IMX224MQV – ASI224 farvekamera

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR IMX224MQV – ASI224 farvekamera

• Dette emne har 24 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 8 måneder siden af mogens. This post has been viewed 393 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

nightsky
    Deltager
      • Neutron star

Aaaahhh, om 2-3 måneder er der nok et kamera på vej.

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Hvordan sammenligner man egentlig to sensore?

Hvis jeg vil sammenligne dette kamera med min Canon 1000D, hvilke nøgletal kikker man så på? Kan man f.eks sige hvor mange gange mere “lysfølsom” en sensor er ifht en anden ud fra “sensibility” i [mV] ved proportional sammenligning?

/Rudi B. Rasmussen

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Har fået en mail om at kameraet også kommer i kølet version. Selv på lange eksponeringer vil støjen åbenbart være på et uhørt lavt niveau.

Nightsky2015-06-18 10:32:35

landbo
          Deltager
            • Nova

Nightsky wrote: Har fået en mail om at kameraet også kommer i kølet version. Selv på lange eksponeringer vil støjen åbenbart være på et uhørt lavt niveau.

Ja det er underligt de ikke gør en smule mere ud af og reklamerer på deres egen side samt forum.

Heiko
            Deltager
              • Super Giant

Wow,

nu også farve med et ASI – ser efter en spændende udvikling ud… Cool

outlook
              Deltager
                • Super Nova

rudibr wrote: Hvordan sammenligner man egentlig to sensore?

Hvis jeg vil sammenligne dette kamera med min Canon 1000D, hvilke nøgletal kikker man så på? Kan man f.eks sige hvor mange gange mere “lysfølsom” en sensor er ifht en anden ud fra “sensibility” i [mV] ved proportional sammenligning?

Tror jeg har fundet noget til dig. Kig en gang på denne side:

http://www.clarkvision.com/articles/digital.sensor.performance.summary/

Så er der lidt læsning til de lyse nætter. God fornøjelse med teksten!

Hilsen Leif,
                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Mange tak Leif

/Rudi B. Rasmussen

nightsky
                  Deltager
                    • Neutron star

Noget tyder på at man kan gemme sit planetmono kamera godt væk, medmindre man vil lave
                    optagelser ned i UV området. Den ASI224 er tilsyneladende betydeligt mere følsom i NIR området.

I det visuelle område er det helt klart en vinder i mine øjne, ikke mere bøvl med RGB filtre,
                    rotation af de enkelte R,G og B stakke . Med korrekt sampling taber man intet i opløsning,
                    man kan stadig trække rigtig mange frames ned pr sekund, støjen er magnituder lavere
                    end andre kameraer.

Ved at optage i RGB samtidigt får man også den indlysende fordel at man kan udnytte kortere
                    vinduer med fin seeing.

Se lige Darryls foto taget under middel seeing, meget over samplet, på hans 2 nat ude med
                    det nye kamera. Det sparker ganske simpelt r.v og viser fordelen ved OSC
                    http://www.cloudynights.com/uploads/monthly_06_2015/post-87685-0-42559700-1435489893.png

Forhåbentlig bliver de snart frigivet til salg.

Nightsky2015-06-28 13:48:32

Torben Taustrup
                    Admin
                      • Neutron star

Ja, det ser meget overbevisende ud. Jeg bemærker især den inderste ring, som er helt gennem-
                      sigtig Thumbs%20Up

mvh
                      Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mogens
                      Deltager
                        • Super Nova

Det ser spændende ud, hvis jeg køber et bliver det det tredie ASI kamera

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'IMX224MQV – ASI224 farvekamera' er lukket for nye svar.