Ildkugle mod nord

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Ildkugle mod nord

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 6 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 70 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Har netop nu (23.26) set en monster ildkugle falde ned mod nord her fra østfalster af. Den kom ind en lille smule fra øst og fortsatte nord.

Den fortsatte helt ned mod horisonten lige før træerne i min have (3m høje) i en vinkel af ca. 50 grader!

Varighed ca. 4 sekunder

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Ja. Den så jeg også, den flukturerede meget og jeg syntes den virkede meget gullig?

/Rudi B. Rasmussen

Jannick Petersson
        Deltager
          • Main Sequence

Den var rigtig flot! Jeg så den som komme fra syd mod nord, varighed 5-7 sekunder. og ja, en smule gullig da den var kraftigst.

norup
          Deltager
            • Super Giant

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Passer rigtig godt med hvad jeg så, ca i NØ set fra Svendborg.

Er ingen af de dersens allsky cameraer i farve, for den var rigtig flot.

/Rudi B. Rasmussen

jesperg
              Deltager
                • Super Nova

rudibr wrote: Passer rigtig godt med hvad jeg så, ca i NØ set fra Svendborg.

Jo – mit i Vestjylland er i farver,men det fik desværre et surt opstød i nat…

Er der i øvrigt nogen der hørte et PLOP i havet omkring Kullen?

Den langsomme hastighed øger chancen for overlevelse.

Jesper G.

norup
                Deltager
                  • Super Giant

rudibr wrote: Passer rigtig godt med hvad jeg så, ca i NØ set fra Svendborg.

Faktisk er Aalborg kameraet i farver, men bliver brugt monochromt i et forsøg på at øge følsomheden.
                  “Farver” og “Flot” står langt nede på prioritetslisten for en succesfuld pejling.

JesperG wrote:
                  Er der i øvrigt nogen der hørte et PLOP i havet omkring Kullen?

Den slukkedes i 40km højde = alt er brændt op.

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

norup wrote:

Passer rigtig godt med hvad jeg så, ca i NØ set fra Svendborg.

Faktisk er Aalborg kameraet i farver, men bliver brugt monochromt i et forsøg på at øge følsomheden.”Farver” og “Flot” står langt nede på prioritetslisten for en succesfuld pejling.

JesperG wrote: Er der i øvrigt nogen der hørte et PLOP i havet omkring Kullen?

Den slukkedes i 40km højde = alt er brændt op.

Øv – gad ellers godt have haft et billede af den.

Den var meget lav over horisonten, vel ca 35° og ned til den forsvandt bag naboens æbletræ, næsten samme pejling, så næsten “lodret” set fra Svendborg.rudibr2015-08-21 14:12:33

/Rudi B. Rasmussen

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Ildkugle mod nord' er lukket for nye svar.