Hej,
Efter 15 år med mindre børn, har jeg tænkt mig at vende lidt tilbage til Astro & AP. Jeg plejede at bruge med en lånt 8″ LX200, med lidt blandet succes, men vil købe nyt selv nu. Jeg har et par små ældre OTA’er jeg vil starte ud med.
Jeg havde så tænkt mig at gå grassat med mellemstor EQ6-R montering, så jeg ikke skal ud og opgradere igen om et år… Hvad jeg kan læse mig til er den bedre end den gamle NEQ6 da den har bælter, større kapacitet og direkte USB tilslutning til PC.
Kommentarer og erfaringer høres dog meget gerne. Er det overkill og burde jeg bare tage en HEQ5 i stedet?
Jeg har så set ud over landskabet af shops i DK, men kender dem ikke.
EQ6-R kan fås hos Lyra.dk til 12.799,- Fin side, omend måske lidt dyrere end andre?
Astro-optics.dk viser den også, men uden priser (til gengæld broken links). Jeg kan huske dem fra dengang, og siden ligner meget sig selv. Er de stadig aktive?
Kikkert-teleskophuset.dk har en fin hjemmeside og generelt gode priser, men har ikke EQ6-R og svarer ikke på henvendelse.
Er der nogen der har erfaringer med disse sider, eller er der andre man bør se på? Jeg kan se at Teleskop-express.de er lidt billigere, men her i tiden vil jeg hellere støtte en mere ‘lokal’ butik…