Intermet trolde på astro-forum

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Intermet trolde på astro-forum

• Dette emne har 135 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af jesper. This post has been viewed 4256 times
Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 136 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

Jeg kjenner ingen forumeier som har gitt fra seg kontrollen over reglene på sitt eget forum. Jeg kjenner heller ingen som synes det er feil at forumeierne lager regler for sitt eget forum. Dessuten har jeg aldri møtt noen som synes et nyoppstartet forum er udemokratisk fordi forumeieren har laget reglene. Så hva blir da annerledes når reglene skal endres? Hvis de endrede reglene hadde eksistert fra oppstarten av forumet, ville ingen ropt udemokratisk.

Etter min mening er det en selvfølge at forumeier har full kontroll på hva forumet skal drive med, og hvordan oppførselen skal være der. Det er ikke gjenstand for demokrati. Hvis så forumeieren heller vil ha med et par andre til å diskutere reglene, istedet for å bestemme alt selv, så er det en gest som går i demokratisk retning og ære være han! Men demokrati er det ikke, og det skal det ikke være! Hvordan skulle dét vært da – om eieren av forumet plutselig skulle miste forumet sitt til flertallet på forumet? Utenkelig.

Mitt forslag garanterer at ingen regler som eieren ikke er enig i blir vedtatt. Det garanterer også at alle nye regler er flertallsavgjørelser eller enstemmig. Det garanterer dessuten at eier ikke kan tvinge gjennom sine egne forslag.

Så jeg kan ikke se hva som er udemokratisk. Slike arbeidskomitéer på tre medlemmer, hvor formannen har dobbeltstemme, er helt vanlig i offentlige organisajoner, bedrifter og i politikk. Dessuten misliker jeg å få stemplet mitt forslag som udemokratisk. Det går tilbake på meg som forslagsstiller, og det er et ord jeg ikke ønsker å ha sittende på mitt navn. Om noen mener forslaget er feil, kan de lage sitt eget forslag eller stemme mot hvis/når det kommer opp til avstemning. Jeg har tenkt meget nøye gjennom mitt forslag og har ikke tenkt å endre det.

Bjørn T. Jønsson2010-04-24 17:10:43

Mvh,
      Bjørn

morten
      Deltager
        • Super Nova

Det er der heller ikke, Bjørn. Naturligvis må Henrik sætte reglerne, vi kan så finde ud af om vi gider være med eller ej.

Udspillet er nu henriks morten2010-04-24 17:09:30

jay
          • Main Sequence

Plejede man ikke at kunne slette sine indlæg?
          jay2010-04-24 18:33:19

persson
          Deltager
            • Planet

Er det ikke et spørgsmål om at vi bare opfører os ordentligt i vores sprogbrug, vi er da allesammen venner, vi har jo den samme hobby eller hvad?

Mvh. Jan

joergen.k
            Deltager
              • Nova

mortens forslag lyder ikke så tosset ,men hvor er moderatorene henne i denne tråd og andre tråde hvor tonen bliver lige skarp nok, som regl er det nok bare lige at makere at man er der og folk slapper lidt af.

Men at en har lovet henrik tæv er fuldstændig ude af proportioner.

Og ville helt klart få den konsekvens at personen ville blive slettet af forum

der skal skæres i gennem hvis tonen skal bevares i dette fede forum.

det ville være smart at vælge nogle moderatore der følger med i forumet istedet for nogle man aldrig ser nogle indlæg eller kommentar fra.

og til jan perssons kommentar jo du har ret.

2mas
              Deltager
                • Nova

Mine 5 cent:

1. Nej

2. Ja

3. Ja

4. Nej

PS. Jeg tvivler meget stærkt på at dette forum koster tusindvis af kr at have kørende. Hvis det skulle være tilfældet, hoster jeg det gerne til det halve, eller helt gratis.

Jeg har selv siddet som moderator på MEGET store forums, hvor vi tit kørte efter princippet “3 strikes and out”. Dvs. hvis bruger efter 3 venlige henstillinger er blevet gjort opmærksom på reglerne og stadig ikke følger dem, bliver bruger slettet + IP banned.

Men det kræver også at de MOD’s har fingeren på pulsen hele tiden og er om sig. Det hjælper ikke noget at moderatoren er en der kun besøger forumet 1-2 gange om ugen. Så der skal lægges en del ansvar på dennes skuldre.

