Intermet trolde på astro-forum

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Intermet trolde på astro-forum

• Dette emne har 135 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af jesper. This post has been viewed 4258 times
Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 136 i alt)
  • Forfatter

morten
    Deltager
      • Super Nova

Bjørn. Du er IMHO ved at lave et mere eller mindre diktatorisk forum med for stor indflydelse til Henrik som sponsor.

Henrik, er det acceptabelt at lave nogle terms of use, hvor

1) vendor bashing ikke er tilladt

2) det ikke er tilladt at videregive bevidst urigtige oplysninger

3) excessiv posting om irrelevante emner ikke er tilladt (efter moderators skøn)

4) forhandlere skal identificere sig som sådanne, og kravene om vendor bashing er skærpede for dem, d.,v.s. de skal holde sig til at kommentere deres egne produkter fremfor at kritisere konkurrenternes.

5) tilsvining af andre medlemmer (?), fremsættelse af trusler samt ulovligt indhold er ikke tilladt .

6) moderator(er) får mandat til uden varsel at slette postor mod begrundelse i terms of use violation, samt at udelukke medlemmer efter advarsel. (en slettet post markeres som slettet af moderator med en begrundelse)

7) du er som sponsor ikke moderator, men kan naturligvis henvende dig til moderatorer hvis du mener at et indlæg er vendor bashing over for lyra. Det vil IMHO være meget dårligt at ene-sponsor også er moderator.

Ovenst er så vidt jeg ved indeholdt i f.eks. CNs terms of use og fungerer udmærket.

Jeg er som sagt modstander af en komite, men af moderatorer der har ovenstående mandat ifg. terms of use. De behøver ikke konferere før et indlæg slettes. Det vil gøre det hele meget smidigere.

morten2010-04-24 15:00:44

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

morten wrote: Bjørn. Du er IMHO ved at lave et mere eller mindre diktatorisk forum med for stor indflydelse til Henrik som sponsor.

Hvordan da, Morten?

morten wrote: Jeg er som sagt modstander af en komite, men af moderatorer der har ovenstående mandat ifg. terms of use. De behøver ikke konferere før et indlæg slettes. Det vil gøre det hele meget smidigere.

Hvis du mener en komité der skal sitte og forvalte forumreglerne, er jeg enig med dig i at det vil vi ikke ha. Men det var altså ikke det som var forslaget mit. Jeg forudsætter at komitéen blive opløst når dens opgave er gjort – å lave nye regler.

Ellers kan jo komitéen tage dine punktforslag som indspild i deres arbejd. Smile

Bjørn T. Jønsson2010-04-24 15:15:17

Mvh,
        Bjørn

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Jeg tilslutter mig Mortens terms of use liste.

rune.cb.
          Deltager
            • Super Nova

Det behøver ikke å være slik som Bjørn sier, hvis komitéen består av 4 medlemmer. Hvis Henrik har dobbeltstemme, kan flertallet avgjøre på demokratisk vis (f.eks. 3 + 2 eller 2 + 3). Det er ikke verre enn det!

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Hva er det jeg sier da, Rune? Og hvorfor er ikke mitt forslag demokratisk, eller hvorfor fører det til noe som er udemokratisk?

Bjørn T. Jønsson2010-04-24 15:44:05

Mvh,
              Bjørn

rune.cb.
              Deltager
                • Super Nova

Det var vel Morten som brukte ordet “diktatorisk” om ditt forslag!

Mvh Rune.

morten
                Deltager
                  • Super Nova

Bjørn, måske har jeg misforstået dig. Selvfølgelig skal Henrik være med til at bestemme hvad terms of use skal være. Han skal bare ikke optræde som moderator.

Der er to sider af denne sag. Henrik ønsker forståeligt nok ikke at have folk som Steen til at fortsætte med at brokke sig ud over al rimelighed (det er jeg faktisk enig i at han har gjort). På den anden side kan forummets medlemmer lide den lidt anarkistiske form, og det er formodentligt det der har gjort dette forum til den succes det vitterligt er. Når jeg ser på andre fora, så er dette endog meget aktivt i betragtning af, at der er et konkurrerende nationalt astroforum, og landet er på 5,3 mio indbyggere. Hvis vi friserer forum for meget, så der er for mange brugere, der bliver smidt ud eller føler sig censurerede, så tror jeg det vil gå ud over successen.

