› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Intermet trolde på astro-forum
- Dette emne har 135 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af jesper. This post has been viewed 4254 times
-
ForfatterIndlæg
-
24. april 2010 kl. 22:50 #37971
jacobb- Nova
Hejsa allesammen
Hold da op en tråd i har kørende her!Jeg er lige kommer hjem efter en dejlig lille tur på et par dage til Legoland med familien og så ser jeg denne tråd.Det har taget mig mere end 45min bare at læse den ordentligt igennem!Jeg er glad for at Henrik tager det op, det er ganske rigtig få der “laver ballade” men det skaber en dårlig stemning og det er ganske unødvendigt.Min mening er at et par moderatorer mere, der går ind i diskutionerne længe før, er vejen frem, det bliver praktiseret i andre fora og det virker glimrende, igen bare min mening.Ja, de bliver lidt forumets “politi” men er det ikke ok? De skal jo bare skride ind hvis der er tegn på tråde der er ved at løbe løbsk..Det burde selvfølgelig ikke være nødvendigt men bitter erfaring viser jo at det er på sin plads. ,Nå, jeg vil tage mig en kop kaffe og nyde de andre indlæg der er kommet mens jeg var væk.Kan i alle sammen have en god aftenMvhJacob24. april 2010 kl. 23:37 #37975
henrikDeltager- Nova
hej igen
Mht. udgiften er det ganske rigtigt det samme freeware som er brugt til det andet forum du linkede til, men det var nødvendigt at lave et par costumiseringer; Specielt billed-upload. Så ja; Det kostede vist omkring 15K at lave + hosting mv dvs 20K første år.
Der er to grunde til at den årlige udgift ikke er i den billige ende: De billige hotels har ikke (sjældent) den FTP-PHP konfiguration der skal til og for at imødekomme en flittig billed-upladning, er der vist et par GB plads til hotellet.
MEN skulle jeg gøre det om, findes der bedre freeware SW idag der kan det hele, og billeduplaodingen er ikke voldsomt anvendt.
Man kunne altså også vælge at migrere over på en anden platform der er billigere og på nogle punkter bedre med større billedbredde og mere omfattende profil så det bliver en slags standardiseret mini-hjemmeside for hver bruger
Mvh Henrik
Henrik 2010-04-25 00:02:28 24. april 2010 kl. 23:45 #37976
henrikDeltager- Nova
hej igen igen
Mht. stemningen ser det ud som om der er stemning for at stramme moderator-rollen op (pkt. 2+3).
1. Jeg synes godt om Morten La Cours regelforslag
2. Jeg ønsker ikke selv at være moderator
3. Der skal være lidt flere og mere synlige moderatorer (Måske en knap: “Rapporter indlæg” som der er på mange andre fora)?
4. Justists er godt, men selvjustist er bedre. Og mht. forum-kultur, bør det istedet for blot at tænke “hold kæft hvor han..” være mere naturligt at sige til/fra når nogen går over grænsen.
Ad 2. derfor vil jeg heller ikke lukke Sten ud. Det bør moderator vurdere/gøre – eller han kan vælge selv at dæmpe sig som det mest naturlige synes jeg
Mere Ad 2. Der bør være 4moderatorer hvoraf een er overdommer med to stemmer – godt forslag. Men moderatorerne skal ikke “mødes for at tage stilling”. De skal bare gøre det på egen dømmekraft og evt. drøfte det bagefter. 10års leder-erfaring i større virksomheder sige rmig at ledelsesmæssige beslutninger ikke hører til i udvalg
Mvh Henrik
Henrik 2010-04-24 23:55:51 25. april 2010 kl. 10:59 #37991
mr.mox- Nova
Man kunne vel anbefale brugerne her på forum bruger “Rapportér Besked” under “Indlægsvalg”. Det vil gøre moderatorernes arbejde lettere, da de så ikke behøver følge med i samtlige diskussioner.
25. april 2010 kl. 13:11 #37998
timoDeltager- Giant
Så har också skett Jacob fast via “internt meddelande”.
Aktion är också taget fast mellan “4 ögon”.
