› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Intermet trolde på astro-forum
- Dette emne har 135 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af jesper. This post has been viewed 4249 times
-
ForfatterIndlæg
-
22. april 2010 kl. 20:49 #37705
henrikDeltager- Nova
Tonen på astroforum er generelt dårlig og præget af nogle få meget negative trolde*
Der er 3 muligheder:
1. Forhandlertråden omdøbes til køb og salg og “lyra”, “2astro”, “astro-optics”, “astroqcam”, “abmnortek”, kikkertgrossisten” osv føjes til blacklisten.
Dermed skulle man bedre kunne holde sig til emnet om vores hobby
2. Trolde* blacklistes
3. Der kommer flere moderatorer til som kan og vil skære igennem
4. Lade stå til* Duer ikke: Dårlig stemning og ny sponsor.
* Når nogen her lige har råbt op om “censur”, så har min datter lært mig at hvis man alligevel anklages for at tage af kagedåsen, så kan man lige så godt gøre det…!
* Wikipedia om internet-trolde: “Do not feed the trolls!”
Mvh Henrik
Henrik 2010-04-22 20:50:52 22. april 2010 kl. 21:13 #37707
mejerDeltager- Super Nova
Lyder som en OK ide.
22. april 2010 kl. 21:23 #37708
k_holstDeltager- Nova
Jeg synes tonen gennerelt er god MEN med nogen få meget negative indlæg.
Ad.1. Jeg kan ikke se at det skulle hjælpe noget at blackliste forhandlere. Jeg kan dog godt forstå hvis Lyra ikke ønsker at give den gratis reklamemulighed til sine konkurrenter.
Omvendt synes jeg det er rart at forhandlere har mulighed for at kommentere på indlæg og spørgsmål.
Ad.2. Ja det er en mulighed. Dog bør der komme en venlig men bestemt advarsel fra modderator, inden blacklistning.
Ad.3. Fin løsning. Evt. kombineret med 2.
Ad.4. Duer ikke.
22. april 2010 kl. 21:26 #37709
gertDeltager- Giant
hmm, jeg synes nu ikke at tonen generelt er dårlig på forum. 99,8 procent er venlige mennesker, der diskuterer relevante emner med hinanden. Når det er sagt, så er det da rigtigt nok, at der ind imellem er folk imellem, der åbenbart er så frusterede, at de skriger for højt og uartikuleret, men de findes alle steder, og jeg tror langt de fleste overhører dem. F.eks. påstandende om censur fik ikke ligefrem nogen gro-bund overhovedet, og det er vel udtryk for, at de fleste brugere vel blot fravælger indlæg fra de skingre. Egnetlig har jeg svært ved at se, at der behøver at blive gjort noget, men skulle man vælge en af ideerne, så skulle det være at moderatorerne black-lister dem, der ikke gider holde en ordentlig tone, det er sådan man gør på de fleste sites.
mvh. gert22. april 2010 kl. 21:35 #37712
henrikDeltager- Nova
“..venlig men bestemt advarsel..” er jo prøvet før, men bliver bare opfattet som en indlæg til yderligere diskussion. Så skal der i alt fald sættes nogle eksempler først før det duer.
Sød baby du har Mejer
Hvilken idé er OK (og hvilken bedst?)
Mvh Henrik
22. april 2010 kl. 22:07 #37723
mortenbDeltager- Super Giant
Forbud er altid af det dårlige og jeg synes bestemt at forhandlerne skal have rettigheder på linie med os andre. Ofte kan vejledning/rådgivning der være absolut positiv. Vi er vel voksne nok til at genkende “reklame”. En fri/frisk tone må accepteres, hvorimod gentagen chikane må påtales af moderator og i værste fald medføre udelukkelse.
5 Cents …22. april 2010 kl. 22:11 #37725
jay- Main Sequence
Man skal passe på med at misbruge ordet trold/troll, ved at kalde alle man er uenige med, eller som diskuterer noget man ikke selv er til, for trolde.
Når nogen kommer lidt op at toppes, betyder det heller ikke at nogen af dem er
trolde.Jeg synes tonen her generelt er ret god. Dog har jeg ikke fulgt med i alt.
jay 2010-04-22 22:36:44 22. april 2010 kl. 22:13 #37727
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Jeg er måske indhabil i spørgsmålet, siden jeg deltog i den aktuelle tråd det her tales om, men jeg stemmer for de to diciplinpunkterne 2 og 3. Dog må jeg si at diciplinering en en svær kunst at utføre og kræver sin mand (eller dame). Det må være personer der er fjeldsikre på forumreglerne og genkendelse av trolderi, ellers bliver det bare verre.
Bjørn T. Jønsson 2010-04-22 22:15:55 Mvh,
Bjørn22. april 2010 kl. 22:15 #37728
lehmann- Super Giant
k_holst wrote: Jeg synes tonen gennerelt er god MEN med nogen få meget negative indlæg.
