IC410 taget men ikke færdigbehandlet

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER IC410 taget men ikke færdigbehandlet

• Dette emne har 38 svar og 18 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 2237 times
Viser 9 indlæg - 31 til 39 (af 39 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Eller smæk endnu 40 timer i den,,,,Wink gad nok vist om der er en grænse for hvornår det ikke kan betale sig at lave flere expo??? Altså at der bare ikke er mere at hente med udstyr/lokation/seeing osv…. eller kan det altid betale sig at lægge mere i.

jacobb
        • Nova

Tjaa Tommy, Der er jo stadig noget støj i pga den drizzle jeg har brugt så 38timer mere kunne sikkert hjælpe…

MEN jeg GIDER ikke tage mere af den her Smile

Nu er det tid til nye projekter, er allerede så småt gået igang

Mvh

Jacob

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Jacob, er der meget forskelv på eks. fra 20 til 40 timer på dine stacks skud ?

Risiker man ikke at få noget dårligere skud med i sine stack, kontroller du dem på en eller andet måde, og smider eks. en hel aften væk hvis himmelen bare har været dårligere end en anden aften, eller stakker du bare hele piv tøjet hvis fokus og track er god ?

johnni.gade
            • Giant

Rigtig flot billede 🙂

mhansen
            Deltager
              • Nova

Hehe.. Det kunne da godt lige ligne et par HH (Herbig-Haro) objekter på dette billede. I øvrigt et kanon godt resultat. Det er jo kun noget som nybegyndere som mig, drømmer om at tage!!

MHansen2009-01-14 22:28:40

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

MS talte noget om at han havde et program der kunne sorterer i FITS, vist nok på FWHM

tommy.frank
                  • Super Giant

Maxim 5 kan sortere efter FWMH og roundness.
                  Jeg bruger det bare ikke endnu, da jeg er bange for at alle mine filer bliver kasseret.LOL
                  Tommy Frank2009-01-14 22:32:27

ac
                    • Planet

Hej Jacob

Dinne sokkeholdere, jeg får da hold i nakken af at kigge op på dem.

Det foto ligner noget, der er taget som et godt gammeldavs 50 asa dias og publiceret i National Geographic. Der er et utroeligt flot farvespil og dybde i det billede. Det er på ingen måde fladt – det er rummeligt.

Der er alt fra de store flotte stjerner til de “små” stjerner, der anes som små nålestiks præcise “pletter”.

Det er toppen af poppen.

mvh AC

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Tommy Frank – Rolig du kan selv fortælle den hvor grænsen skal være, samt se hvor mange af dine subs den tager med når du trimmer på tal.

Og jo CCDInspektor kan gøre det at den kopiere filerne der er over en vis FWHM, eller kontrast og flere andre parametere over i en anden folder. Har brugt det meget, når jeg havde rigtigt mange subs af samme objekt.
                    Viser 9 indlæg - 31 til 39 (af 39 i alt)
                    • Emnet 'IC410 taget men ikke færdigbehandlet' er lukket for nye svar.