INED70

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER INED70

• Dette emne har 43 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 373 times
Viser 14 indlæg - 31 til 44 (af 44 i alt)
  • Forfatter

max
      • Nova

Michael du kan slette folderen med mine gamle ngc7789 filer.

Så kan han måske uploade og bruge pladsen der.

VH. Max

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Du kan bare maile FITS’en, det betyder ikke noget at det er 32mb. Og skal andre lege med den, så er FITS det helt rigtige.

Max – Der er masser af plads på den disk endnu, så der behøver ikke slettes noget. Og løber vi tør, så skifter vi disken !

PS. Håber at den til næste år kommer til at stå på en 100/100mbit linje.

morten
        Deltager
          • Super Nova

Kære Michael

Jeg tror ikke min e-mail udbyder vil acceptere en mail på 32 MB.

Har bestilt en hoasted disc, men den er først åben i næste uge..

M

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Så bare upload den på min server:

brugernavn: erik

kode: astro

hoest
            Deltager
              • Nova

Hej Morten
              det er rigtig godt det billedeClapClap

rigo
              Deltager
                • Super Nova

den er fin Morten Thumbs%20Up

morten
                Deltager
                  • Super Nova

Tak Rigo og Høst. Jeg tror bare der er mere info i billedet, som jeg ikke kan få frem fordi jeg ikke er en haj til billedbehandling. Har forsøgt lidt med curves i Maxim for at fremhæve de blå komponenter i tågen. Næste gang vil jeg bruge IDAS filteret.

her har jeg i stedet nedtonet det røde. Det er simpelthen det bedste jeg kan få frem. Jeg kan ikke hente mere ud af det nu

Den første fil er her i lidt mindre hård komprimering opløsning

morten2009-08-23 00:06:34

morten
                  Deltager
                    • Super Nova

Jeg har nu set, at jeg har været for optimistisk i mine forventinger til hvad der kunne være i det billede. Folk der får den filamentøse struktur frem bruger meeget længere tid…

morten
                    Deltager
                      • Super Nova

Nu har jeg fundet ud af at lave et delelink til den FITS fil. Måske nogen vil prøve at lege med den

Her er et link til den version, som er det “bedste” jeg kan præstere.

Morten

morten
                      Deltager
                        • Super Nova

Det virker ovenikøbet – mageløst…

M

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Min udgave – Som dog kan være svær at hente.. Min internet forbindelse er istykker og de regner med at lave den i løbet af Mandagen…

PS ca 2,5mb.

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Fik lige roddet lidt mere, og lavet en lille udgave:

Kun 440kb.

morten
                            Deltager
                              • Super Nova

Hej Michael

Tak fordi du brugte tid på at arbejde med billedet. Din version er bedre fordi den har mindre glow omkring 52-cygni. Du har også lidt mere kontrast. Har du kørt et filter henover, eller hvad er hemmeligheden – udover bare at have lavet det mange gange?.

Jeg brugte strech og curves og dæmpede den røde lidt i det nederste område (tåge området). Jeg har ikke kørt filtre. Prøvede iøvrigt mange muligheder inkl histogramspec.

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Det eneste jeg faktisk gjorde var, sådan cirka:

MaximDL: Kernel filter – unsharp mask kun på de kraftigeste px, Filter DDP – User 1 i midten. Gemme som TIFF 16bit.

PhotoShop: Har lavet en aktion, som giver mere farve (kopi af billede + to extra lag, øverste Lum mellemste Soft Light. Flat og kopi over på orginal som color lag). Gentaget en 3-4 gange. Curves så der kommer vildt meget kontrast, på et extra lag sat som overlay. Curves på underlaget så detajler kommer frem. Flat layers. Nyt layer kopi, filters – others – Highpass, lægges på som overlay. Flat. Nyt layer kopi, curves så den bliver vildt meget lys – sat som multiply ca 50%. Flat. Til sidst lidt farve udligning af baggrunden, men en mild curve på hver farve.

Viser 14 indlæg - 31 til 44 (af 44 i alt)
                              • Emnet 'INED70' er lukket for nye svar.