Hvor er “som ønsket, mit syn på siden” tråden blevet af?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Hvor er “som ønsket, mit syn på siden” tråden blevet af?

Tagget: , ,

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 631 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Og hvorfor har søgemaskiner ingen adgang på forum?

På det gamle forum og påmange andre fora, brugte jeg altid google til at søge. Som ofte bedre end det indbyggede søgefunktionalitet.

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

…jeg er godt klar over at det skyldtes robots.txt, men hvorfor?

/Rudi B. Rasmussen

biberadm
        Admin
          • Main Sequence

Det er en forældet besked. Søgemaskiner er p.t. velkomne.

Google bestemmer som udgangspunkt selv, hvornår de indekserer sites. De kommer som regel forbi i løbet af 1-2 uger. Man kan godt fremskynde processen, når man har registreret sitet i Google Console, tidligere Google Webmaster Tool. Men vi har ikke haft så travlt med det, da vi helst vil have så meget på plads som muligt, inden vi starter indekseringen.

Det vil være naturligt at sætte Google Console i sving, når vi endeligt lukker det gamle astro-forum.dk og peger domænet over på den nye server. Men vi har ret mange småting at fixe lige for tiden, og faktisk ikke ressourcer til at løse nogen af dem. Og Google skal nok komme af sig selv, så det har ikke været topprioritet.

Det vil nok være vigtigere at få en redirect-plan af astro-forum.dk endeligt besluttet og gennemført først.

Dette er min nye signatur. xx

jespersoholm4base
          Deltager
            • Asteroid

Hej Rudi:

For ikke at glemme din overskrift … så er det sgu et godt spørgsmål.

Hvis du kigger i din egen profils liste over indlæg her: http://forum.local/forums/users/rudibr/replies/

så kan du finde denne adresse: http://forum.local/?post_type=topic&p=312500

Men indlægget mangler ganske rigtigt i forum-oversigten. Det ser ud til at Tommys oprindelige indlæg simpelthen mangler. Ved ikke hvorfor, men når hovedet ryger, så ryger svarene åbenbart også. Men de kan så findes frem på andre måder som vist her.

Jeg lavede som admin en opsplitning af tråden, hvilket jeg ikke har prøvet før. Det var Nightskys problem med CAPTCHA, som ikke hørte hjemme i tråden. Derfor isolerede jeg den. Det er en fast funktion, og burde ikke lægge hele tråden ned.

En anden uregelmæssighed var, at der opstod en dublet af mit eget indlæg, som jeg derfor slettede. Måske har ført til en fejl. Ved det ikke, men vil være meget opmærksom på det i fremtiden. Måske en bug. Måske en fejl 40. 😉

biberadm
            Admin
              • Main Sequence

Nå, nu blev mysteriet løst. Tommys indlæg var på en eller anden måde blevet parkeret som “Afventer” (underforstået ‘afventer godkendelse’). Derfor. Jeg har publiceret det igen. Og så skulle tingene fungere igen. Så lærte jeg også noget i dag. Undskyld forvirringen. 🙂

Dette er min nye signatur. xx

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

😉

/Rudi B. Rasmussen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Hvor er “som ønsket, mit syn på siden” tråden blevet af?' er lukket for nye svar.