Ingen fokus med reducer

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Ingen fokus med reducer

• Dette emne har 18 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 4 måneder siden af finnr. This post has been viewed 671 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

finnr
    Deltager
      • Main Sequence

OK, så kom månen op – jeg glemte, at det ikke nytter noget med Firefox. Her er brugt Google Chrome.

FinnR

finnr
      Deltager
        • Main Sequence

… Fint billede, men jeg kan nu ikke finde dimsen i jeres webshop! Egentlig undrer det mig også, at der er brug for et extensionm-stykke – jeg har snarere en fornemmelse af, at problemer er den modsatte vej – jeg ville nå fokus, hvis jeg kunne skubbe den længere ind i visual back. Men extenderen skal måske sættes imellem reduceren og kameraet?
        FinnR

FinnR2016-09-27 17:46:47

finnr
        Deltager
          • Main Sequence

OK, det gør jeg! – Finn

finnr
          Deltager
            • Main Sequence

Hej Dennis,

Jeg forsøgte at sende dig et svar så snart jeg modtog dem, men fik besked om at din postkasse på Astro-forum var overfyldt – og det har den været lige siden! Hvor om alting er: Jeg har desværre ikke fået dem afprøvet endnu, først var det overskyet vejr (det er det stadig), siden har jeg været ude at rejse (det er jeg også stadig). Så snart jeg hjemme igen vil jeg prøve dem i dagslys på en fjern skorsten. Jeg vil også prøve, om jeg kan stakke reudcere, fx bruge både astroreduceren og Celestron 0.63 reduceren.

Jeg er i øvrigt forbløffet over den meget synlige vignettering med Celestron-reduceren, men erfarne folk siger, at sådan er det bare, og det må man udligne med nogle flats!

vh og tak for ringene, FinnR

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Ingen fokus med reducer' er lukket for nye svar.