I nat

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af johnni. This post has been viewed 239 timesgade. This post has been viewed 239 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Er det ikke i nat man har en eller ande meteorstorm, kan huske fra tidligere år, at der var nogen der sagde at den var tilbagevendende. Kan så heller ikke rigtig huske hvor den kommer fra, men tror at det er den nord østlige del af himlen man skal se. Håber jeg husker rigtig, men skyerne her over vestfyn reklamere ikke ligefrem til noget ophissende, hvad stjerneskudsopservationer angår, så må man jo finde på noget andet Wink

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Du en kammerart Tommy Thumbs%20Up

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Godt du kunne bruge infoen, vi ses om 1,5 uge ca.

norup
            Deltager
              • Super Giant

Der var da til tider hul igennem skylaget, i hvert fald i nordjylland.
              Her er et kombineret billede af fangsten 12-13/8, taget med ildkuglekameraet opstillet i Klokkerholm.
              Der fanges kun stjerneskud klarere end ca -1m. Selvom billederne er fordelt over flere timer, kan man fornemme radianten.

kallenator
                • Planet

Kult!

Fikk dessverre ikke med meg dette i går grunnet at været bestemte seg for å rulle inn tykke skyer i skumringen…

johnni.gade
                  • Giant

Jeg opdagede først nyheden dagen efter. 🙁

norup
                  Deltager
                    • Super Giant

Johnni Gade wrote: Jeg opdagede først nyheden dagen efter. 🙁

Fortvivl ej, da Perseiderne har et ret bredt maksimum. Her er hvad mit kamera i København fangede i nat 13-14/8.
                    Stjerneskuddet længst til højre blev også fotograferet fra Klokkerholm, så en god triangulering kunne laves.
                    Månen er redigeret væk fra billedet.

norup2009-08-14 11:59:18

johnni.gade
                      • Giant

Hold da op Anton. Det er et rigtig godt widefield billede!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'I nat' er lukket for nye svar.