Intermet trolde på astro-forum

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Intermet trolde på astro-forum

• Dette emne har 135 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af jesper. This post has been viewed 4257 times
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 136 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

1. Nej
      2. Ja
      3. Ja
      4. Nej

holm
      Deltager
        • Super Giant

1: Nej

2: Ja

3: Ja

4: Er ikke sikker på jeg helt forstår spørgsmål 4.. Holm2010-04-24 11:06:58

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Så må jeg også give mit besyv med… Jeg har selv skrevet på forum om netop leveringen, men gider jeg at rode op i det igen og igen – det mener jeg ikke. Hvis jeg gør, håber jeg at jeg bliver gjort opmærksom derpå – så jeg ikke sidder fast i mit liv, med småting der entenlig ikke betyder en dyt.

Henrik er jo en kanon hyggelig fyr, som bare prøver at skabe en levevej – og som oven i købet stiller dette fora til rådighed for os alle.

Så hvordan skal man forholde sig til indlæg#1 her… Joe jeg mener at nummer 1 er den absoult dårligste løsning, pænt efterfulgt af nummer 4. Nummer 2 og 3 i samarbejde lyder faktisk som noget jeg troede vi havde! Men måske Vores moderatore ikke helt har set på den opgave, som værende netop det…

Selv mener jeg jo at Henrik selv også burde kunne fungere som moderator, uden at vi andre burde føle os stødt af den grund.

Også lige en til Sten – Lad det ligge, og kom videre. Vi har jo også glæde af dig her inde, ligesom vi antager at du har glæde af os andre. Så hvorfor lade dig udelukke? Skulle du endelig gerne væk, så lad være med at komme her ind – alternativt slet dig selv.. Men hvorfor dog det? Lad det ligge, og hav det hyggeligt med os andre her inde.

Og til Henrik – Dejligt at se dig her inde, vi ser alt for lidt til dig – både her og fra min side via telefonen 🙂 Det optimale måtte vel være at der ikke lægges begrænsninger på nogle, før det er nødvendigt. Hverken forhandlere, eller brugere. Og skulle det være nødvendigt, som jeg mener det er her – så snak med moderatetorne om det.

Jeg forstår godt hvorfor denne tråd er dukket op, men undres noget over en ting som Henrik skriver: “Især når man bliver lovet tæsk” eller noget i den retning…. Det mener jeg ikke at have læst noget om, men det kan jo godt være der smutter et indlæg for mig i ny og næ.. Eller er sådanne trusler blevet givet, via mail/telefon eller andet? For hvis det var mig der havde et fora, som havde en bruger der fremkom med slig trusler – ville jeg ikke skrive noget om det nogle steder, bare lukke af for brugeren.

Dette siger jo rigtigt meget om Lyras indstilling til dette fora, at det skal være frit. Netop at man tager det op med brugerne, hvad gør vi! Flere har givet udtryk for at de helt klart havde lukket foraet ned, hvis det var dem der betalte gildet. Andre at de helt klart ville lukke brugerne ude, inkl mig selv 🙂 Men Lyra tager det op med brugerne først, sådan det må man da tage hatten af for.

Så var der en der foreslog brugerbetaling, her er jeg delvis enig.

Delvis ud fra det synspunkt, at kræver det at du har betalt for at kunne poste/komme her ind. Så udelukker vi en masse begyndere, og en masse af dem der bare følger med fra sidenlinjen og derved lærer en masse.

Men frivillig brugerbetaling ville jeg da helt klart støtte op om, og et fora som dette er bestemt ikke billigt at køre – mit gæt vil være omkring en EQ6’er med noget 8″ på om året mindst!

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Holm – Det er fordi du ikke er typen der lader stå til Big%20smile

timo
            Deltager
              • Giant

Bra, då försöker vi avsluta denna debatten, och komma vidare med vårt liv i detta förträffliga forum, genom att rösta på de förslag Henrik har givit !
              Som moderator tycker jag :
              1. nej
              2. ja
              3. ja
              4. nej

Timo

mejer
              Deltager
                • Super Nova

1. Nej
                2. Ja
                3. Ja
                4 Nej

MejerSmile

gosky
                Deltager
                  • Moon

1. Nej

2. Ja

3. Ja

4. Nej

/Johnny

morten
                  Deltager
                    • Super Nova

1 nej

2 ja, hvis tærsklen er meeget høj (Steen)

3 Kan de eksisterende ikke bare begynde at være mere aktive som moderatorer, jeg tror det er dårligt med alt for mange moderatorer, som så skal kommunikere og være enige før noget kan ske. Een ville være det bedste, evt emneopdelt. Det er en opgave der kræver noget arbejde.

