Hvor køber jeg laserpointer

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Hvor køber jeg laserpointer

• Dette emne har 30 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af 2mas. This post has been viewed 2749 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

Ups! var de ikke sendt som gave?

bobo
        • Giant

Næh. Kan Man det ? Det gik lidt stærkt med at bestille. Troed bare jeg var en ud af 100 der røg i noget kontrol.

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Dave_Gahan wrote: Hej.

Tak for link men ellers tak. Jeg er ikke oprettet på qxl og synes auktion er så pokkers bøvlet og tidskrævende.

Tænkte mere på om nogen kendte en Internet butik her i DK eller Tyskland eller andet som havde gode og billige laser pointere til at bruge på min LX200 ?

Dansk forhandler: Lyra.dk

jay
            • Main Sequence

2mas wrote:
            Jeg vil sige at det går ikke altid så nemt og hurtigt, som de viser i videoen.

Jeg er ret sikker på at det også bare en sensor de lyser på i videoen.
            jay2010-05-05 09:03:32

2mas
            Deltager
              • Nova

Jay, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Men jeg tror også at der er forskel på de skærme de sætter på gadebelysningen. På vores vej, er der 2 forskellige slags lampe, hvor den ene slags er nemme at knalde, de andre er betydelig sværer, men ikke umuligt 🙂

hangaard
                • Giant

husk inden du køber en laser kig lige hvas loven siger. Jeg fik besøg politiet i går da jeg bruget mit teleskop med laser som søger. Man skal sku have tilladelse til at bruge den og man må kun bruge i det tidrum når da ikke kommer et fly forbi men kig inde på slv.dk mener den hed. Det kan korste optil en bøde på 10000 for at bruge den uden tiladelse

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

Det med tilladelsen tror jeg ikke på har hjemmel i loven.
                  Efter min bedste overbevisning, så er alle laserpointere under og op til 10 mW fuldt lovligt at eje og bruge.

Men rammer du fly, så overtræder du loven og det er dit ansvar at overholde den!
                  Vi skal som amatør astronomer være særligt opmærksomme på at undgå tossestreger, da det vil ramme alle, hvis en forvirret politiker pludselig vil føre korstog mod laserpointere.

Heldigvis skal fly “have lys på” i mørke, hvilket gør det relativ let at opdage dem LOL

dave_gahan
                    • Main Sequence

Så lader jeg hellere være med at bruge laser men blot den kikkert der hører til 🙁

bobo
                      • Giant

Ja Allan. Så var hældigt at politiet ikke fandt dit “Saturn billede”. Dokumentfalsk straffes med bøde og fængsel i 2år. I særligt grove tilfælde op til 6år Wink

karsten
                        • Main Sequence

Allan…… Sker det tit at politiet liiige kigger forbi Approve. Er du fast kunde?Stern%20Smile

2mas
                        Deltager
                          • Nova

jeg har altså heller aldrig haft politiet fordi adressen pga. en laser pointer, og jeg bruger min (10mw) flittigt som søger på mit teleskop.

Det lyder til at Allan er stamkunde hos dem

hangaard
                            • Giant

jeps kommer tit hos mig….Tongue min far og min storbror er i polititet… men det var nu min nabo som ringet til dem….Ermm

Lars Malmgren
                            Deltager
                              • Super Nova

Hangaard wrote: jeps kommer tit hos mig….Tongue min far og min storbror er i polititet… men det var nu min nabo som ringet til dem….Ermm

Gå ind til din nabo og snak med ham.
                              Tag laseren med og vis den frem, forklar hvad du bruger den til og at du selvfølgelig passer godt på.

Han har nok reageret på den presseomtale, der har været om flyvere, der er blevet ramt af lasere og er så i øvrigt ganske uvidende om at de kan bruges til fredlige formål…

2mas
                              Deltager
                                • Nova

Lars, det er en god idé. Jeg har gjort det samme med mine naboer. Eller dvs. de kom selv ind en aften, mest fordi de var nysgerrige og selv ville prøve at lyse med skidtet.

Allan, en anden ting omkring lasers. Hvis du har børn, så hold den langt væk fra dem. Jeg piller batterier ud af mine efter jeg har brugt dem, og lægger dem langt væk.

Bjørn Sandåker
                                Deltager
                                  • Neutron star

2mas,

Den 200MW-laseren du har er vel næsten et våben, og bør låses ind eller ned et sted? Børn kan finde nye batterier …

Mvh,
                                  Bjørn

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
                                • Emnet 'Hvor køber jeg laserpointer' er lukket for nye svar.