Ildkugle med røgfane over Svendborg

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Ildkugle med røgfane over Svendborg

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 6 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 41 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Ohøj

I går mellem 22:00 og idag 01:00 så jeg en middel stor ildkugle i ca ØNØ og ca 50° højde gående mod zenith, længde ca 10°-20°. Selv om det var mørkt var der en tydelig røgfane.

Jeg noterede mig desværre ikke det præcise tidspunkt Geek Men der var måske andre der så den?
      Jeg så iøvrigt betydelig flere stjerneskud end sædvanligt, de fleste på øst himlen, er vi inde i en komethale for tiden?

rudibr2014-08-30 08:18:56

/Rudi B. Rasmussen

nive
      Deltager
        • Super Nova

Ingen ildkugle her . Overskyet og regnede Dead

jesperg
        Deltager
          • Super Nova

Umiddelbart ser det ikke ud til, at de små ildkuglekameraer i netværket har fanget noget, jeg er ved at hente billeder fra DSLR kameraet i Søndervig, måske er der en chance, hvis der ikke har været for skyet.

Der var huller mellem skyerne, men desværre ingen ildkugler.

JesperG2014-08-30 09:03:24

Jesper G.

norup
          Deltager
            • Super Giant

Nej intet på kameraerne. Der er en enkelt udetaljeret indberetning til ildkugle.dk fra Vejle kl 23:45.

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

Måske 23.49 +- 1minut

Lysplet tæt på syd. og den “pletten” ser lidt aflang ud.

Dog ikke mange pixel’s så om det faktisk er det du har set er jo nok tvivlsomt.

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Retningen passer jo nogenlunde hvis det er fra Hobro?

/Rudi B. Rasmussen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Ildkugle med røgfane over Svendborg' er lukket for nye svar.