Hvis Henrik ønsker det, kan han naturligvis lave et forum hvor han klapper kunderne pænt på hovedet, når de har taget et bare nogenlunde rimeligt billede med udstyr de har købt af ham. Et sådant forum vil bare ikke være så aktivt og dermed formodentligt ikke så stor en fordel for Lyra.

Henrik, vi venter på et udspil fra dig. Jeg håber vi kan bevare forum nogenlunde som det er, men med de terms of use, som måske skulle have været på plads fra starten (i bagklogskabens klare lys må det det er svært at være moderator uden retiningslinier). De terms jeg foreslår minder meget om CN’s og de har ikke forhindret dette forums succes (så har du både terms of use og baggrundsfarve og lay-out i øvrigt der svarer til CN – måske bare en lidt mere anarkistisk brugergruppe).

M

morten2010-04-24 15:54:33

Bjørn Sandåker
                  Deltager
                    • Neutron star

Rune CB. wrote: Det var vel Morten som brukte ordet “diktatorisk” om ditt forslag!

Ja, men jeg har spurt ham om hva han mente med det. På samme måte er jeg interessert i å vite hva du mener. Jeg er helt likegyldig med om du og Morten er enig eller uenig med meg, men jeg ønsker å vite hva dere mener. Smile
                    Bjørn T. Jønsson2010-04-24 15:55:16

Mvh,
                    Bjørn

morten
                    Deltager
                      • Super Nova

som sagt Bjørn jeg misforstod dig idet jeg opfattede at du ville have Henrik ind over som moderator og have “fuld kontrol”. Det var ikke det du skrev, beklager.

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

Tak for opklaringen, Morten. Da forstår jeg hva du mener.

Mvh,
                        Bjørn

rune.cb.
                        Deltager
                          • Super Nova

Bjørn: Med ditt forslag, så vil Henrik nærmest ha vetorett (uansett utfall) og dermed overstyre de andre. Dette er ikke demokratisk!

Spørsmålet er imidl. om Henrik ønsker en slik situasjon eller om flertallet burde avgjøre som i et vanlig demokratisk valg.

Mvh Rune.

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Ok, da forstår jeg hva du mener. Det betyr vel da at du også trekker støtten din til mitt forslag, går jeg utfra.

Mvh,
                            Bjørn

morten
                            Deltager
                              • Super Nova

Et input om aktiviteten

Astro-forum har 521 medlemmer, som siden Sept 08 har posteret 40409 poster, sv til 0,13 post pr medlem pr dag.

Det konkurrerende danske forum har 473 medlemmer, som siden marts 05 har posteret 30165 poster, svarende til 0,03 poster pr medlem pr dag.

Det meget anerkendte Australsk/New Zealandske forum ICEINSPACE (hvor bølgerne også går højt) har 7484 medlemmer som disen sept 04 har posted 576180 poster sv til 0,04 poster pr medlem pr dag.

CN har jeg ikke data på, men Astro-forum er AKTIVT!. Hvem gider dagligt checke et forum, hvor der kun sker noget hver anden dag?

Mht formulering af terms of use, så skal Henrik IMHO selvklart på banen,

Knock, Knock Henrik, hvor er du?Star

morten2010-04-24 16:45:10

rune.cb.
                              Deltager
                                • Super Nova

Ja, hvis en evt. komité skal bestå av kun 3 personer (den ene med dobbeltstemme), så vil jeg ikke støtte dette forslaget!

Hvis derimot Henrik (som eier av forumet) ønsker å ha full kontroll, så er det greit for meg (det skal ikke jeg blande meg bort i), men skal man opprette en komité for avgjørelse av et regelverk på forumet, så mener jeg flertallet burde avgjøre.

PS: Som eier, har imidl. Henrik rett til å bestemme dette selv!

Mvh Rune.

michael.bertelsen
                                Deltager
                                  • Nova

Altså kære vennerSmile

Hvad er det her for noget.

Nå, annyway…

1. Nej

2. Ja

3. Ja

4. Nej

Mvh

michael
                                Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 136 i alt)
                                • Emnet 'Intermet trolde på astro-forum' er lukket for nye svar.