Ad.1. Jeg kan ikke se at det skulle hjælpe noget at blackliste forhandlere. Jeg kan dog godt forstå hvis Lyra ikke ønsker at give den gratis reklamemulighed til sine konkurrenter.
Omvendt synes jeg det er rart at forhandlere har mulighed for at kommentere på indlæg og spørgsmål.
Ja men en forhandler bør ikke blande sig i en anden forhandlers tråd, det er upassende, og burde stå i reglerne.
Hvis jeg var moderator ville jeg slette det indlæg.22. april 2010 kl. 22:18 #37730
holmDeltager- Super Giant
Jeg er enig med MortenB – det vil efter min mening være skidt hvis ikke forhandlere også kunne komme med indlæg…
Egentlig forstår jeg ikke hvorfor lige det punkt er kommet op….Henrik..??
22. april 2010 kl. 22:20 #37731
thomas- Giant
gert wrote: hmm, jeg synes nu ikke at tonen generelt er dårlig på forum. 99,8 procent er venlige mennesker, der diskuterer relevante emner med hinanden…. Egnetlig har jeg svært ved at se, at der behøver at blive gjort noget…
Enig, så slemt er det da heller ikke.
Jeg vil endda våge pelsen og gå så vidt som at sige: at jeg synes det er lige i overkanten at anklage folk for trolderier.
– men jeg har måske overset en række tråde
Jeg synes generelt folk er gode til at holde sig til de emner der tages op. Og når brok og diskussioner bliver i deres egne tråde, så kan man jo nemt undlade at læse dem.
22. april 2010 kl. 22:23 #37733
jay- Main Sequence
Jeg kan udemærket forstå ideen om at forhandlere ikke skal blande
sig i køb og salg. Det giver mening efter min mening.Jeg er dog uforstående overfor dette udsagn:
Henrik wrote: Tonen på astroforum er generelt dårlig og præget af nogle
få meget negative trolde*Jeg ser det modsatte, nemlig en ret god tone, og folk der selv finder ud af at stoppe og trække sig lidt tilbage, hvis tingene er ved at komme lidt op at køre.
Men som ovenstående sagde, kan jeg jo have misset en række tråde. Samtidig kan du jo have misset alle de gode tråde, hvis du kun kigger ind i ny og næ, som du sagde i en anden tråd. Det er måske ikke nok til at udtale sig om den generelle tone.
jay 2010-04-22 22:35:47 22. april 2010 kl. 22:58 #37735
henrikDeltager- Nova
“..hvorfor lige det punkt er kommet op”
Fordi der er nogen der altid sviner til.
Jeg gider ikke høre på det/se det mere.
Som offeret/forhandler kan jeg bare ikke tage til genmæle uden at komme til at ligne noget fra Fawlty Towers, hvilket efterlader mig forsvarsløs, og når jeg så også bliver lovet tæv (!) står jeg HELT af!
Og nu er jeg blevet grundigt træt af det efter at det seneste uskyldige spørgsmål om betaling på lyra.dk endnu engang bliver til lyra-bashing. De er heller ikke begrænset til forhandler tråden, og deraf berretigelsen af begrebet “internet-trold”.
Hvis der kommer endnu een “..iøvrigt mener jeg lyra skal lukkes”-bemærkning fra den kant (Behøver vist ikke nævne navne) trykker jeg på “blokér” knappen(rne)! *slut*.
Kim mente en høflig men bestemt hentydning var nok, og den er hermed givet.
Håber ikke nogen finder min tone for hård – så undskylder jeg meget – men de rette vedkommendes tone er 5 oktaver over denne, så de tager sikkert ikke anstød.
Så som sagt; Enten følger man (De få) de gængse regler for omgang eller også finder man en ny administrator/sponsor
Med venlig hilsen
Henrik
Henrik 2010-04-22 23:00:47 22. april 2010 kl. 23:00 #37737
sten- Giant
Hei, alle
Jeg synes tonen på dette forumet er god. Hvis jeg skal tenke høyt angående “trolls” så vil jeg anta at Henrik anser meg for å være en av dem selv om det ikke har vært meningen min. Jeg er faktisk ganske lei av temaet ” Lyra”. Det har vært enkelt og henvende seg til andre leverandører som er blitt foreslått i tidligere innlegg.
Når Lyra vil lage regler som skal backliste medlemmer som bruser litt med fjærene, og kalle dem trolls så synes jeg dette viser hvor lite respekt Lyra har for kundene.
Du skriver Henrik følgende: Do not feed the trolls.
Det er Lyra og andre leverandører som ikke gjør jobben sin som mater trollene!Hvis dette blir for sterk kost og jeg skulle bli backlistet så skal dere alle vite at det var vært det.
Mvh Sten22. april 2010 kl. 23:03 #37738
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Du lovte oss for noen timer siden at du var ferdig med dette, sten. Så hvorfor terper du igjen og igjen på dette …? Akkurat nå var det et særdeles uheldig tidspunkt også.
Mvh,
Bjørn -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Intermet trolde på astro-forum' er lukket for nye svar.