> Jeg undrer mig over, at den kraftige oplysning af landskabet kommer efter, meteoren er slukket. Er der mon en anden lyskilde?
Hvis det er den video som er taget fra en bil, så tror jeg faktisk han starter bilen nærmest samtidig, derfor tænder hans lygter og der bliver lyst. Men ikke sikker på om det er den video du snakker om
Boliden blev også set fra Mors. Jeg tjekkede uret straks efter sidste spor af boliden: 17.25.40. Banen var sydøst- øst og startede 5 grader o.h. for at gå ned under horisonten i øst. Den nåede at gå ned bag nogle skyer, som den bare brændte igennem. Boliden havde et hoved med en bette hale – 2 grader ialt. Farven var hvid med en let grøn farve. Ingen lyd. Boliden var langsom. Hele seancen tog 3-4 sekunder. Den var meget klar: minus 5 eller klarere. Det var bare så flot.
Hei alle ! Den lokale astroforening i Kristiansand (AiA), har et samarbeide med Norsk Meteornettverk, og har stilt vores klubbhus skorsten til deres disposisjon. Der har man montert 4 kamera som dekker 360 grader og sender til nettverket. Både bilder og video er tilgjenngelig.
Jeg er ganske overbevist om at det er bilens lys – sorry
Nu kan jeg altså også se det, og at lyset ikke slukker helt efter start; nu da jeg ser det på andet end mobilen. På den kunne jeg ikke engang se, at det var en bil.