4 nej

Mht 3, så synes jeg at Henrik sammen med moderatorerne skulle formulere et “terms of use” så det fremgår klart at vendor-bashing er begrundelse for udelukkelse ligesom bevidst posting af fejlagtig information. Udelukkelse tror jeg som sagt ikke rigtigt på virker, men det kan man naturligvis prøve. Steen ønsker sig åbenbart udelukket (indrømmet, det er Troll adfærd) sletning af poster er en bedre sanktion, husk at skrive begrundelsen.

Mht det brugerfinancierede, så skal det ikke være et betalingsforum men et, som er sponsoreret af en kreds af interesserede + annoncer. Det vil dog være smart hvis det af skattemæssige årsager er koblet op på et firma, så total uafhængighed er dyr, men måske en lidt bredere sponsorkreds ville være en fordel. Jeg er gerne med som med-sponsor, men har ikke tid og web kompetencer at tilbyde.

morten2010-04-24 12:17:45

holm
                    Deltager
                      • Super Giant

Jamen så kalder vi det sponsorat – jeg vil også gerne sponsorere

/Lars Holm

Holm2010-04-24 13:01:07

rune.cb.
                      Deltager
                        • Super Nova

Jeg er litt sent ute vedr. avstemning av Henrik sitt forslag, men bedre sent enn aldri ….. Wink

Mine svar er som følger:

1). Nei.

2). Ja.

3). ja.

4). Nei.

PS: Det ser ut som flertallet er enige!

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

morten
                        Deltager
                          • Super Nova

Ja, men vi må have nogle klare terms of use.

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Jeg foreslår at vi laver en komité af tre personer (inkl. Henrik), der skal sætte op nye og strængere regler for forumet, med fremlæggelse inden 1. juli d.å. Jeg foreslår videre at de to komitémædlemmer er moderatorer – eksisterende eller nyudnævnte.

Mvh,
                            Bjørn

mhansen
                            Deltager
                              • Nova

Jeg glemte helt at “stemme” i mit tidligere indlæg, da jeg blev så medrevet af emnet. Men jeg er ret enig med de fleste herinde at 1 og 4 er de dårligste løsninger. Jeg vil sige at gentagen troll-adfærd godt kan medføre blacklisting (2) og at flere moderatorer måske også kan være en god ide (3). Løsningen med en moderator pr emne kan være en god ide. Flere moderatorer i samme kategori kan let medføre at poster slettes af en mod og bliver genoprettet af andre. Det er mine tanker.

rune.cb.
                              Deltager
                                • Super Nova

MHansen wrote: (3). Løsningen med en moderator pr emne kan være en god ide. Flere moderatorer i samme kategori kan let medføre at poster slettes af en mod og bliver genoprettet af andre.

Denne løsningen er ikke uvanlig og brukes også i andre Forumer, men det bør kanskje begrenses til 1 (kanskje 2 mod. pr. kategori).

Bjørn: Jeg støtter ditt forslag om at det opprettes en komité, som består av 3 – 4 moderatorer (inkl. Henrik), som utarbeider nye regler for forumet.

Edit: Jeg burde kanskje tilføye at disse reglene, bør stå som en egen etikette øverst i Forumet, slik at alle medlemmer (også nye) kan lese de bestemmelser/regler som gjelder for forumet.

Rune CB.2010-04-24 14:22:24

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

Bjørn Sandåker
                                Deltager
                                  • Neutron star

Rune CB. wrote: Bjørn: Jeg støtter ditt forslag om at det opprettes en komité, som består av 3 – 4 moderatorer (inkl. Henrik), som utarbeider nye regler for forumet.

Takk, men 4 duger ikke. Det må bli tre p.g.a. stemmegivning i komitéen.

Tre personer er idéelt fordi:

a) hvis de to medlemmene i komitéen stemmer ulikt, vil Henriks stemme avgjøre til 1-2.
                                  b) hvis de to medlemmene i komitéen stemmer likt, kan Henrik blokkere det med sin dobbeltstemme og la det bli uavgjort (2-2).

Henrik har altså full kontroll på resultatet, og de nye forumreglene. Han behøver ikke få forumregler han er uenig i. Det er hans forum og han bør bestemme til slutt.

Bjørn T. Jønsson2010-04-24 14:36:36

Mvh,
                                  Bjørn

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 136 i alt)
                                • Emnet 'Intermet trolde på astro-forum' er lukket for nye svar.