskilt. Der skal være brandplan, brandveje osv. Vi har møde med myndighederne i morgen og det ser ud til at vi med hård hånd skal overholde regler og påbud.

Så folk med computere skal vise hensyn til andre. Visuelle observatører kan jo ikke så godt vise hensyn til PC brugerne. Det er derfor PC brugerens ansvar ikke at genere andre.

Der vil blive sendt info rundt om dette inden starparty.

Omkring PC lys. Det er altså ikke svært. Køb et sort klæde og lig over pc’en. Hvis man så skal se på pc’en stikker man hovedet ind under klædet. Fuldstændig på samme måde som man gjorde i gamle dage ved fotografering.

Det kan altså ikke være ret svært at finde ud af.

Evt. med en kasse rundt om pc’en – mulighederne er mange.

Nu er vi et af de mørkeste steder i Danmark og så skal vi ikke ødelægge det selv med lommelygter, pc’er osv.
                            Nightsky2009-09-15 22:23:51

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Har købt et gråt filt tæppe i dag, det med læhegn og natskærm(rød),,, så kan jeg ikke gøre mere, der er blæs på min skærm, selv på minimum styrke.

nightsky
                              Deltager
                                • Neutron star

hej Tommy – det tror jeg også er fuld ud godt nok. Rart at nogen tænker på den slags.

wieben
                                Deltager
                                  • Nova

Hej Lars,

Hvor mange tilmeldte er vi efterhånden oppe på?
                                  Jeg er sikker på at der bliver rigtigt meget at kikke på og i til årets MAF.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 130 i alt)
                                • Emnet 'Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.' er lukket for nye svar.