Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.

• Dette emne har 129 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af bjoerk. This post has been viewed 3732 timesjensen. This post has been viewed 3732 timesnova. This post has been viewed 3732 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 130 i alt)
  • Forfatter

Kompedal Starparty
    Deltager
      • Main Sequence

Opdatering 6. september

Endnu en sponsor støtter yderlig op omkring MAF Starparty 2009.

AstroQcam har skænket et lækkert QCam5V planet kamera til astro-lotteriet.

Præmielisten til dette års starparty er ved at være på plads og det er dejligt at se så mange støtte op omkring starparty. Uden denne hjælp vil det være meget svært at gennemføre sådan et arrangement til en pris af kr. 30,- pr. deltager eksl. mad og overnatning.

Følgende er sponsor ved MAF Starparty Astrolotteri:

Astro A/S med SkyWatcher Newton teleskop på tysk montering med motorstyring på begge akser.

TrackTheStars med gavekort til køb af okularer, f.eks. TeleVue.

AstroQcam med QCam5V planet kamera.

EDB-Centret med 10 stor format print af astronomiske motiver.

Carina Software, USA, med Voyager 4.5 planetarium program

Astronomy Technology Today, USA, abonnement på deres dejlige blad.

Kompedal Starparty

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Heine – hvis det står “Sammen med Bjørn Jønsson” i bemerkninger på din reservasjon, så betyr ikke det at du får sove i mitt telt! LOL … det ble visst en feil i reservasjonssystemet da de skulle ommøblere litt på deltakerne, og du havnet på den plassen som min samboer ikke skulle bruke allikevel. Jaja, det ordner seg vel allikevel. Men i mitt telt er det ikke plass! Wink

Mvh,
        Bjørn

Kompedal Starparty
        Deltager
          • Main Sequence

Opdatering 8. sep.

Allerede torsdag aften d. 17. sep. starter starparty. Der er allerde en del som møder op torsdag.

Vi starter selvfølgelig med hygge os hvis vejret er klart vil skal der observere til den lyse morgen.

På pladsen vil der være teleskop fra 18,20 til 30″ stillet op allerede torsdag aften.

Raffael Benner stiller som sædvanligt gerne op og viser nattehimlen gennem hans 30″. Hvis du aldrig har observeret gennem sådan et fantastisk instrument, så har du chancen.

Husk nu at medbringe eget udstyr.

Amerikanske Carina Software syntes så godt om de initiativer vi laver omkring Starparty at vi har fået ekstra præmier til astro-lotteriet.

SkyGazer version 4.5 fuld CD version

se mere her

http://www.carinasoft.com/products/skygazer/index.html

midtjysk2009-09-08 20:00:45

Kompedal Starparty

Kompedal Starparty
          Deltager
            • Main Sequence

Meteorlytning og observation – alle dage 24×7

Under hele MAF Starparty vil der være 2 meteorlytstationer i drift. Her kan der uanset vejret, observeres meteorer i atmosfæren(stjerneskud) ved hjælp af radiomodtagere, dag og nat.

Hvis man vil vide mere om dette kan man kigge forbi de to opstillede stationer under starparty. Her vil man meget gerne vise meteorlytnings udstyr frem.

midtjysk2009-09-08 20:11:22

Kompedal Starparty

Kompedal Starparty
            Deltager
              • Main Sequence

Som mange nok opdagede i går d. 9. september, blev der frigivet en række fantastiske fotos fra Hubble, alle taget efter installation af nye kameraer.

MAF Starparty og vores sponsor EDB Centret vil fejre dette. Derfor laves følgende fotos til kæmpe plakater i ultra høj opløsning og kvalitet. Vi har hentet de helt store filer ned og printet dem ud High Grade Satin 240 gram papir.

De er ganske simpelt helt fantastisk flotte og vil indgå i astro-lotteriet.

