Hvorfor er du anonym?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvorfor er du anonym?

• Dette emne har 17 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 7 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 552 times
Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter

astrojensen
    Deltager
      • Neutron star

Argumentet – eller mangel på samme, bliver hverken mere eller mindre valid, om man er anonym eller ikke.

Det er fuldstændig korrekt.

Hvordan kan det vedkomme andre, om man er anonym eller ikke?

Det kan det i bund og grund heller ikke, men i rigtig mange tilfælde, så er det rart i det mindste at vide, at den man taler/skriver med, virkelig er en rigtig person med reelle hensigter og hvis man ved, bare sådan nogenlunde, hvor i landet de bor, så er det også hundrede gange lettere at formidle hjælp. Jeg tror også, det giver en helt anden tillid, hvis man præsenterer sig med sit rigtige navn.

Har nogen et stærkt ønske om at forblive anonyme, så må det naturligvis respekteres.

Thomas, Bornholm

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Lad os lige gøre det enkelt:

Hvorfor er du anonym?

Man starter sit svar med: Jeg er anonym fordi….

Mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Bjørn Sandåker
        Deltager
          • Neutron star

Man kan også snu spørgsmålet 180 grader rundt (og dermed få anledning til at sige sin mening i denne tråd) –

Jeg er ikke anonym fordi …

1. Jeg står for mine meninger.

2. Af respekt for dem der læser hvad jeg skriver skal vide hvem de taler med.

3. Jeg gir blaffen i hvad folk synes om mig personligt. Dog reagerer jeg negativt på al dårlig opførsel, enten det er mod mig eller andre.

4. Jeg har ikke behov for at skjule mig bag tastaturet for at kunne øse ud ufint sprog og personangreb som jeg ikke havde gjort under fire øjne. Jeg siger hvad jeg mener om folk uanset, og ellers forsøger jeg generelt at være høflig og imødekommende.

5. Jeg er ikke bange for at en (fremtidig) arbejdsgiver skal se hvad jeg skriver på internet og ikke ansette mig. Tvert imod, jeg ønsker ikke at arbejde for folk som ikke kan lide hvad jeg mener.

6. Jeg er ikke bange for at folk skal videreformidle ting jeg har sagt/skrevet til andre steder.

7. Jeg er ikke bange for at få “fiender” der måske møder op hjemme hos mig for at slå mig flad.

Det skulle dække de meste for min del.

Jeg siger ikke at folk der vælger anonymitet har nogen af ovennævnte grunder for at være anonyme, det kan være så meget forskelligt fra person til person.

Bjørn Sandåker2017-07-28 12:23:38

Mvh,
          Bjørn

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
        • Emnet 'Hvorfor er du anonym?' er lukket for nye svar.