Ildkugle ?

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 10 måneder siden af jesperg. This post has been viewed 53 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

palle.b.
    Deltager
      • Nova

Hej Forum

jeg var ude og nyde den klare himmel i nat, og kl.: 23:37 blev der trukket et meget flot og kraftigt lysspog,

fra omkring midt mellen storebjørn og til starten på Casiopaia. Det så ud til at der var 2 til 3 striper der endte med at “ekspoldere” i en håndfuld stjerner. Faven var Orange/Gul.

norup
      Deltager
        • Super Giant

Jep, den blev fotograferet både fra Klokkerholm, Jels og København.
        Jeg vender tilbage med lidt info senere, men lige nu skal det gode vejr nydes.

jesperg
        Deltager
          • Super Nova

norup wrote: Jep, den blev fotograferet både fra Klokkerholm, Jels og København.Jeg vender tilbage med lidt info senere, men lige nu skal det gode vejr nydes.

Den blev også fotograferet fra Silkeborg

Der er et lille gap, da den kom mellem 2 stk. 30 sekunders optagelser.

Ovenstående er et udsnit, herunder er hele billedet, reduceret til 1/4 størrelse.

Lysprikken i den korte streg er ikke en stjerne, det er ildkuglen der laver den.

Jesper G.

norup
          Deltager
            • Super Giant

Så er der en lille analyse af Jespers billede samt de andre fra netværket.
            http://www.stjerneskud.info/fireball/fb20110424/
            Meteoren passerer nær Anholt på en nordlig kurs og brænder helt op i stor højde.

norup2011-04-26 07:39:33

jesperg
            Deltager
              • Super Nova

Jeg tillader mig lige at vise Antons kort, måske var de andre end Palle der så det, så ved de nu hvor det skete.

Jesper G.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Ildkugle ?' er lukket for nye svar.