Intermet trolde på astro-forum

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Intermet trolde på astro-forum

• Dette emne har 135 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af jesper. This post has been viewed 4255 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 136 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

For god ordens skyld vil jeg lige præcisere at det med at der er en udgift på tusindvis af kr. til AF var ikke noget jeg bare greb ud af luften.

karsten
        • Main Sequence

Jeg har kun haft kontakt til lyra et par gange og har hver gang fået en rigtig god behandling af Henrik (selv om han ikke solgte noget) :)…

Når det nu er sagt syntes jeg snakken om trolde er sølle.. Vrøvl.. Mon ikke temperamentet løb af med manden..

Ja.. Tonen er lidt hård i denne tråd, men vi er store drenge, så mon ikke vi klarer det.. Helt ærligt.. Cry

Sten er tydeligvis ved at tænde fuldstændig af og bliver lige frisk nok, MEN nogen gange syntes jeg der bliver fokuseret for meget på hvor rasende folk bliver i stedet for hvad de er rasende over….

Jeg vil understrege at jeg ikke tager parti for den ene eller anden i denne tråd, men jeg syntes ærlig talt det er noget pyldret med al den snak om tonen…

Enten er der ytringsfrihed her på forum eller også er der ikke!!!

jay
          • Main Sequence

Brug trustpilot.dk til at anmelde netbutikker!!!

Husk både at gøre det, hvad end det er for det positive eller negative.

henrik
          Deltager
            • Nova

først vil jeg sige at jeg intet har mod kritik og tager det konstruktivt, men som en anden skrev her: “..Sten har gått for langt i sin kritikk og tråkket fullstendig over streken!” Ja. Det er laaangt udover kritik for lang tid siden. Dermed står jeg af.

Jeg forstår argumentet med at der skal være plads til alle her, men det er der jo ikke, så længe nogen ikke formår at overholde alm. god tone og pli. Det er derfor der er moderatorer til.

Men for at runde den af; Flink er godt men det kan man ikke være hér; Enten må man støde til Sten, eller også orker jeg ikke at høre mere på hans pisken en anti-stemning op og går pænt min vej

Vedr. censur

Mht. censur er det fuldstændigt rigtigt ikke godt. Han var rimeligt provokerende forleden aften og det var jo for at fremkalde en reaktion (Se trolde definitionen herunder) han fyrede den af. Jeg har da heller ikke lukket ham.

beslutning tak

Jeg indledte denne tråd med at foreslå et par muligheder til debat.

Ikke at gøre noget er også et valg, så dem bedes i alttså tage stilling til.

Mvh Henrik

——–

Internet troll iflg Wikipedia:

“a troll is someone who posts inflammatory, extraneous, or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum, chat room or blog, with the primary intent of provoking other users into a desired emotional response or of otherwise disrupting normal on-topic discussion”Henrik2010-04-23 23:58:58

holm
            Deltager
              • Super Giant

Hvis det økonomiske skal til at være et argument, så lad os da dele den i form af en slags kontingent – så er den da ude af verden

Den værdi forummet har for mig vil jeg da godt betale for…

Bjørn Sandåker
              Deltager
                • Neutron star

Henrik ber om at vi tager en beslutning. Jeg har allerede sagt hvad jeg mener, men kan godt sige det en gang til. Punkterne referer til Henriks alternativer i første post:

1. Nej
                2. Ja
                3. Ja
                4. Nej

Mvh,
                Bjørn

sten
                  • Giant

Jeg har nytte av dette forum og forstår hvor viktig dette forumet er for veldig mange.
                  Hvis det kan hjelpe litt på stemningen for om forumet skal leve videre så vil jeg be om å bli utestengt slik at jeg ikke får anledning til å ytre meg mer på Astro-Forum.
                  Sett i gang dere som har anledning til å stenge meg av.

Mvh Sten

henrik
                  Deltager
                    • Nova

Sten: Det letteste var nok om du bare lagde lidt bånd på dine ytringer, så er du jo velkommen som alle andre (Jeg selv inkl. forhåbentligt :O)

litt selvkontroll ville være nok …

Henrik2010-04-24 01:03:35

sten
                      • Giant

Sett i gang!
                      Sten

jesperu
                        • Giant

Se lige en rigtig trold herWink

Og tak for et godt forum med en helt overvejende god tone og flinke mennesker.

–Jesper

mhansen
                        Deltager
                          • Nova

Jeg må også stille mig ganske uforstående overfor den beskrivelse af stor troll’eri på Astro-Forum. Men generelt mener jeg, at der naturligvis skal være plads til at stille spørgsmål, komme med kritik og forslag, SÅFREMT disse fremføres i en gennemgående ordentlig, subjektiv og konstruktiv måde. Så sætninger som “Lyra stinker og Henrik er dum” hører for mit vedkommende kun til i skraldespanden. De fleste mennesker der kommet længere end til det firkantede hjul ved også at man sjældent opnår særlig mange gode ting med denne måde at kritisere. Jeg har ikke fulgt med i den pågældende tråd omkring sten og henrik, men jeg kan forstå at henrik føler sig stødt ud over det sædvanlige og det bør vi alle squ tage helt seriøst.

