Hvorfor er du anonym?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvorfor er du anonym?

• Dette emne har 17 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 7 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 551 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

På en måde er det lidt frustrerende, at folk bare kan oprette sig uden

at tilkendegive deres identitet over for andre på Astro-Forum.

Mange som ønsker at oprette sig oplyser mig om, hvad de hedder, og flere

opgiver også både adresse og telefonnummer, og det synes jeg er fint.

Man bestemmer selvfølgelig selv, hvilket brugernavn man vil have, og

det står også en frit at tilføje personlige oplysninger.

Hvorfor er det så vigtigt at være anonym for en hel masse? Der er flere,

hvor man ikke engang kender fornavnet.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

juicy6
      Deltager
        • Moon

Bra. Anonymiteten är Internets gissel. Alla troll, ändlösa debatter i kommentarsfält, på bloggar och i forum måste bort. Någon form an ID-kontroll vore bra.

Christer Carlsson, Uddevalla, Sverige

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Jeg synes, det er helt fint, hvis man vil være anonym på f.eks. en diskussionsside for sex, men på en astronomiside? Der synes jeg ikke, det giver så meget mening. Man behøver jo ikke at oplyse sin adresse, men det giver en helt anden kredibilitet, hvis man i det mindste oplyser sit rigtige navn.

Thomas, Bornholm

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Astrojensen wrote: Jeg synes, det er helt fint, hvis man vil være anonym på f.eks. en diskussionsside for sex, men på en astronomiside? Der synes jeg ikke, det giver så meget mening. Man behøver jo ikke at oplyse sin adresse, men det giver en helt anden kredibilitet, hvis man i det mindste oplyser sit rigtige navn.

Thomas, Bornholm

Og det kan undre, at folk, som søger hjælp til noget teknisk eller måske aktivt samarbejde, ikke fortæller mere om hvem og hvad de er.

Der er næppe mange, som uden videre vil invitere “Sorteper” eller “Bigmac” hjem i observatoriet.

mvh
            Lars

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Lige præcis!

Thomas, Bornholm

dennis.torsten
                • Main Sequence

Torben Taustrup wrote:

mvh

Torben

Jeg har da opgivet mit mellemnavn: “Torsten” Det burde da være kendt af alle

Dennis torsten2017-08-03 13:44:48

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

hmmm… Har det ikke været oppe før?

Personligt syntes jeg også det er træls, især hvis man ikke skriver sit rigtige navn i signaturen i det mindste.

/Rudi B. Rasmussen

allan_dystrup
                  Deltager
                    • Nova

B. S. Ingemann, 1837

I alle de riger og lande,

hvorhen jeg i verden fo’r,

jeg fægted med åben pande

for, hvad jeg for alvor tror.

En ørn var mit hjelmemærke,

på brynjen stod korsets tegn,

på skjold bar jeg løverne stærke

i hjerternes milde hegn.

Når mænd jeg kasted min handske,

opslog jeg min ridderhjelm,

de så, jeg var Holger Danske

og ingen formummet skælm.

Vil dansken i verden fægte,

men dølger åsyn og navn,

jeg ved, hans ånd er ej ægte,

jeg tager ham ej i favn.

Amen

astrojensen
                    Deltager
                      • Neutron star

Dennis torsten wrote:

mvh

Torben

Jeg har da opgivet mit mellemnavn: “Torsten” Det burde da være kendt af alle

Problemet er desværre mere dybdegående ! Det handler om respekten for os alle, og de ting vi udretter gennem vores erfaring.

99,9 % af alle mennesker kan ikke se længere end til deres egen næsetip -og ind.

Derfor vil de ikke udstille deres uvidenhed for andre, -andet end igennem deres alias, -for derigennem måske at opnå et par plus point på deres konto.

Hvis i tror dette er grebet ud af den blå luft, så ser jeg frem til at i tester mig

Det har jeg aldrig forstået, for uvidenhed er ingen synd. Og jo mere, man forsøger at skjule denne, desto større bliver faldet, når man uværgeligt afslører sin uvidenhed.

Thomas, Bornholm

martinf
                      Deltager
                        • Main Sequence

Kan det inte finnas en poäng i att ha en viss anonymitet i och med att man till exempel visar upp dyr fotografisk utrustning, teleskopmontering med mera som man har uppställt i sin trädgård. Dumt att skylta mer än nödvändigt för eventuella tjuvar.

astrojensen
                        Deltager
                          • Neutron star

Man behøver jo ikke oplyse sin adresse åbenlyst.

Thomas, Bornholm

bjoerk.jensen.nova
                          Deltager
                            • Giant

Hej Alle.

Jeg har selv svært ved at finde ud af, hvem der er hvem, til fx Starparty (deltager igen i år). Nogle ses naturligvis privat og andre ikke. Og så “opdager” man pludselig, at den man sidder er spiser sammen med, i virkeligheden den der “alias” her fra Forum 🙂 🙂

Jeg bruger mit navn i slutningen af alle indlæg, – og det betyder bestemt ikke at jeg ikke får samlet lidt point ind.

Det regner jeg ikke for noget – og byder derimod ind med hjælp og viden til dem der måtte have brug for det.

Hver sin smag.

Clear Sky’s

Rudi
                            Deltager
                              • Neutron star

Apropos StarParty. Så kunne man jo skrive sit AF alias sammen med navnet på navneskilt?

/Rudi B. Rasmussen

gosky
                              Deltager
                                • Moon

Magen til klynkeri skal man lede længe efter…

Hvordan kan det vedkomme andre, om man er anonym eller ikke?

Argumentet – eller mangel på samme, bliver hverken mere eller mindre valid, om man er anonym eller ikke.

Mvh

Johnny Andersen / gosky

moser-nielsen
                                Deltager
                                  • Planet

hej alle

Den med starparty fik mig altså lige til at trække på smilebåndet, for det var så genkendeligt. Jeg var selv med i Kompedal for første gang sidste år og regner med at deltage igen i år, men jeg spejdede og lyttede efter øgenavne jeg kunne genkende fra forum. Der var der langt imellem. Jeg nåede at identificere to-tre stykker, Rudi, Thomas og Lars Zielke og det var det. Lidt trist (ikke pga af de nævnte personer men omvendt).

Jeg deltog engang i en fest hvor værten havde bekendte i øst og vest. Ja, hun er faktisk russer – så det var helt bogstaveligt. Når man kom ind fik man taget sit portræt med polaroid, navnet blev noteret og så røg man op på en opslagstavle. Måske kunne man gøre noget tilsvarende på Starparty inkl. brugernavne til de fora man færdes i.

Alternativt kunne alle lavet t-shirts med deres profil-foto/tegn/symbol fra Astro-Forum, men det første er nok nemmere.

Og så kan jeg apropos sikkerhed nævne at en forhandler for nogle måneder siden viste et par billeder af et lækkert set-up hos en kunde. Forhandleren gjorde sit for anonymisere vedkommende, men kunden havde selv sat sit efternavn i hjørnet af billedet, så det krævede fem minutter på en browser at finde adressen.

Med venlig hilsen Peter Hougaard Moser-Nielsen, Holstebro

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
                                • Emnet 'Hvorfor er du anonym?' er lukket for nye svar.