Timo26. april 2010 kl. 00:18 #38065
henrikDeltager- Nova
Hej Jacob
Aha. Det er DET den er til :O))
Mvh Henrik
26. april 2010 kl. 00:47 #38070
henrikDeltager- Nova
Så for at afrunde;
Det virker som om Morten La Cour’s forslag om regler er godt modtaget og de er taget fra større/mere erfarne fora, hvor de fungerer.
Skal vi bruge dem som udgangspunkt for regelsæt hvad bashing angår?
Derudover er der også en “bashingkultur” man måske kunne ændre, ved lige at vende- eller overveje det lidt med sig selv inden man indgår i.
Sidst men ikke mindst opfordres alle til at bruge “rapporter besked” funktionen hvis de føler et indlæg eller tråd overskrider nogle grænser – personlige eller nedfældede.
Mvh Henrik
26. april 2010 kl. 07:00 #38071
mortenDeltager- Super Nova
Kære Henrik
Jeg vil opfordre dig til at afpudse de terms of use og have et link til dem, samt få folk til at klikke ja inden de logger sig ind første gang.M26. april 2010 kl. 17:32 #38103
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Mr. Mox wrote: Man kunne vel anbefale brugerne her på forum bruger “Rapportér Besked” under “Indlægsvalg”. Det vil gøre moderatorernes arbejde lettere, da de så ikke behøver følge med i samtlige diskussioner.
Fint input Mr. Mox – hvis I synes, at der er nogen som skal skældes ud, så rapporter indlægget – det er simpelthen SÅ kedeligt at være moderator, når folk opfører sig så pænt som de gør her
mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
26. april 2010 kl. 17:35 #38104
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Det kunde være interessant at høre hvorfor ikke moderatorerne har grepet ind når folk har gået over stregen. Er det fordi man ikke har set det, eller er det fordi man har vurderet det som akseptabelt?
Timo og Torben må gerne svare.
Mvh,
Bjørn26. april 2010 kl. 19:28 #38116
rigoDeltager- Super Nova
ups, skulle lige rette de mange stavefejlhttp://www.rigorigo.dk 2010-04-26 22:36:34 26. april 2010 kl. 21:28 #38125
timoDeltager- Giant
Björn,
som jag skrev ovan att så har jag gjort via det interna mailsystemet.
Naturligtvis talar jag sen inte om det här på forumet utan det är mellan en moderator och personen i fråga.
Men jag måste ärligt säga att jag ibland inte kan förstå hur starka visa danska ord är och därmed kunna ingripa. Min förståelse för det danska språker räcker inte riktigt till ibland
Kanske det vore bättre att någon annan tar moderatorrollen ?
Timo27. april 2010 kl. 01:34 #38141
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Hej Timo,
Detta tilfället handlar ju om en norrmann (Sten), så språket är norskt, inte dansk. Jag har inte förutsätning for att säja om någon moderator bør sluta i jobbet eller inte, det får vara en sak mellan Henrik och dom, men, som en del andra har sagt redan, så är det ju viktigt att moderatorerna är här och fölgjer med. En polis på en fotbollsarena måste ju vara där för att roa gemytterna om det skulle ske något, han kan inte se kampen på TV.
Så det var det jag lurade på – om ni som är moderatorer läser forumet jävnligt. Jag måste säja att det är inte så ofte vi ser er posta något, men det betyr ju inte det samma som att ni inte är här och läser i bakgrunden.
Mvh,
Bjørn27. april 2010 kl. 08:55 #38152
mstauningDeltager- Black Hole
Rigo må da blive moderator sammen med Timo – Han er jo ikke bange af sig
27. april 2010 kl. 09:02 #38154
rigoDeltager- Super Nova
haha, fik tilbudet engang, men sagde nej tak
Og nej det vil jeg ikke 🙂 , jeg er hvis helle ikke helt fint nok i kanten, man kan godt fortyde hvad man poster nogen gange, når man lige tænker hvad det går ud overog så er min treksel hvis langt større end normalt, og sprog brughttp://www.rigorigo.dk 2010-04-27 09:03:43 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Intermet trolde på astro-forum' er lukket for nye svar.