Som forhandler skal man naturligvis være klar til at modtage kritik og tage denne seriøst, men det kræver bestemt også at man som kritiker stiller sig frem og fører tonen på en pæn måde. Ellers skal man fa**** holde sin kæ**!!

Jeg kender godt til det, som flere andre herinde, hvordan det er at stå i butik og skal modtage den ene skidebalde efter den anden, for noget som man i grunden ikke er herre over. Og tilmed på det personlige plan. Og i de fleste tilfælde må man bare tage den tunge ringbrynje på og lade det prelle af (og eventuelt deducere det ud af det, som rent faktisk giver mening). Men der er da stor forskel på at sende henrik en privat mail hvor man forklarer at man er utilfreds med et eller andet og så skriver et indlæg her på forum.

Mht. til censur, så mener jeg at al form for censur er af det onde. Men igen, da man her på et forum som dette har ytringsfrihed under ansvar, mener jeg at det skal være op til mods at bestemme kort og kontant what goes. Derfor mener jeg også at hvis man efter gentagne advarsler ikke kan finde ud af at holde en pæn tone, så er det ud af vagten!

Generelt mener jeg at det naturligvis skal være lovligt at kritisere i et forum som dette, både private og forhandlere. Men, da det er et offentligt forum så gælder der alligevel lidt andre spilleregler. Eks er det billigt sluppet at svine folk til på et forum, da det jo ikke er face-to-face.

Overordnet mener jeg til stadighed at tråde, hvor man kan indgive klager over hvor hurtigt/langsomt at det har taget at få en bestemt levering, ikke hører til i et forum som dette. Man kan godt diskutere det generelle service niveau, men det skal efter min mening så være på et overordnet plan. Vi ser jo helst ikke at man laver tråde som nærmest kan betegnes som forhandlerpropaganda, hvor vi alle i fælleskab kan hylde et bestemt firma. Derimod er det da helt okay måske at nævne at man synes at Henrik er en flink fyr eller en rigtig nørd (ment på den gode måde (Kan det egentlig rigtigt være andet???) ;-)), så længe det foregår i en venlig og hyggelig tone.

Så, har man brug for at stille opklarende spørgsmål, så opretter man en tråd og søger svar. Dette kan være at man efterspørger en bestemt vare, måske lige gerne vil have et overblik over leveringstid eller har problemer med en vare man har modtaget.

Hvis man gerne vil klage over leveringstid, service eller lign, så foregår dette enten personligt, pr. telefon eller pr. mail.

I øvrigt forstår jeg ikke internet-trolls som folk der gentagne gange sviner andre til på offentlige forums. De skal bare ud så hurtigt som de kom ind, for at sige det ærligt. Jeg forstår internet-trolls som folk der med vilje afsporer en diskussion ved at argumentere fuldstændig i øst og vest eller helt ad hoc (som visse indlægsførere har vist sig at gøre.. Hehe) Og ærligt talt, jeg er ved at dø af grin over at læse det igennem igen og igen.

Derimod er det intet INTET sjovt at svine andre til i indlæg. Overhovedet.

Nu havde jeg lovet migselv at jeg ikke ville nævne bestemte personer, men jeg må altså alligevel sige sten at du altså også i min bog har været ret så tæt på hvor jeg også ville kyle dig ud på røv og albuer. Ikke så meget fordi du kritiserer henrik og lyra, men fordi henrik overhovedet ikke kan bruge det du skriver til en dyt, i forhold til firmaet. Hvis du synes henrik er dum og en dårlig forretningsmand, så er det fair nok. Det skal du have lov til at mene. Men det skal altså ikke blæses ud over et offentligt forum. Der sætter jeg også grænsen.

Det er min mening.

latter
                          Deltager
                            • Moon

Når nu Henrik gerne vil vi tar stilling, så må vi også gøre det, så hermed min stillingtagen der er som følger: 1 nej, 2 ja, 3 ja, 4 nej.

Sten har jo selv meldt ud hvad han mener, så det er vel blot at få det overstået Dead

Hvad moderatorer angår , synes jeg i skulle prøve at se på medlemslisten for at få et overblik over aktivitetsnivoet for moderatorer Confused det er jo ikke meget bevendt at man har en sådan funktion hvis man ikke er herinde ret ofte, og dette er ikke en kritik af moderarorerne , mere et hint til admin. Hvad angår navnet på ” Trollerierne ” er det egentlig ligegyldigt, vi ved jo formentlig alle hvad Henrik mener, og da det er ham der betaler for musikken er det vel også iorden at han navngir løjerne. Mvh. Mogens der vil hygge sig i Københavnstrup det næste døgns tid Censored

hoest
                            Deltager
                              • Nova

Her kommer mine svar
                              1.nej
                              2.ja
                              3.ja
                              4.nej

palle.b.
                              Deltager
                                • Nova

Jeg har kikket lidt med her og syntes at jeg vil svare Henrik. Som følger:

1. Nej

2. Ja

3. Ja

4. Nej

jnielsen
                                  • Planet

Og mine…

1. Nej
                                  2. Ja
                                  3. Ja
                                  4. Nej

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 136 i alt)
                                • Emnet 'Intermet trolde på astro-forum' er lukket for nye svar.