IC 1805

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER IC 1805

• Dette emne har 6 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 1 år, 12 måneder siden af lskov. This post has been viewed 471 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

lskov
    Deltager
      • Asteroid

Hejsa.

Jeg købte en RedCat 51 APO 250mm f/4.9 i december, og har nu endelig fået mulighed for at bruge den.

Jeg gik efter Heart Nebula, da den var synlig det meste af aftenen.

Udstyr
      Redcat 51
      ASI 1600MM Pro kamera
      CGX mount
      ZWO 7mn narrowband filtre

Billeder
      40x120s Ha, SII og OIII
      Darks og flats

Behandlet i PixInsight med fokus SHO paletten

Vedhæftninger:

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

WOW!
        Fantastisk flot optagelse. Den Redcat er ikke så ring’ .

PS! I astronomiske termer beskrives dit instrument som en 51 mm f:4,9. I annoncen skriver de: RedCat 51 APO 250mm f/4.9. Det er de data man bruger i forbindelse med fotooptik. Det kan jo godt snyde, da man så måske tror, at der er tale om en 250 mm åbning 🙂

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

lskov
        Deltager
          • Asteroid

Hej Torben

Tak for din ros! Jeg er også meget glad for min Redcat, og ikke mindst YouTube til PixInsight tutorials. Det var/er en stejl indlæringskurve.

Jeg valgte også at investere i Deep Sky Dads auto-focus setup med en ZWO EAF. Det var overraskende nemt at installere.

Og tak for uddybningen omkring de astronomiske termer. En Redcat 51 har helt sikkert ikke en 250mm åbning 😀

Vedhæftninger:

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Interessant med autofokusanordningen. Jeg har været inde på hjemmesiden og se mere om den.
            Jeg kan ikke lige se, hvordan man interfacer med kamera, for når den hedder autofokus, så kan den vel selv finde perfekt fokus?

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

lskov
            Deltager
              • Asteroid

Udfordringen med Redcat’en er, at man ikke kan tilknytte en Auto Focuser (i dette tilfælde en ZWO EAF) til teleskopet, som standard. Deep Sky Dads setup gør er, at man kan tilføje et gummi-bælte rundt om fokuseringselementet (jeg ved ikke hvad det rigtige ord er), som er tilkoblet ens ZWO EAF. Så er det blot at connecte EAF’en til kameraet, og så kører det. Det er en ret elegant løsning.

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Ok, jeg er med. Det er jo en ganske almindelig tandrem og modsvarende tandremshjul der bruges.

lskov
                Deltager
                  • Asteroid

Ja, præcis.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.