IC2574, En til

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER IC2574, En til

• Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af erikgu. This post has been viewed 85 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

erikgu
    Deltager
      • Nova

En til av IC2574, en oopfølger av Torbens fine versjon. Jeg syntes det er et vanskelig object mye pga. IFN som ligger i hele området. Det kombinert med mye lys forurensning som jeg har her jeg bor så blei det en utfordring å få med litt IFN men samtidig prøve å unnga for mye støy. Det blei ikke mye IFN men legger en velviljen til så ser en litt, har av samme grunn valgt å legge bildet ganske lyst.

Stort bilde

Erik G

Erik G

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Erik

En god optagelse

Du har fået mere med end vi har.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

erikgu
        Deltager
          • Nova

Takk Torben, kanskje jeg har presset litt mer ?

Erik G

Erik G

jesper.husted
          Deltager
            • Giant

Hej Erik

Flot billede. Og tak for at motivet, ikke bare er placeret i midten!

erikgu
            Deltager
              • Nova

Takk Jesper, jeg syntes det var viktig å få med de sterke stjernene nederst i felte for å få “mere” liv i bildet, det var med å styre hvor galakse ble plassert. Når det er sagt så er jeg enig i at selve motivet ikke alltid børe stå i senter.

Erik g

Erik G

jesper.husted
              Deltager
                • Giant

erikgu wrote: Takk Jesper, jeg syntes det var viktig å få med de sterke stjernene nederst i felte for å få “mere” liv i bildet, det var med å styre hvor galakse ble plassert. Når det er sagt så er jeg enig i at selve motivet ikke alltid børe stå i senter.

Erik g

Kan sagtens forstå at du gerne vil have de kraftige stjerner med i billedet. Det er også lykkedes godt oppe i højre hjørne, og nede i venstre hjørne. Flot

erikgu
                Deltager
                  • Nova

En litt mer behandlet.

Erik G

Stort bilde

Erik G

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'IC2574, En til' er lukket for nye svar.