Kom og se de nyeste fotos fra Hubble på MAF Starparty 2009 i en størrelse og kvalitet du næppe har set før.

Se nyheden her – Hubble Opens New Eyes on the Universe
              http://www.hubblesite.org/newscenter/archive/releases/2009/25/

midtjysk2009-09-10 01:16:06

Kompedal Starparty

wieben
              Deltager
                • Nova
                Hej Bjørn,

Heheheh Den er fin. Glæder mig rigtigt meget til en spændende weekend.

Mvh

Heine

Bjørn T. Jønsson wrote: Heine – hvis det står “Sammen med Bjørn Jønsson” i bemerkninger på din reservasjon, så betyr ikke det at du får sove i mitt telt! LOL … det ble visst en feil i reservasjonssystemet da de skulle ommøblere litt på deltakerne, og du havnet på den plassen som min samboer ikke skulle bruke allikevel. Jaja, det ordner seg vel allikevel. Men i mitt telt er det ikke plass! Wink

Kompedal Starparty
                Deltager
                  • Main Sequence

Da vi jo gerne vil have så mange med til Starparty som overhovedet muligt har vi flyttet deadline for bestilling af mad til 15 sep.

Kompedal Starparty

Kompedal Starparty
                  Deltager
                    • Main Sequence

Opdatering 12 sep. VIGTIGT Ændring af program

Robin Leadbeater – Spektroskopi for begyndere er flyttet fra Lørdag til Fredag aften.

Olivier Thizy – Overview of amateur spectroscopy er flyttet fra Fredag aften til Lørdag.

ALTSÅ SPEKTROSKOPI FOR BEGYNDERE ER FLYTTET TIL FREDAG AFTEN

—————————————————

Olivier Thizy’s foredrag lørdag vil derfor også være en anelse mere avanceret, da Robin starter med det grundlæggende fredag.

I will focus more on Radial Velocities, high resolution spectroscopy and end up with spectroscopic binaries, pulsating stars and exoplanets. I will remove or go quicker through the beginning (specially on Star Analyser and Kirchhof’s Laws) and other projects such as Wolf-Rayet, eps Aurigae, Be stars…

Robin’s workshop lørdag vil bl.a. omfatte
                    In the second talk I will cover some practical spectrograph features for home builders, run through the steps to convert an image to data and talk about eps Aur.

Kompedal Starparty

wieben
                    Deltager
                      • Nova

Prøv lige at check DMI byvejr.

Lige nu ser det jo ud til at blive perfekt. Stille vejr og skyfrit…..yeahhhhh.

nightsky
                      Deltager
                        • Neutron star

Jeps, jeg har indstillet mig på at der ikke bliver meget søvn fra torsdag til søndag aften.

Derfor tager jeg fri mandag, bare lige for at komme til hægterne igen.

k_holst
                        Deltager
                          • Nova

Jeg har taget ferie en uge efterWink

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Og jeg skal være hos en kl 6 mandag morgen, gad vide om jeg så kan lave PC’ere

jens
                            Deltager
                              • Giant

Jeg oensker jer god vind allesammen, haaber vejrprognosen holder.

Ser frem til en meget detaljeret beretning efter Starpartyet.

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Jens min ven, skal du ikke med iår? Vi kommer jo til at savne dig, og hvem skal så finde alle de ting jeg ikke kan (hvilket vil sige 99% af alt)?

Lars Malmgren
                                Deltager
                                  • Super Nova

Jens wrote:

Jeg oensker jer god vind allesammen, haaber vejrprognosen holder.

Ser frem til en meget detaljeret beretning efter Starpartyet.

Ja Jens, jeg har plads til en passager og jeg kører lige forbi dig…
                                  Skal du ikke med på torsdag, så kan du jo tage toget hjem hvis det er Wink

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 130 i alt)
                                • Emnet 'Invitation MAF Starparty 2009 – Opd. 16 sep.' er lukket for nye svar.