Eller smæk endnu 40 timer i den,,,, gad nok vist om der er en grænse for hvornår det ikke kan betale sig at lave flere expo??? Altså at der bare ikke er mere at hente med udstyr/lokation/seeing osv…. eller kan det altid betale sig at lægge mere i.
Jacob, er der meget forskelv på eks. fra 20 til 40 timer på dine stacks skud ?
Risiker man ikke at få noget dårligere skud med i sine stack, kontroller du dem på en eller andet måde, og smider eks. en hel aften væk hvis himmelen bare har været dårligere end en anden aften, eller stakker du bare hele piv tøjet hvis fokus og track er god ?
Hehe.. Det kunne da godt lige ligne et par HH (Herbig-Haro) objekter på dette billede. I øvrigt et kanon godt resultat. Det er jo kun noget som nybegyndere som mig, drømmer om at tage!!
Maxim 5 kan sortere efter FWMH og roundness. Jeg bruger det bare ikke endnu, da jeg er bange for at alle mine filer bliver kasseret. Tommy Frank2009-01-14 22:32:27
Dinne sokkeholdere, jeg får da hold i nakken af at kigge op på dem.
Det foto ligner noget, der er taget som et godt gammeldavs 50 asa dias og publiceret i National Geographic. Der er et utroeligt flot farvespil og dybde i det billede. Det er på ingen måde fladt – det er rummeligt.
Der er alt fra de store flotte stjerner til de “små” stjerner, der anes som små nålestiks præcise “pletter”.
Tommy Frank – Rolig du kan selv fortælle den hvor grænsen skal være, samt se hvor mange af dine subs den tager med når du trimmer på tal.
Og jo CCDInspektor kan gøre det at den kopiere filerne der er over en vis FWHM, eller kontrast og flere andre parametere over i en anden folder. Har brugt det meget, når jeg havde rigtigt mange subs af samme objekt.