Hvornår stiger man i graderne her?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Hvornår stiger man i graderne her?

• Dette emne har 33 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 724 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Hvad er egentligt meningen med dem 🙂 Er det ikke bare spild af program source og tid ?

tommy.frank
        • Super Giant

Der ville være mere mening i det hvis VI kunne tildele stjerner. Det meste af det jeg ved, og som jeg har glæde af ang. astrofoto, kan jeg takke MS for. Magen til hjælpsomhed og iver for at lære fra sig, har jeg aldrig før oplevet, og syntes faktisk han burde stå helt uden for kategori.

jeppe
        Deltager
          • Super Giant

MHansen wrote: Jamen Jeppe.. Man kunne jo “stryge” admins og mods fra stjerneliste og i stedet lade den være helt styret af indlæg. Administratorer og moderatorer står jo allerede nævnt, med tag under deres navn.

Inddelingen kunne jo være

50 indlæg: En stjerne

100 indlæg: To stjerner

500 indlæg: Tre stjerner

1000 indlæg: Fire stjerner

5000+ indlæg: Fem stjerner

Jeg så lige, at MS har skrevet 999 indlæg. Med den her inddeling ville han blive den første, der får fire stjerner Thumbs%20Up.

Admin/moderator ligger i sin egne grupper, men det er da lidt fjollet, at det ser ud som om, at f.eks. Timo og jeg har skrevet flere indlæg end MS og Rigo. Det har vi jo bestemt ikke Ouch

Hvad med, at vi benyttede ovennævnte inddeling for stjerner, og så lavede et helt andet ikon for admin/moderator?

Grupperne skal også have navne (det kræver systemet). I øjeblikket hedder de Newbie, Groupie og Senior Member. Så der mangler to gruppenavne. Hvad skal de hedde?

ac
            • Planet

4 = Milkyway

5= Big Bang

Big%20smile

mvh AC

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Takker TommyF Embarrassed

Jeppe lyder som en god ide, og dette må så være mit indlæg nummer 1000 🙂

4 = Rambler.

5 = For meget 😉

Mogens.Bildsøe
              Deltager
                • Nova

Michael, tillykke med de 1000.

Tommy, vi er enige: MS’s hjælp er uvurderlig.

Hilsen Mogens B.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Mogens – Tak.

jeppe
                  Deltager
                    • Super Giant

Ikon for moderator/admin er nu ændret til et lille tandhjul for at symbolisere, at det er medlemmer med “værktøjer” til at ændre i forum.

Stjerneinddelingerne er også ændret:

Newbie: 1 stjerne, 0-99 indlæg

Groupie: 2 stjerner, 100-499 indlæg

Senior Member: 3 stjerner, 500-999 indlæg

Milky Way: 4 stjerner, 1000-4999 indlæg

Big Bang: 5 stjerner, 5000+ indlæg

Men jeg kan ikke se, at der kommer nye stjerneinddelinger på profilerne. MS er stadig Senior Member med 3 stjerner. Spøjst? Måske opdateres éns profil først, når man skriver et nyt indlæg?

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

Så skal jeg altså bare lade være med at poste, for at blive ved med at være senior.

POKKERS nu gjorde jeg det jo! Pinch LOL

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Nu var det ikke mig der skrev det ,men jeg er nu enig, alt jeg kan er da også gået gennem MS og et par andre…Thumbs%20Up

jeppe
                        Deltager
                          • Super Giant

Jeg er ked, af, at du blev degraderet Jesper Unhappy, men jeg er glad for at se, at systemet virker Thumbs%20Up. Det opdateres så først, når man skriver et nyt indlæg.

Skal de tre første stjernegrupperinger i øvrigt have andre navne? Newbie, Groupie og Senior Member lyder lidt kedeligt og bureaukratisk …

andreas
                            • Super Giant

Jeg stemm er for den eksotiske tilgang med planeter, tåger, galakser. Måske kunne man optjene

100 stjerner -> planetarisk tåge

20 ->planetariske tåger -> galakse

?? galakser -> lokal hob

og så kan det vist bare fortsætte derfra.

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Eller bruge CCDwares forums ide, når man har skrevet nok så: Rotere man rundt om jorden Wink

ac
                                • Planet

Hej Jeppe

Man skal passe på hvad man siger … man kan risikere at blive taget på ordet. Så nu er MS blevet opgraderet til mælkemand LOL

Jeg kan så tilslutte mig Andreas ide for 1, 2 og 3 “stjerner”: planet, Stjerne, kuglehob … eller noget i den stil.

Gaståge vil jeg nok fraråde, da det vil sikker blive misbrugt, hhhppprrrrsssstt EmbarrassedLOL

mvh AC

jesperg
                                Deltager
                                  • Super Nova

Jeg synes at det er lidt rodet at gruppenavnene ikke hænger sammen.
                                  De første 3 relaterer sig til medlemmets status i forummet, de sidste 2 er et navn på et objekt, og på en begivenhed.

De 5 navne burde hænge sammen, det kunne være relateret til medlemmet, som hidtil.
                                  Det kunne være objektnavne fra deepspace, det kunne også være fra vores egen kravlegård, f.eks.:
                                  (starter med det mindste støvkorn i solsystemet, og slutter med det vigtigste)
                                  Meteor
                                  Asteroid
                                  Moon
                                  Planet
                                  The Sun

mvh
                                  JesperG

Jesper G.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
                                • Emnet 'Hvornår stiger man i graderne her?' er lukket for nye svar.