IC410 ny mellemtid..Kritik tak

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER IC410 ny mellemtid..Kritik tak

• Dette emne har 10 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 349 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Så fik jeg endelig lidt mere Ha data at lege med.

Her er 24x10min

Kom så med lidt flere klare nætter så jeg kan få det sidste Ha SII og OIII i hus

Så er det jeres tur, kom med noget kritik! Det er det eneste man lærer af siger de kloge..

Mvh og tak for at i kiggede

JacobJacobb2008-11-24 23:12:28

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Det er ski svært af finde noget at sige andet at det er gode billede,, er der små haloer?
        Kan ikke end gang brokke mig over din guide, 10 min med så fine stjerner Clap

jacobb
          • Nova

Hejsa Tommy og tak for dit input

De små “haloer” er et resultat af DDP, jeg bilder mig selv ind at jeg godt kan leve med dem når bare stjernerne bliver bedre separeret og detaljerne træder bedre frem…

Mvh

Jacob

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Aha, takker for infoen………

mogens
            Deltager
              • Super Nova

Hej Jacob

Jamen jeg tror vi må leve med lidt halovæsen engang imellem under visse omstændigheder. I hvert fald et spændende og kontrastrigt objekt du har fat i der, kan blive utolig flot med yderligere data, ingen tvivl om det.

VH Mogens

jacobb
                • Nova

Mange tak Mogens

Nu har vi bare brug for lidt klare nætter…

Mvh

Jacob

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Ja hvis vi ser bort fra at farverne er lidt udvasket LOL så må man sige at du igen har lavet en godt grundlag for et AOP billede. Skulle jeg komme med lidt “rigtigt” kritik, så skal det være at det ser ud til at dine halos har en tynd sort ring. Altså DDP’en har været lige et tand for hård.

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Hej Jacob,

Fantastisk flot billede!Når der kommer kulør på bliver det lige til APOD.

DDP kan være svært af få til at gøre lige det man vil. Her er et par forslag: Man kan undgå sharpening i DDP ved at sætte den midterste værdi til 1.0 og de omkringliggende til 0 i Maxim. Det forhindrer de hårde stjerner, men giver ikke rigtig den samme DDP effekt. Sharpening kan så tilføjes bagefter med stjernerne fravalgt (Astronomy Tools > Select brighter stars). Man kan også blødgøre hårde stjerner lidt med Astonomy Tools > Select brighter stars og en mild Gaussian Blur.

jacobb
                      • Nova

Hejsa Michael og Jesper

Tak for jeres kritik!

Ja jeg ved at der er gået lidt hårdt til stjernerne men gør ikke mere ud af det indtil der kommer lidt mere i kassen.

APOD…. Hmmm tror nu ikke at det ender der (men det ville da være lækkert )

Mvh

Jacob

tomvictor
                      Deltager
                        • Giant

Jacob, flott jobb så langt. Litt mye støy til så mange eksponeringer syntes jeg, mulig du har vært litt for tøff på DDPén. Du må ta en leves justering for å bli kvitt de haloer, stjernene skal fylle ut haloen, dette må du ta med i beregningen nå du benytter DDP. Ta evnt. en star reduce etterpå.

Fornax Ligthtrack II
                        Tokina AT-X 300mm f 2.8
                        Canon 600D Baader

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Fint billede Jacob – man forstår godt, at den også kaldes for “Sperm Nebula” Big%20smile

Vi har en farveversion af den. Mikael Svalgaard var så elskværdig at foretage stackingen og billedbehandlingen, og det slap han ret godt fra.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'IC410 ny mellemtid..Kritik tak' er lukket for nye svar.