Indkaldelse til generalforsamling i AS

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Indkaldelse til generalforsamling i AS

• Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 2 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af Christina Toldbo. This post has been viewed 1267 times
Viser 8 indlĂŠg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Hermed indkaldes til den Ă„rlige generalforsamling i Astronomisk Selskab

Dato: LĂžrdag d. 25. april 2020
      Tid: Kl. 12-17, generalforsamling fra 13.30 – 16
      Sted: KU.BE, lokale: Performance
      Dirch Passers Allé 4
      2000 Frederiksberg

Program:
      Kl. 12-13: Foredrag
      Kl. 13-13.30: Frokost
      Kl. 13.30-16: Generalforsamling, se agenda nedenfor
      Kl. 16-17: Foredrag

Tilmelding:
      Alle medlemmer kan deltage i generalforsamlingen, men af hensyn til frokost, bedes man tilmelde sig inden d. 15. april via mail til majken@astronomisk.dk med “GF 2020” i emnefeltet. Husk at notere eventuelle specialdiéter.

Dagsorden, generalforsamling:
      -Valg af dirigent og referent.
      -Godkendelse af referatet fra forrige generalforsamling.
      -Formandens beretning om Astronomisk Selskabs virksomhed i det forlĂžbne Ă„r.
      -Beretning fra sektioner og udvalg.
      -Kassererens beretning for det reviderede regnskab.
      -Godkendelse af bestyrelsens budgetforslag for indevĂŠrende Ă„r og fastsĂŠttelse af medlemskontingent for det kommende Ă„r.
      -Indkomne forslag.
      -Valg af to bestyrelsesmedlemmer for tre Ă„r. *
      -Valg af en fĂžrste og en anden suppleant til bestyrelsen for Ă©t Ă„r. **
      -Valg af formand for Ă©t Ă„r.
      -Valg af to revisorer samt en fĂžrste og en anden revisorsuppleant for Ă©t Ă„r. ***
      -Eventuelt.

* Bestyrelsesmedlemmer:
      SÞren Lynggaard og Johan Fynbo er pÄ valg og genopstiller.
      Majken genopstiller ikke.
      Bestyrelsen efterspĂžrger et medlem med interesse for regnskab og bogholderi. Vi opfordrer vedkommende til at stille op til bestyrelsen.

** Bestyrelsessuppleanter: Peter Andreassen og Michael Quaade er begge pÄ valg.
      Peter genopstiller. Michael genopstiller ikke.

*** Revisorer: Revisorer: Steen LĂŠrke, Marianne LynĂŠs Larsen,
      Revisorsuppleanter: Jette Cyron, Karsten Klindt-Jensen.
      Steen, Jette og Karsten er pÄ valg og genopstiller. Marianne er pÄ valg, og det vides pt. ikke, om hun genopstiller.

Vel mĂždt!

PĂ„ vegne af bestyrelsen i Astronomisk Selskab,

Majken B. E. Christensen
      Astronom og formand

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Mon ikke det bliver udsat, COVID-19 situationen taget i betragtning?

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star

Ja, det bliver interessant at se.

I Þvrigt undrer det mig, at man i indkaldelsen har fravalgt at informere medlemmerne om, hvilke forslag der skal behandles pÄ generalforsamlingen.
          Hvorfor skal alle medlemmer ikke kende disse forslag pÄ forhÄnd?

EDIT:
          Det fremgĂ„r faktisk af vedtĂŠgterne, at forslag, evt. i resume’, skal udsendes til medlemmerne i forbindelse med indkaldelsen.

Forslag til den kommende generalforsamling

Til gengĂŠld informerer man om, hvem der Ăžnsker genvalg og hvem der ikke gĂžr.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Jeg var desvĂŠrre forhindret i at deltage i generalforsamlingen i lĂžrdags d. 5. september.

Der foreligger endnu ikke et referat.

Jeg er interesseret i at hĂžre, hvordan generalforsamlingen gik. Er der en som deltog, der kan referere?

mvh
            Torben

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Den fĂžrste digitale generalforsamling

SÄ er den fÞrste digitale generalforsamling i selskabets historie overstÄet.
              Der deltog 24, hvilket meget godt svarer til det antal, der sĂŠdvanligvis mĂžder op.
              Der er helt sikkert mange medlemmer, som ikke magter teknikken, og de har sÄ ikke kunnet deltage.

Der er plads til forbedring. Der var isÊr problemer med lyden fra et par stykker. Der var bÄde knas og udfald, sÄ deltagerne ikke kunne hÞre alt, hvad der blev sagt.

Der var desvÊrre ogsÄ en pinlig sag for bestyrelsen, da et forslag, der var vedtaget ved sidste Ärs generalforsamling var udeladt. Det var igen noget om Instrumentpuljen.

forslag_2020

Dette udvalg er endnu ikke nedsat, men samtidigt havde bestyrelsen afsat 25.000 kr. pÄ budgettet til anskaffelse af udstyr til udlÄn.
              Dette fandt jeg noget mystisk set i lyset af den uafklarede instrumentsituation. Jeg foreslog derfor, at nyinvesteringer blev udsat.
              Det blev vedtaget, at der ikke investeres i nyt udstyr, fĂžr der er nedsat et udvalg, og den nuvĂŠrende situation i Instrumentpuljen er afklaret.
              Umiddelbart betyder dette, at der fĂžrst til nĂŠste generalforsamling foreligger et forslag, som medlemmerne kan tage stilling til.

Jeg spurgte om nyt omkring den defekte solkikkert, men her var der ingen i bestyrelsen, der kunne svare. MĂ„ske kunne bestyrelsesmedlemmet SĂžren redegĂžre for status, men han var forhindret i at deltage.

Jeg har opfordret bestyrelsen til at vÊre mere tydelig, og i hÞjere grad kommunikere pÄ Astro-Forum, sÄledes at medlemmerne i hÞjere grad fÄr indsigt i, og kan kommentere de ting, som bestyrelsen arbejder med.

Jeg synes, at vores bestyrelse er alt for usynlig.

Vores nye formand er Christina Ayoe Toldbo

VedhĂŠftninger:

jens.jacobsen
              Deltager
                • Neutron star

Hm. Det bekymrer at bestyrelsen tilsyneladende ikke lĂŠser referatet fra sidste Ă„r inden dette Ă„rs generalforsamling.

Hvem er den nye formand? Har vi et CV?

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Den nye formand er nĂŠvnt nederst.

Christina Toldbo
                  Deltager
                    • Asteroid

SÄ har dirigenten ogsÄ skrevet under pÄ referatet fra GF og det kan findes pÄ https://astronomisk.dk/foreningen/referater/
                    VÊr opmÊrksom pÄ at der i referatet er tilfÞjet appendiks bl.a. med en kort opdatering vedr. instrumentudvalg af SÞren Lynggaard (som desvÊrre med kort varsel ikke havde mulighed for at deltage i GF).

Jeg er den nye formand 🙂 mit CV er nok lettest at finde pĂ„ linkedin (https://dk.linkedin.com/in/christina-toldbo-28401854). Jeg er uddannet astrofysiker, men arbejder nu som phd-studerende pĂ„ DTU Space med mĂ„ling og instrumentering.

Der er afholdt konstituerende bestyrelsesmÞde og den resterende bestyrelse kan ses pÄ https://astronomisk.dk/foreningen/bestyrelsen/

Viser 8 indlĂŠg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Du skal vĂŠre logget ind for at svare pĂ„ dette indlĂŠg.