Hvorfor logger forum mig hele tiden ud?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Hvorfor logger forum mig hele tiden ud?

Tagget: ,

• Dette emne har 20 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 8 måneder siden af jens. This post has been viewed 2205 timesjacobsen. This post has been viewed 2205 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter

jens.jacobsen
    Deltager
      • Neutron star

Hejsa.

Jeg oplever at jeg bliver logget ud af forum i tide og utide.
      Dertil kommer det bøvl at lige meget hvor mange gange jeg opdaterer password i browseren (firefox) så nægter WordPress at anerkende password fra browseren. Jeg må værsgo taste det ind igen og igen…

Hvorfor i alverden dog det?? Umådeligt bøvlet!

mvh
      Jens

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Jens

Det er da ikke godt. Jeg skal lige prøve at få vores mand til at se på det.

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Tja, så var jeg logget ud igen??!?

Hvorfor i alverden dog det? Er jeg den eneste det sker for?

biberadm
          Admin
            • Main Sequence

Hej Jens:
            Jeg har prøvet at logge på med Firefox, men har ikke kunnet reproducere fænomenet. Kan du sætte nogle flere detaljer på? Login tid, din aktivitet/inaktivitet. Antal samtidige vinduer åbne. Skriver du, eller læser du kun, når det sker. Hvordan oplever du, at du bliver logget ud? Osv. (Har du nogen særlige Firefox-plugins/extensions? Sker det også, hvis du bruger en anden browser, eller en anden computer?
            (De fleste webservere arbejder med en eller anden form for timeout på serversessions. Typisk PHP sessions. Så det er ikke fordi vi ikke har det, men jeg vil bare gerne vide, hvordan det finder sted hos dig. )

Dette er min nye signatur. xx

Bjarne
            Moderator
              • Super Nova

Der er jo mange versioner af Firefox, så det første spørgsmål er Hvilken version drejer det sig om? Der findes både de “normale” versioner og ESR = Extended Support Realease.
              Jeg har personligt kun haft problemer med tor browseren, men dette problem er jo diskuteret til døde.
              Jeg anvender en kodeordshusker (LastPass). Hvilket operativsystem?

jens.jacobsen
              Deltager
                • Neutron star

Det er kun dette forum jeg bliver logget ud på. F.eks Cloudynights kan der gå år imellem jeg skal logge ind igen.

Det er windows 7, 64 bit samt firefox 59.0.3. Firefox opdateres regelmæssigt, men de andre fora, danske, tyske og amerikanske har ikke dette problem..

Bøvlet og træls.

mvh
                Jens

Bjarne
                Moderator
                  • Super Nova

Er det korrekt, at du har to problemer: a) WordPress anderkender ikke password lagret i Firefox og b) WordPress logger ud efter et stykke tid, når du har angivet et password manuelt?
                  Jeg kan godt undersøge problemet; men jeg har kun 3 linux versioner: Mageia, Fedora og ubuntu, samt Windows 10. Det er lidt bøvlet, da jeg anvender et genereret password på 20 tegn.
                  Det kan muligvis have noget at gøre med Windows 7. Får Windows 7 stadig opdateringer? Det kunne jo tænkes, at WordPress betragter W7 som usikker, så man kun får en begrænset logintid, men det er spekulation fra min side.
                  Kan man ikke søge på problemet hos WordPress? Det er muligvis et kendt problem.

Bjarne
                  Moderator
                    • Super Nova

Jeg har fundet ud af, at WP standard login tid er 48 timer. Flueben i remember me betyder 2 uger maks login. Dette betyder, at Firefox skal have adgang til tiden. Jeg ved ikke, hvordan dette foregår i praksis. Det sker måske via en cookie, som aflæser systemtiden. At firefox virker med andre sites betyder vel blot, at disse ikke har en maksimal login. Angiver din W7 den korrekte tid?

jens.jacobsen
                    Deltager
                      • Neutron star

Jeg er GPS synkroniseret, og ja, Win7 opdateres stadig fint.
                      Du har nok ret, at WP dels smider ud efter mere eller mindre tilfældige tidsrum, nogen gange efter 1-2 dage andre efter 1-2 uger.
                      Desuden anerkender WP ikke password’s lagret i Firefox, det er helt sikkert.

mvh
                      Jens

Bjarne
                      Moderator
                        • Super Nova

WP burde ikke logge ud efter nogle tilfældige tidsrum. De burde være veldefinerede. Har du sat nogle security options i Firefox, som måske kan virke uhensigtsmæssigt.

jens.jacobsen
                        Deltager
                          • Neutron star

Nej.

Bjarne
                          Moderator
                            • Super Nova

Hvor lang tid går der typisk, inden den logger ned? Jeg kan godt forsøge på forskellige maskiner, men det er upraktisk, hvis der går 24 timer.

Bjarne
                            Moderator
                              • Super Nova

Jeg har nu logget ind fra Windows 10, hvor Firefox 60.0.1 netop blev installeret.
                              Firefox spurgte, om den skulle gemme password for astronomisk.dk; jeg svarede nej, da astronomisk.dk ikke er wordpress.
                              Jeg lader den stå natten over for at se, om den logger mig ud.

jens.jacobsen
                              Deltager
                                • Neutron star

Hej Bjarne.

At jeg bliver logget ud er vel sådan set ikke hovedproblemet. Det er nærmere at WP ikke accepterer gemte passwords.. Det er umådeligt træls at skulle tappe et langt komplekst password ind i tide og utide.

Bjarne
                                Moderator
                                  • Super Nova

Jeg kan heller ikke på min banks NemID, hverken med gemt password eller LastPass kodehusker. Det må være et sikkerhedsproblem. Sikkerhed og automatik er næsten altid i modstrid med hinanden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
                                • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.