Ildkugle!

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 5 måneder siden af norup. This post has been viewed 42 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

luk
    Deltager
      • Planet

Jeg var udenfor og stille op tidligere, da jeg så en kæmpemæssig ildkugle. Jeg har aldrig i mit liv set noget lignende. Jeg troede virkelig at den ville ramme jorden med en stor eksplosion. Jeg observerede den fra halen på firbenet ned under cassiopeia. Den døde hen omkring perseus. Det var fuldstændig fantastisk at se på. Var der andre der så den?

Jeg så den klokken 22:22. Sted, Havdrup nær Roskilde.

/LukasLuk2011-09-28 00:27:20

2mas
      Deltager
        • Nova

Hej Lukas,

Jeg har lige været ude ved Maglesø med Paul og Heine, og der så vi også en ildkugle/meget stort stjerneskud. Det har helt sikkert være den samme vi har set. Men jeg bed ikke mærke i tidspunktet, men den var mod øst, under cassiopeia.

Jeg stod først med ryggen til den, men nåede at se den brænde helt op. Det er første gang jeg har set, en så STOR ildkugle.

norup
        Deltager
          • Super Giant

Den blev fanget af kameraet i København, men ikke fra Jels eller Klokkerholm.

Og her er en Film:

norup2011-09-28 06:03:10

habo
          Deltager
            • Super Giant

Mit kamera kørte hele natten, det pegede mod Casiopeia og Perseus, men fangede ikke den omtalte ildkugel, derimod fangede jeg tre andre små meteorer kl. 00:42, 01:16 og 03:45 alle mod NØ.

Hilsen Hans

norup
            Deltager
              • Super Giant

Hej, fik lige en ledig stund til at lave pejlinger ud fra de visuelle observationer + foto. Det giver ikke noget særligt præcist indtryk, ud over at meteoren er gået over syd-sverige på nordlig kurs.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Ildkugle!' er lukket for nye svar.