Indkøb af ccd

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Indkøb af ccd

• Dette emne har 9 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 5 måneder siden af thommy. This post has been viewed 608 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

mhansen
    Deltager
      • Nova

Hej alle,

Jeg sidder og pusler med ideen om at skifte CCD’en i min M7C med en uden color-matrix foran.
      Er der nogen der kender en god forhandler?

Frank Larsen
      Moderator
        • Super Nova

mhansen
        Deltager
          • Nova

Mange tak.

De har desværre ikke Sony ICX 429AL i deres sortiment, men jeg har sendt en mail.

Frank Larsen
          Moderator
            • Super Nova

Jeg mener at der er en anden end 429, som er ben og signal kompatibel. Jeg har selv købt 424’eren og mener den er den samme stortset. Men check sonys hjemmeside. Mener de har en liste med ben kompatible srnsorer. Elkers har jeg vist en liste et stez.

mhansen
            Deltager
              • Nova

Det sværeste omkring ccd’er er åbenbart at få oplyst en pris. Har du en ide om hvilken prisrække de ligger i?

Jeg har fundet ud af at ICX829AL skulle have de samme specs som 429, blot højere sensitivitet. Jeg har sendt en mail til Terry Platt, som man også skulle kunne bestille de pågældende chips fra.

MHansen2014-09-12 14:03:21

Frank Larsen
              Moderator
                • Super Nova

Ja – standard B2B metode:
                Man skal oprette en (gratis konto) og derefter lægge de ønskede varer i indkøbskurv og bede om en quotation. Så får man en mail fra dem med et tilbud.

sidst jeg købte noget (ICX618 og ICX424) der var det omkring 37-40 EUR pr. sensor.

MEn jeg kan se at Framos ikke har nogen sensor der matcher ICX429/829/249.
                De har en 1/2 med samme opløsning, men den er ikke ben kompatibel.

Jeg ville købe via Terry Platt hvis det er muligt. Jeg købte i sin tid også via Steve Chambers fra Artemis gruppen tilbage i webcam modificeringsdagene.

mhansen
                Deltager
                  • Nova

Han har i alle tilfælde tilbudt at foretage udskiftningen for mig, for omkring 50-70 Euro. Men det kunne være fedt at kunne gøre det selv.

thommy
                  Deltager
                    • Giant

Michael,

Gjaldt hans tilbud for 829’eren? Er din MX7C med usb?

Jeg har selv overvejet/overvejer stadig om jeg skal have ombygget mit MX7C.

/Thommy

mhansen
                    Deltager
                      • Nova

Thommy wrote: Michael,

Gjaldt hans tilbud for 829’eren? Er din MX7C med usb?

Jeg har selv overvejet/overvejer stadig om jeg skal have ombygget mit MX7C.

/Thommy

Hej Thommy,

Jeg har ikke fået svar fra ham endnu, men nej, dengang galdt det 429’eren. Mit er med USB.

thommy
                      Deltager
                        • Giant

Du må meget gerne holde os opdaterede

Terry Platt plejer iøvrigt at være hurtig med at svare på henvendelser.

/Thommy

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Indkøb af ccd' er lukket for nye svar.