ICX445 EXview I eller II?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR ICX445 EXview I eller II?

• Dette emne har 24 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af store. This post has been viewed 240 timesbjoern. This post has been viewed 240 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

store.bjoern
    Deltager
      • Giant

Det er sørnsme ikke nemt. Er på nået dertil, at jeg vil have noget ikke alt for dyrt, uanset chiptype. Få noget erfaring. Så kan det altid agere autoguide en gang, når jeg opgraderer.

Tror det skal være ASI120 color, måske usb3 udgaven, vil lige se efter reviews.

store.bjoern
      Deltager
        • Giant

Så har jeg taget springet, og det blev hverken EXview I eller II, men en CMOS (så undskyld jeg er gået off topic :p ) har bestilt ZWO ASI120 MC-S USB 3.0 til lige under 3k fra engelske http://www.365astronomy.com/ZWO-ASI120MC-S-USB3.0-Colour-1-3-CMOS-Camera-with-Autoguider-Port.html Den tyske og belgiske leverandør var lidt dyrere, og tyskland kunne først shippe 1. april.

Skal som det næste se på en ikke alt for dyr laptop med passende USB3 host controller. Men, det bli’r nok først i næste måned…

Er meget spændt på, hvad jeg kan få ud af kameraet. Hvis jeg som udgangspunkt kan give min familie noget spændende at samles om, har det tjent sig ind. Og så håber jeg at kunne præsentere nogle ok billeder en dag (og I skal nok høre nogle frustrerede udbrud undervejs 😉 ). Tak for skubbet i hvad der ligner den rigtige bane, Lars.

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Tillykke, håber du bliver glad for kameraet. Fik du et UV/IR cut filter med?

store.bjoern
          Deltager
            • Giant

Tak 🙂 Nej, venter lidt med filter, vil bestille et fra Baader herhjemme.

Ja, så skal jeg til at terpe softwaren, men mon ikke der er noget brugbart på youtube?! Store Bjørn2015-02-18 23:14:32

mogens
            Deltager
              • Super Nova

Tillykke med kameraet.- Har selv et ASI120MM-s kamera, altså mono udgaven.-Med en computer med Core i5 er det ikke noget problem at få softwaren til at følge med.

store.bjoern
              Deltager
                • Giant

Hej Mogens.

i5, got it! Er det en laptop du bruger? I så fald, hvilket mærke/model?

Tænker at 8 GB RAM (på en 64 bit maskine) er nok.

mogens
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Bjørn!
                  Core i5-3230M CPU 2.60 GHz, 8,00 GB RAM, 64-bit operativsystem, Windows 7.
                  Fujitsu laptop, Lifebook E Series.

store.bjoern
                  Deltager
                    • Giant

Tak, Mogens. Kan du på nogen måde se, om den bruger Extensible USB 3.0 host controller?

mogens
                    Deltager
                      • Super Nova

Ihvert fald kan den køre høje framerates uden dropped frames. Men har ikke haft mange muligheder for at teste kameraet!

store.bjoern
                      Deltager
                        • Giant

Lyder som om vi har gjort et godt køb, men jeg skal lige ramme rigtig med laptoppen. Håber jeg kan trække lidt på dine erfaringer senere, kan se på din hjemmeside, at du er vant til at lave fotos. Det er nogle meget flotte billeder, jeg vil opfordre dem, der ikke har besøgt din side, at tage et kig!

Jeg har desuden tilmeldt mig ZWO’s forum, men er ikke blevet aktiveret endnu…

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'ICX445 EXview I eller II?' er lukket for nye svar.