Mht. al den brok omkring Lyra, så skal dette holdes til tråden “Levering og service” og så skal der ellers ikke brygges mere på det! De frustrationer der måtte være overfor den/de pågældende virksomheder skal IKKE dukke op til overfladen i andre tråde.

jay
                  • Main Sequence

Tråden “Levering og service” skulle bruges til at beskrive
                  købsoplevelser. Ikke til at diskutere og forsvare dem. Men den er blevet
                  kørt af sporet af folk der føler trang til at forsvare en butik.

Folk må også acceptere at nogen mennesker faktisk har haft en dårlig oplevelse,
                  og uanset hvad man selv har haft af gode oplevelser, og uanset om man
                  synes personen har et forkert syn på købsforløbet, så har han haft en
                  dårlig oplevelse, hvis han siger han har haft en dårlig oplevelse.

Har man selv kun gode oplevelser med butikken, så er det jo bare at beskrive dem. Det er det tråden er til for.

Det må være op til folk selv at bedømme om de synes en anden persons
                  oplevelse er vigtig, eller noget ligegyldigt pjat. Så kan man overordnet danne sig et indtryk af om der er flest gode eller dårlige oplevelser hos diverse butikker.
                  jay2010-04-24 21:16:26

gosky
                  Deltager
                    • Moon

Jeg støtter også helt klart Mortens forslag.

Da det nye forum blev åbnet, meldte Henrik helt klart ud, at Lyra kun var sponsor for forumet og at det ikke skulle opfattes, som Lyras “forlænget arm”.

Det må derfor være i alles interesse, at Henrik ikke bliver “overdommer”, men at forumet bliver styret af en gruppe mennesker, som vil påtage sig dette arbejde.

Jeg har fuld forståelse for, hvis Henrik vælge, at bevare den totale kontrol over dette forum, men han må i så fald melde klart ud.

Hvis Penge er et så stort problem, stille jeg gerne op som medsponser, samme med dem som allerede har meldt ud, at de også er parate til at støtte forumet økonomisk.

Forumet vil meget hurtig blive forladt, hvis man bare slette indlæg/profile, som har en kritisk holdning til visse ting.

Naturligvis er der en grænse for hvad Henrik (og alle andre) skal lægge ryg til.

/Johnny

persson
                    Deltager
                      • Planet

Det er i orden beskrive en købs oplevelse, men man kan godt holde det i en ordenlig tone, jeg syndes vi er ved at dele dette forum op i 2 grupper, det kan da ikke være meningen?? Hallo det er en hobby vi har.

Mvh jan

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

2mas wrote:

PS. Jeg tvivler meget stærkt på at dette forum koster tusindvis af kr at have kørende.

Astro-forum har siden sin start kostet over 20.000,-

Men det er rigtigt at der findes billigere alternativer for hosting.

2mas
                        Deltager
                          • Nova

@Jesper

Ok, det lyder vildt. Men det er en anden snak 🙂

Back to topic

jay
                            • Main Sequence

Jesper wrote:

PS. Jeg tvivler meget stærkt på at dette forum koster tusindvis af kr at have kørende.

Astro-forum har siden sin start kostet over 20.000,-

Men det er rigtigt at der findes billigere alternativer for hosting.

Er du sikker på at det er astro-forum alene har kostet dette? Det lyder som alt alt for meget.

Med den trafik astro-forum ser ud til at have, kunne det køres på en hostingservice til et nogle hundrede om året.
                            jay2010-04-24 22:03:56

gosky
                            Deltager
                              • Moon

De 20.000 kr. er sikkert incl. arbejdet fra qcode, som naturligvis er en engangsudgift.

/Johnny

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

Men forumet er jo stort set identisk med dette…http://forum.recordere.dk/ altså køreklart, burde det så være så dyrt, i så ville det være fint med en ‘Donation knap’ på for side.

jesper
                                Deltager
                                  • Neutron star

Det inkluderer alle udgifterne til AF so far. Jeg mener Henrik sagde at årsafgiften var 3.500,- Den eneste grund til at poste det beløb er for at vise at det ikke er småpenge Lyra har investeret. Der er billigere løsninger og det er vist også meningen at det skal flyttes til en anden host.

Jeg håber ikke Henrik tæver mig for at have postet det, han har jo mere erfaring end jeg med nævekamp LOL
                                Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 136 i alt)
                                • Emnet 'Intermet trolde på astro-forum' er lukket for nye svar.