Hvor langt ude kan man fotografere

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Hvor langt ude kan man fotografere

• Dette emne har 37 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år siden af joergen. This post has been viewed 817 timesk. This post has been viewed 817 times
Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Forfatter

mhansen
    Deltager
      • Nova

Tjaa, sidst jeg hørte så var den aftanden ud til det synlige univers grænse omkring 28 mia parsec, som oversat er omkring 93 mia lysår. Så det er temmelig langt ude..

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Universets “grænse”? Hvordan ser den ut? Og hvad er på den anden side af grænsen? Wacko

Mvh,
        Bjørn

hoest
        Deltager
          • Nova

Tja Bjørn der er mit gæt lige så godt som ditWink

2mas
          Deltager
            • Nova

Bjørn, jeg tror at Michael mener “grænsen” for det synlige univers.

Men hvis der findes en absolut grænse for universet, ville jeg også MEGET gerne vide hvad der så var på den anden side af den grænse 🙂

rigo
            Deltager
              • Super Nova

2mas wrote: Bjørn, jeg tror at Michael mener “grænsen” for det synlige univers.
              Men hvis der findes en absolut grænse for universet, ville jeg også MEGET gerne vide hvad der så var på den anden side af den grænse 🙂

Der måske en “bobbel” mere et nummer 9832427589324423423432443 nr universe 🙂

2mas
              Deltager
                • Nova

Rigo,

hehehe, ja meget vel. Det er jo det der er så spændende. Vi ved ikke en fis om hvad der er på den anden side, hvis der overhovedet findes en “anden side”. Så det eneste vi kan gøre, er at komme kvalificeret og/eller hovedløse forslag. Personligt synes jeg at hovedløse forslag tit er det mest spændende

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Glas – da vi jo alle har set Men in Black, og derved ved vi bare er inde i en glaskugle 😉

joergen.k
                  Deltager
                    • Nova

dette kort fra oo viser vel meget godt de forskellige teleskopers størrelsers mag grænse visuelt.

jørgen k2010-02-17 15:44:13

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
                  • Emnet 'Hvor langt ude kan man fotografere' er lukket for nye svar.