Ildkugle over Sjælland

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Ildkugle over Sjælland

• Dette emne har 20 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 3 måneder siden af nfoldager. This post has been viewed 1431 times
Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Forfatter

henrik.schneider
    Deltager
      • Nova

nfoldager wrote: > Der er en video af det på DR:

>
      Jeg undrer mig over, at den kraftige oplysning af landskabet kommer efter, meteoren er slukket. Er der mon en anden lyskilde?

Hvis det er den video som er taget fra en bil, så tror jeg faktisk han starter bilen nærmest samtidig, derfor tænder hans lygter og der bliver lyst. Men ikke sikker på om det er den video du snakker om Confused

nfoldager
      Deltager
        • Planet

Jeg taler om den video, der ligger bag linket “Meteor”.

Lyset slukker igen, så bilen starter måske dårligt.

henrik.schneider
        Deltager
          • Nova

Jeg er ganske overbevist om at det er bilens lys – sorry

TV2-vejret har den samme video, bare med lyd.
          http://vejr.tv2.dk/2016-11-28-se-video-borger-fangede-ildkuglen-over-danmark-paa-kamera
          I samme sekund der sættes tænding på kommer lyset, så jeg er overbevist.

henrik.schneider2016-11-29 16:41:04

viggo.t
          Deltager
            • Super Giant

Hejsa.

Boliden blev også set fra Mors. Jeg tjekkede uret straks efter sidste spor af boliden: 17.25.40. Banen var sydøst- øst og startede 5 grader o.h. for at gå ned under horisonten i øst. Den nåede at gå ned bag nogle skyer, som den bare brændte igennem. Boliden havde et hoved med en bette hale – 2 grader ialt. Farven var hvid med en let grøn farve. Ingen lyd. Boliden var langsom. Hele seancen tog 3-4 sekunder. Den var meget klar: minus 5 eller klarere. Det var bare så flot.

Mvh Viggo

Anonym
              • Nova

Hei alle !
              Den lokale astroforening i Kristiansand (AiA), har et samarbeide med Norsk Meteornettverk, og har stilt vores klubbhus skorsten til deres disposisjon. Der har man montert 4 kamera som dekker 360 grader og sender til nettverket.
              Både bilder og video er tilgjenngelig.

Hendelsen i tråden skulle være denne her håper jeg : http://norskmeteornettverk.no/meteor/20161128/172529/

nfoldager
              Deltager
                • Planet

henrik.schneider wrote:

Jeg er ganske overbevist om at det er bilens lys – sorry

Nu kan jeg altså også se det, og at lyset ikke slukker helt efter start; nu da jeg ser det på andet end mobilen. På den kunne jeg ikke engang se, at det var en bil.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
              • Emnet 'Ildkugle over Sjælland' er lukket for nye svar.