Indkøb af ny montering

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Indkøb af ny montering

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 9 måneder siden af jens. This post has been viewed 690 timesjacobsen. This post has been viewed 690 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Julian Topholm
    Deltager
      • Asteroid

Hej,

Efter 15 år med mindre børn, har jeg tænkt mig at vende lidt tilbage til Astro & AP. Jeg plejede at bruge med en lånt 8″ LX200, med lidt blandet succes, men vil købe nyt selv nu. Jeg har et par små ældre OTA’er jeg vil starte ud med.
      Jeg havde så tænkt mig at gå grassat med mellemstor EQ6-R montering, så jeg ikke skal ud og opgradere igen om et år… Hvad jeg kan læse mig til er den bedre end den gamle NEQ6 da den har bælter, større kapacitet og direkte USB tilslutning til PC.
      Kommentarer og erfaringer høres dog meget gerne. Er det overkill og burde jeg bare tage en HEQ5 i stedet?

Jeg har så set ud over landskabet af shops i DK, men kender dem ikke.

EQ6-R kan fås hos Lyra.dk til 12.799,- Fin side, omend måske lidt dyrere end andre?
      Astro-optics.dk viser den også, men uden priser (til gengæld broken links). Jeg kan huske dem fra dengang, og siden ligner meget sig selv. Er de stadig aktive?

Kikkert-teleskophuset.dk har en fin hjemmeside og generelt gode priser, men har ikke EQ6-R og svarer ikke på henvendelse.

Er der nogen der har erfaringer med disse sider, eller er der andre man bør se på? Jeg kan se at Teleskop-express.de er lidt billigere, men her i tiden vil jeg hellere støtte en mere ‘lokal’ butik…

KIKKERT-TELESKOPHUSET
      Deltager
        • Planet

Hej,
        Har du prøvet ringe til dem?
        Mvh
        NB:
        Hvilken af siderne med udstyr har du kigget på?

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Jeg har også erfaring med at det kan være svært at komme i kontakt med kikkert-teleskop huset (bruger dem derfor ikke så ofte)
          Lyra er også lidt svære at kommunikere med, men har handlet der et par gange og også fået presset prisen til et mere EU niveau
          Du har ret i at Astro-Optics hjemmeside virker lidt stillestående, men han skulle være i gang og er en fantastisk flink fyr.
          De seneste gange jeg har handlet, har det været i udlandet, de er hurtige og billigere. Jeg har fået leveret varer fra Sydtyskland eller
          England i løbet af et par dage.
          https://www.firstlightoptics.com/skywatcher-mounts/skywatcher-eq6-r-pro-synscan-go-to-equatorial-mount.html

Julian Topholm
          Deltager
            • Asteroid

Tak for svar – Jeg kan godt se at FLO kører en anden prisklasse… Og de kan sågar levere nye Rowan Belt-modded HEQ5’ere! Det var jo også en mulighed…

Det er ikke nemt med alle de valgmuligheder 🙂

clauskaf
            Deltager
              • Nova

Du kan jo altid sende en forespørgelse til kikkert-teleskophuset, efter du har undersøgt, hvad den koster i UK/Tyskland med fragt medregnet og så prøve at
              presse dem og høre om fri fragt også gælder hvis du kommer over 20kg

jens.jacobsen
              Deltager
                • Neutron star

Hmm.
                Ringede til Kikkert-teleskophuset i går, og de tog telefonen efter et enkelt ring? Fik en god snak med Thomas..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.