IMGOS driver installation

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR IMGOS driver installation

• Dette emne har 8 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 4 måneder siden af Julius. This post has been viewed 24 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Jeg har fået en ny windows 7.0 installeret og prøver at få installeret driverne til kameraet.

Hvor skal disse drivere mon installeres eller hvor er der en oversigt over hvordan man gør.

Jeg har downloaded filerne fra QHY for at få de nyeste.

Julius
      Deltager
        • Nova

http://www.sevenforums.com/tutorials/97061-driver-install-device-manager.html

Man skal høyreklikke på computer i startmenyen.

MrJulius2013-11-05 11:20:30

bwinkler
        Deltager
          • Nova

Tak for det MrJulius, men det kræver en del computerforståelse, men jeg vil da forsøge om jeg kan finde ud af det??

Vi er jo ikke alle lige gode til “det der”

bwinkler
          Deltager
            • Nova

Jeg har forsøgt så meget som muligt efter “din opskrift” , men det fungerer ikke. Mon driver-filen skal indlæses i “system32” og hvis, hvor?

Meddelelsen på skærmen er “usb enheden bliver ikke genkendt.

Julius
            Deltager
              • Nova

Nøyaktig hvilket kamera er det du har lastet ned driverene til?

bwinkler
              Deltager
                • Nova

Jeg har downloaded driver for IMGOS farvekameraet samt videodriver og EZplanetary programmet.

“IMGOSDrv64V10-11-8” Driver for IMGOS-kameraet

“IMGOSASCOM-StarSenceSci-V20” Jeg ved ikke om den skal benyttes ?

“EZPV361Setup” Optageprogram mm.

Filerne er udpakket og kørt og er anbragt på C-drevet under “Programmer(x86)i mappen QHYCCD med undermapperne:EZPlanetary/IMGOSDrivers/QHYCCD_WDM

Julius
                Deltager
                  • Nova

Da skal det kun være å følge oppskriften jeg linket til høyreklikke på ukjent usb ett eller annet og så velge denne mappen i steg 4 “Programmer(x86)i mappen QHYCCD med undermapperne:EZPlanetary/IMGOSDrivers/QHYCCD_WDM”

Etter steg 10 trenger du ikke gjøre mer. Du kan eventuelt prøve å bytte usb port du har koblet kameraet i.

Kan ikke noe om kameraet dessverre, men tror dette skal fungere.

MrJulius2013-11-06 06:50:31

bwinkler
                  Deltager
                    • Nova

Mange tak for din hjælp til at få mit kamera til at fungere igen.

Installationen var iorden efter første omgang, men det var usb-porten der ikke fungerede med den valgte installation, så da jeg skiftede port, kørte alt som det skulle.

Mange tak (det var rart)

Bjarne winkler

Julius
                    Deltager
                      • Nova

Bare hyggelig Thumbs%20Up USB porter kan være litt vanskelige noen ganger.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'IMGOS driver installation' er lukket for nye svar.