Hvorfor logger forum mig hele tiden ud?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Hvorfor logger forum mig hele tiden ud?

Tagget: ,

• Dette emne har 20 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 8 måneder siden af jens. This post has been viewed 2206 timesjacobsen. This post has been viewed 2206 times
Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Hej Jens

Ja, det er da for træls.
      Der nu lidt underligt, at WP ikke vil gemme et password.

Hvis du stadig har det meget lange og komplicerede password, så kan du selvfølgelig ændre det – hvis du ikke allerede har gjort det.

mvh
      Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Bjarne
      Moderator
        • Super Nova

Det er ikke WP, som gemmer et pasword. Det foregår i Firefox på din maskine. Normale logins kan gemmes i Firefox security device, men dette virker ikke for WP eller NemID. Jeg anskaffede derfor kodehuskeren LastPass med et YubiKey USB device som anden faktor ved login fra “The last password you ever need”. De opfordrer dog med jævne tidsrum til at udskifte master password. Dette er kun beregnet for kunder uden den lille chip fra yubico.com. Det betyder ikke ret meget, om nogen skulle opsnappe mit masterpassword, da man også skal have min fysiske nøgle ved hånden. Man kan slå nøglen fra, hvis der er tale om et “trusted” device. Underforstået, at man er absolut sikker på, at maskinen ikke er inficeret med et eller andet. Men hvordan kan man være det? Lastpass er installeret som en extension til Firefox. Der findes også en extension til chrome.
        En servicemeddelelse: Man kan ikke anvende LastPass extension i Firefox til NemID login, hvorimod LastPass Chrome extension kan anvendes til at udfylde brugernavn og kodeord for NemID.
        Der findes mange andre kodeordhuskere, som sandsynligvis kan anvendes.

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

ok, jeg tror jeg prøver med chrome istedet.

mvh
          Jens

Bjarne
          Moderator
            • Super Nova

Jeg vil gerne høre, hvordan det gik med WP-login fra chrome. Min chromium browser i linux har faktisk gemt et WP password, men det var et andet end det aktuelle, som er genereret med LastPass. Jeg kan se de gemte passwords, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan de ændres.

astoft
            Deltager
              • Planet

Jeg har ikke problemet med at blive smidt af.

WP kan godt huske mit password, men jeg skal altså lige logge ind først.
              Det virker da meget godt for mig.
              Jeg bruger Firefox og win 10

Venligst

Søren

PS: Jeg HAR prøvet at blive smidt af med beskeden
              “Du er blevet blokeret af de globale indstillinger i WP sikkerhedssystemer – Webmaster”
              Men det var vist meget rimeligt for jeg prøvede mig forgæves frem med forskellige tags. Efter 8. rettelse blev jeg smidt af.
              Men efter et stykke tid kunne jeg komme på igen, så det var der egentlig ikke seriøse problemer i.
              Som sagt rimeligt nok.

Søren Toft - Virum
              EOS 200D, 1620mm f/9 Astro Physics eller 200mm f/5.6 Skywatcher AZ-GTI

jens.jacobsen
              Deltager
                • Neutron star

Og så skabte WordPress sig igen over mit password og loggede mig ud??? Hvorfor?

Disse lange passwords er simpelthen noget bøvl. Rimeligt inerverende.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
              • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.